Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
ft79 kirjoitti:tääkin homma edistyy pikkuhiljaa..
tekniikka on jo pihassa, tosin käyttöauton muodossa vielä toistaiseksi..
1.8 td escort johon moottori vaihdettu takuutyönä vuonna 2000,
kopan tasosta kertoo se että potkin vararengas monttuun mondeon 15" renkaan
ettei tipu tielle...
joten ajellaan leima loppuun ja ruvetaan siirtelee tekniikkaa..
PS: haluuko joku ostaa -97 stw escon jossa 1.6 ohc
on muuten toi 1.8 td aika taloudellinen laite..
Kyllä se tuo 1.8 turboton on miesten laite...ainakin pitkä hermoisten miesten Ei passaa olla mihinkään kiire kun tuolla ajelen. Tiputus oli melkoinen kun ensin ajelin kaverin 1.8td:llä ja sitten hyppäsin tuon 1.8d:n rattiin Ja varastosta löytyisi vielä samanlainen 1.6d
Mulla olisi tarvetta tuon eskon osille jos laitat sen lihoiksi. Kuskinpenkki jos on samoilla sisustoilla, peilit jos on ehjät, kontin pumpuille jne
Ja tuo 1.8d taisi olla vielä taloudellisempi
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!
ohc205 kirjoitti:Sinä oot kyllä oikeessa ettei niitä vagin 6-pyttysiä 2,4 dieseleitä, joita volvoistakin löytyy kannata laittaa laittaa yhtään mihinkään. Mutta mä ehdotinkin 5-pyttystä bensa konetta!
no mitä järkee tossa nyt ois?? kai fordilta toimivia bensakoneita löytyy kuitenki,sitäpaitsi tän topicin otsikkohan on taunus DIESEL
Juu, vagin 6-pyttysessä diesel volvosta käy loota audin 5-pyttyseen bensaan ja siksi otin asian esille. Ei ehkä sovi puritaaneille vai mitä ne nyt oli?
Tomi kirjoitti:Ja kun koneen laittaa alle -80 koriin,niin saa syöttöjäkin olla "riittävästi",eikä tarvii aina leimalle ruuvailla...
Savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa! :twisted:
vaikka ei savutusmittausta ole, niin silti näkyvä savutusta ei saa olla liikaa vanhoissakaan. pakun jos meinaa tehdä, niin vanhoillahan saa ajaa vain 80km/h..
Tomi kirjoitti:Ja kun koneen laittaa alle -80 koriin,niin saa syöttöjäkin olla "riittävästi",eikä tarvii aina leimalle ruuvailla...
Savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa! :twisted:
vaikka ei savutusmittausta ole, niin silti näkyvä savutusta ei saa olla liikaa vanhoissakaan. pakun jos meinaa tehdä, niin vanhoillahan saa ajaa vain 80km/h..
Josta muuten tuli mieleen, että se 80 kilpi Taunuksessa näyttää taatusti melko typerältä...
Tomi kirjoitti:Ja kun koneen laittaa alle -80 koriin,niin saa syöttöjäkin olla "riittävästi",eikä tarvii aina leimalle ruuvailla...
Savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa! :twisted:
vaikka ei savutusmittausta ole, niin silti näkyvä savutusta ei saa olla liikaa vanhoissakaan. pakun jos meinaa tehdä, niin vanhoillahan saa ajaa vain 80km/h..
Saa omien kokemusten perusteella kärytä aika voimakkaasti,ennen kun siihen katsastuksessa puututaan...
Riippuu varmasti katsastajasta ja sehän on veteen piirretty viiva,jos ei ole mitään arvoja.
ja kyse on "Terveestä" moottorista joka saa kakkua vaan kaasulla.
Tomi kirjoitti:Ja kun koneen laittaa alle -80 koriin,niin saa syöttöjäkin olla "riittävästi",eikä tarvii aina leimalle ruuvailla...
Savu on voimaa ja paljon savua on paljon voimaa! :twisted:
vaikka ei savutusmittausta ole, niin silti näkyvä savutusta ei saa olla liikaa vanhoissakaan. pakun jos meinaa tehdä, niin vanhoillahan saa ajaa vain 80km/h..
Josta muuten tuli mieleen, että se 80 kilpi Taunuksessa näyttää taatusti melko typerältä...
nois vanhois sitä lätkää ei vaadita kun niillä ei koskaan saa ajaa kovempaa.. näin muistaisin, vähä on vanhoja kevyitä pakuja enää hengissä...
jeddah kirjoitti:Josta muuten tuli mieleen, että se 80 kilpi Taunuksessa näyttää taatusti melko typerältä...
nois vanhois sitä lätkää ei vaadita kun niillä ei koskaan saa ajaa kovempaa.. näin muistaisin, vähä on vanhoja kevyitä pakuja enää hengissä...
No johan on prkl, enpäs tuotakaan tienny, mulle tuli Mercuryyn kerran leimalla huomautus ja sen jälkeenkin aina tarkistettu että kilpi löytyy... Joten olen lainaillut kerran vuodessa kaverilta kätevää magneettikylttiä
Herätellään aihetta taas... Tässä on taas villejä mielikuvia kehkeytynyt, eli TIC --> TDIC? Olisiko Mulkkari Skorpparin 2.5TD -98 (125hp / 293Nm). Sais lootan kaupan päälle, jos ostaa koko auton, sitten vaan vaihtais oikean ahtimen ja teettäisi pumpun + iso cooleri keulalle, kait siitä +200hp/500Nm sais?
Yames kirjoitti:Herätellään aihetta taas... Tässä on taas villejä mielikuvia kehkeytynyt, eli TIC --> TDIC? Olisiko Mulkkari Skorpparin 2.5TD -98 (125hp / 293Nm). Sais lootan kaupan päälle, jos ostaa koko auton, sitten vaan vaihtais oikean ahtimen ja teettäisi pumpun + iso cooleri keulalle, kait siitä +200hp/500Nm sais?