Osista, hinnoista ja parista kustomoinnista noin yleensä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Osista, hinnoista ja parista kustomoinnista noin yleensä
Tämä nyt voi olla vähän näitä järkivapaampia aiheita mutta siitä huolimatta kun en kerran tiedä
Olisi jossain vaiheessa tarkoitus alkaa 72 tanariani rakentelemaan/ehostelemaan (periaatteessa melkein koko tekniikkaa vaihtamaan) ja rupesin siinä sitten miettimään että minkälaisia rähämääriä minun suurinpiirtein pitäisi keräillä jos tahtoisin esimerkiksi 2.6/2.8l kutosta kaikkine tarpeellisine osineen pellin alle?
Mitenkäs nuo 5v ja automaatti vaihteistot sitten tarpeellisine osineen (kytkinlevyt yms)?
Kun ei sinäänsä oikein uutta osaa löydy enää niin rupesi vaan kiinnostamaan että missä suurinpiirtein tekniikan hinta liikkuu
Kumpikohan olisi mielestänne parempi kumppani sitten uudellee koneelle, automaatti vai 5v? Olen tässä vähän automaatin kannalla ihan helppouden puolesta mutta jos manuaalilla on jotain ehdottomasti parempia puolia käytännön kannalta niin sanokaa toki!
Ja pistetäänpäs vielä pari kysymystä "raiskauksen" kannalta
Mahtaako katsastusmies sanoa mitään jos tuplatakavaloja meinaisin rakentaa, vai pitäisiköhän sitä erikseen moiseen lupia hakea?
Ja mitenkähän B palkkien poistaminen (4 ovinen auto), sallittaisikohan moinen mikäli katon vahvistaisi jonkinlaisella rollbars ratkaisulla/ovien vahvistamisella eli mitähän pitäisi tehdä että olisi laillista vai pitäisiköhän unohtaa kokonaan
Ylempi kysymys olisi ehkä parempi muotoilla niin että onko nykyään ylipäätään mitään mahdollisuutta rakennella / kustomoida autoa niin että se saa vielä pysyä laillisesti tiellä?
Olisi jossain vaiheessa tarkoitus alkaa 72 tanariani rakentelemaan/ehostelemaan (periaatteessa melkein koko tekniikkaa vaihtamaan) ja rupesin siinä sitten miettimään että minkälaisia rähämääriä minun suurinpiirtein pitäisi keräillä jos tahtoisin esimerkiksi 2.6/2.8l kutosta kaikkine tarpeellisine osineen pellin alle?
Mitenkäs nuo 5v ja automaatti vaihteistot sitten tarpeellisine osineen (kytkinlevyt yms)?
Kun ei sinäänsä oikein uutta osaa löydy enää niin rupesi vaan kiinnostamaan että missä suurinpiirtein tekniikan hinta liikkuu
Kumpikohan olisi mielestänne parempi kumppani sitten uudellee koneelle, automaatti vai 5v? Olen tässä vähän automaatin kannalla ihan helppouden puolesta mutta jos manuaalilla on jotain ehdottomasti parempia puolia käytännön kannalta niin sanokaa toki!
Ja pistetäänpäs vielä pari kysymystä "raiskauksen" kannalta
Mahtaako katsastusmies sanoa mitään jos tuplatakavaloja meinaisin rakentaa, vai pitäisiköhän sitä erikseen moiseen lupia hakea?
Ja mitenkähän B palkkien poistaminen (4 ovinen auto), sallittaisikohan moinen mikäli katon vahvistaisi jonkinlaisella rollbars ratkaisulla/ovien vahvistamisella eli mitähän pitäisi tehdä että olisi laillista vai pitäisiköhän unohtaa kokonaan
Ylempi kysymys olisi ehkä parempi muotoilla niin että onko nykyään ylipäätään mitään mahdollisuutta rakennella / kustomoida autoa niin että se saa vielä pysyä laillisesti tiellä?
Nuita -80 luvun 2.8 granadojahan saa 500-1000e soivia pelejä, semmonen vaan tekniikan luovuttajaksi jos osaa ite muokata koneen ja lootan korvakot.
Pilarien kans en kyllä alkas millekään, kun ajattelee vaivaa ja mitä sillä sitte saavuttaa. Mutta kukin tekee työn sen eteen minkä tärkiäksi näkee. Luvat niiden pilarien poistoon tarvii olla ja selvitykset siitä että kori on poiston jälkeen yhtä jäykkä kun alunperinkin.
Takavalot saa kahdentaa ja myös etuvalot tuon ikäsessä.
Loota hommahan on ihan omista mieltymyksistä kiini, kepillä saa vähän enempi urheilullisuutta ja pienemmän polttoaineen kulutuksen.
Pilarien kans en kyllä alkas millekään, kun ajattelee vaivaa ja mitä sillä sitte saavuttaa. Mutta kukin tekee työn sen eteen minkä tärkiäksi näkee. Luvat niiden pilarien poistoon tarvii olla ja selvitykset siitä että kori on poiston jälkeen yhtä jäykkä kun alunperinkin.
Takavalot saa kahdentaa ja myös etuvalot tuon ikäsessä.
Loota hommahan on ihan omista mieltymyksistä kiini, kepillä saa vähän enempi urheilullisuutta ja pienemmän polttoaineen kulutuksen.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Kyllähän noita korin muutoksia on tehtykin erilaisiin autoihin. Muistaa vaan ottaa tarpeeksi selvää asioista ja hoitaa asianmukaiset luvat kuntoon niin tuskin ongelmia tulee silloin.
4d HT siis olis mielessä? Kuullostaa mielenkiintoiselta, varmasti löytyy haastetta toteutuksesta ja miten saa tarvittavat vääntöjäykkyydet tms korista todistetuksi. Mutta onnea jos tulle tielle lähdet. Ja mikäli , niin olisi mielenkiintoista seurata projektin etenemistä täällä klubin sivuilla.
4d HT siis olis mielessä? Kuullostaa mielenkiintoiselta, varmasti löytyy haastetta toteutuksesta ja miten saa tarvittavat vääntöjäykkyydet tms korista todistetuksi. Mutta onnea jos tulle tielle lähdet. Ja mikäli , niin olisi mielenkiintoista seurata projektin etenemistä täällä klubin sivuilla.
Sedan GT '73
4 D HT on kuitenkii paljo helpompi ku täys avo. Katto kuitenkii tukee koria todella paljon...Sumu kirjoitti:Kyllähän noita korin muutoksia on tehtykin erilaisiin autoihin. Muistaa vaan ottaa tarpeeksi selvää asioista ja hoitaa asianmukaiset luvat kuntoon niin tuskin ongelmia tulee silloin.
4d HT siis olis mielessä? Kuullostaa mielenkiintoiselta, varmasti löytyy haastetta toteutuksesta ja miten saa tarvittavat vääntöjäykkyydet tms korista todistetuksi. Mutta onnea jos tulle tielle lähdet. Ja mikäli , niin olisi mielenkiintoista seurata projektin etenemistä täällä klubin sivuilla.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Hyvä tietääp3 kirjoitti:Nuita -80 luvun 2.8 granadojahan saa 500-1000e soivia pelejä, semmonen vaan tekniikan luovuttajaksi jos osaa ite muokata koneen ja lootan korvakot.
Pilarien kans en kyllä alkas millekään, kun ajattelee vaivaa ja mitä sillä sitte saavuttaa. Mutta kukin tekee työn sen eteen minkä tärkiäksi näkee. Luvat niiden pilarien poistoon tarvii olla ja selvitykset siitä että kori on poiston jälkeen yhtä jäykkä kun alunperinkin.
Takavalot saa kahdentaa ja myös etuvalot tuon ikäsessä.
Loota hommahan on ihan omista mieltymyksistä kiini, kepillä saa vähän enempi urheilullisuutta ja pienemmän polttoaineen kulutuksen.
Tämä pilarien poistaminen ois vaan tommonen idea... saas nähdä tuleeko tehdyksi mutta intoa ja ideoita riittäisi kyllä!
Paljonkohan se kulutuksen ero olisi, jotain parin litran luokkaa pahimmillaan?
Näin minä vähän pohdiskelinkin, viikolla jossain välissä poikkean ihan pääkallopaikalla katsastusasemalla koska siellä on kuulemma kavereita jotka tietää hyvin paljon kustomoinnista ja rakentelusta... joku kuulemma tekee itsekkin.Sumu kirjoitti:Kyllähän noita korin muutoksia on tehtykin erilaisiin autoihin. Muistaa vaan ottaa tarpeeksi selvää asioista ja hoitaa asianmukaiset luvat kuntoon niin tuskin ongelmia tulee silloin.
4d HT siis olis mielessä? Kuullostaa mielenkiintoiselta, varmasti löytyy haastetta toteutuksesta ja miten saa tarvittavat vääntöjäykkyydet tms korista todistetuksi. Mutta onnea jos tulle tielle lähdet. Ja mikäli , niin olisi mielenkiintoista seurata projektin etenemistä täällä klubin sivuilla.
Tämän hetkinen oma idea olisi rakentaa siistit, kohtuu näkymättömät turvakaaret jotka mukailisi auton omia muotoja mutta kuten sanottu, saa nähdä miten käy
Tämä onkin erittäin hyvä tieto. Onko ne mitenkä korkeella kierrokset sitten automaatilla vaikka tommosta satasta huidellessa? Eikai nyt sentään neljä lovisen luokkaa, nykyään satasta mennessä kone huutaa ja huutaa niin että pelottaa millon joku räjähtääHerkko kirjoitti:Omassani 2.8:ssa oli C3 tomaat,yhdistelmä vei
matka-ajossa kympin luokkaa.
Tilalle laitoin diesel Sierran 5v laatikon,kierrokset
tippuivat huomattavasti,sekä kulutus,joka on nyt
samalla ajolla 8 litraa.
Automaatti on hyvä kasikoneen perässä,
ei niinkään näissä pikkukoneissa.
myönnetään että nuo kasit ja enemmän jenkkipelit on vähän tutumpia (vaikken nyt niin hirveästi tuntemuksella niistäkään mene pätemään)
oli vaan taneli pakko hankkia kun on niin äijjän näkönen peli, melko letkeä ajella ja ei niin massiivisen kokoinen
2.8 on tuolla c3 hieman nuhanen, tieten se sinkuu pitemmälle 1 ja 2 mutta kyllä se paremmin manuaaliaskilla liikkuu. Ei se automaatti paha ole jos kruisailu autoa rakentaa, itellä on 2.8 granada tomaatilla ja onhan sillä mukava kylillä pyöriä ku ei kiire oo, matka-ajossa sekin ottaa sen 10 / 100km......
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Jees, kaipa se sitten on siihen tomaattiin mentävä, pahapa sitä näillä onkaan muuta kuin kruisailla, ei pärjää nykyritsojen vauhdissa ellei ole tuhansia pistää ehostukseen-tehostukseenp3 kirjoitti:2.8 on tuolla c3 hieman nuhanen, tieten se sinkuu pitemmälle 1 ja 2 mutta kyllä se paremmin manuaaliaskilla liikkuu. Ei se automaatti paha ole jos kruisailu autoa rakentaa, itellä on 2.8 granada tomaatilla ja onhan sillä mukava kylillä pyöriä ku ei kiire oo, matka-ajossa sekin ottaa sen 10 / 100km......
Osaltaa myönnän senkin takia haluavani tomaattia koska on vähän huono mennä kääntämään mutkassa yhellä kädellä ja toisella vaihtaa vaihdetta, ei ole tehostinta niin tarvii vähänkin jyrkempään mutkaan molemmat kädet kun pitää niin hervottomasti pyörittää
Jaa niin, vähän asian sivusta... pieksämäki ja granadat. et sattumoisin ole kaupungista? tuossa yhessä pihassa yläristille päin on 2-3 granaattia
Naarajärvelle oon muuttanu, ei oo viel paikat niin tutut että tietäsin missä yläristi onMackie kirjoitti:Jees, kaipa se sitten on siihen tomaattiin mentävä, pahapa sitä näillä onkaan muuta kuin kruisailla, ei pärjää nykyritsojen vauhdissa ellei ole tuhansia pistää ehostukseen-tehostukseenp3 kirjoitti:2.8 on tuolla c3 hieman nuhanen, tieten se sinkuu pitemmälle 1 ja 2 mutta kyllä se paremmin manuaaliaskilla liikkuu. Ei se automaatti paha ole jos kruisailu autoa rakentaa, itellä on 2.8 granada tomaatilla ja onhan sillä mukava kylillä pyöriä ku ei kiire oo, matka-ajossa sekin ottaa sen 10 / 100km......
Osaltaa myönnän senkin takia haluavani tomaattia koska on vähän huono mennä kääntämään mutkassa yhellä kädellä ja toisella vaihtaa vaihdetta, ei ole tehostinta niin tarvii vähänkin jyrkempään mutkaan molemmat kädet kun pitää niin hervottomasti pyörittää
Jaa niin, vähän asian sivusta... pieksämäki ja granadat. et sattumoisin ole kaupungista? tuossa yhessä pihassa yläristille päin on 2-3 granaattia
Mutta ei mulla olekaan ku yks granada pihassa.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe