Sivu 1/4

1.6->2.0 muutoskatsastuksesta..

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 12:13
Kirjoittaja Taunus-Sälli
eli,tiedän kyllä mitä autolle pitää tehdä mutta kun nää systeemit tuntuu muuttuvan jatkuvasti (tai sit ei) ni mitäs siellä konttorilla? tarviiko mun ottaa jotai lappuja mukaan mistä ilmenee tehoja? 1.6:sen ja 2.0:sen erot? vai kuinka? ....kertokoon joku joka oikeesti tietää :wink:

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 12:32
Kirjoittaja TaunusTomi
Otat sen tärkeimmät rakenteelliset erot- lapun mukaan, niin riittää.

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 12:37
Kirjoittaja Taco
Periaatteessa muutos tarvitsee vain isommat, eli 2.0, takajarrut, 8" -> 9"

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 12:56
Kirjoittaja raimo
Periaatteessa pitäis olla dokumenttia vaihdettujen osien alkuperästä. Mä kirjotin siihen osalapuun vaan, että "ostettu yksityiseltä". Eipä ole tullut kuitteja paljon kirjoteltuu noista..

Ainut lappu joka mulla oli mukana oli tiedostot -osiosta tulostettu rakenteelliset erot lappu.

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 12:59
Kirjoittaja Taco
Ei multa ole koskaan kyselty mitään papereita saati kuitteja ja 2 kertaa oon muutoskatsastanu, eka 2.0:ksi ja toisen kerran 2.3i:ksi (=2.8i) ;)

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 13:02
Kirjoittaja raimo
Nojoo, ei multakaan niitä näytille vaadittu, mutta tarvittaessa pitäis pystyy kertomaan osien alkuperä.

Reilu kuukausi sitten oli tää katsastus.

muutosk...

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 14:21
Kirjoittaja Taunus-Sälli
tota,siis mistä mä löydän tän rakenteelliset erot lapun..? :oops:

muu...

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 14:24
Kirjoittaja Taunus-Sälli
joo löysinhän mä sen.... kiitokset vastauksista.. edellisestä muutoskatsastuksesta menny hetki..

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 16:53
Kirjoittaja samiharju
nykyisin laki vaatii että isommista vaihdetuista kokonaisuuksista (moottorit jne) pitäis olla tietoa alkuperästä, ihan sillä ettei oo pöllittyjä osia (esim cossun koneita vaikka näin fordin tapauksessa). laki ei kuitenkaan erittele 500e ja 500000e autoa ja niiden osien eri hintaisuuksia milllään tavalla, joten soveltamisen varaa on toki. jos nyt taunukseen laitetaan tavallinen hinnaltaan halpa sierran 2.0 ohc niin ei kai tuosta niin tarkkaa selvitystä tarvita, itse siihen lappuun kirjoittaa mistä on koneen hommannut. tyhjästähän ne koneet ei koskaan synny, jostain se on aina hankittu = ihan normaali rehellisyys vois olla yks vaihtoehto. toki jos se varaosakatiska on pihalla josta osat oot ottanut niin siitä kannattaa ottaa vanha rek-tunnus tai valmistenro tai rek. ote matkaan ja kirjoittaa että osat otettu autosta TAU-20.

m....

Lähetetty: 25 Joulu 2008, 19:53
Kirjoittaja Taunus-Sälli
kiitos infosta.. eiköhän näillä tiedoilla selviä! :)

m..

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 17:53
Kirjoittaja Taunus-Sälli
joo onnistuhan se,nyt on neidin auto papereissakin 2.0 :) ..se vaan jäi ihmetyttään että ne punnitsi auton.ja muka 80kg noussu paino :shock: taitaa konttorin puntariki näyttää omiaan,tehtaan ilmottamista painoista puhumattakaan..

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 19:53
Kirjoittaja raimo
Mun autoa ei kyllä punnittu. :? Ihan mielenkiinnosta, paljo tuli prosentteja otteeseen?

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 20:19
Kirjoittaja jeddah
Mulla on jokainen tekniikanvaihto punnittu, niin kai koneenvaihdoissa pitäisikin tehdä...? Eikä ne tehtaan painot ihan metsässä taida olla, mulle tuli 10kg orkkista enemmän puolella tankilla bensaa :D

muutos..

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 20:56
Kirjoittaja Taunus-Sälli
14% tuli koneesta,ilman apulaitteita.. ja jarruista ei kai käsittääkseni pitäs enään nykyään prossia tullakkaa... mut toi 2.0 ohc on mallisarjasta löytyvä pata ni mitä sitä puntaroimaan.. noh,leima tuli eikä paikkalukukaan pienentyny vaikka paino onki muka noussu..

Lähetetty: 30 Joulu 2008, 11:23
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Kyllä jarruista menee prosentit, jos ne on pakko vaihtaa, esim tässäkin kun on vaihdettu isompi moottori niin pakko laittaa isommat jarrut.
Mulla nousi tanen paino 50kg kun tuon maamoottorin oharin tilalle vaihdoin, ei punnittu.