kaasari

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

kaasari

Viesti Kirjoittaja Vieras »

dgav kaasarissa ensiöläpän akseli on joskus väljä, vikaa voi kompensoida isommilla suuttimilla, mitkä maksaa 3euroo kappale kaasutinexpertilllä ja moposportissa.
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

just, tai holkitat käyttöakselin teflonholkilla...maksaa 0.8eur. :D
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Mitä tää väljyys sit aiheuttaa? jos tyhmänä saan kysyy...
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

tyhjäkäynti seoksen kans vähän ropleemaa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Hyvä tietää tämäkin. Jos joskus tulee ongelmia tyhjäkäynti seoksien kanssa.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Saattaa se vaikuttaa koko kierrosalueellakin, riippuu miten on kulunut. Eli repii ilmaa siitä akselin välistä. Pitäs asentaa niin tuo vivusto ettei esim. "liikaa" kaasua painettaessa akseli väänny vinoon. Isommilla suuttimilla (siis bensa) saadaan seos kohdalleen. Ilmasuuttimia ei siis kannata tässä tapauksessa mennä vaihtamaan. Vai mitä häh? :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Harvemmin vaikuttaa muutoin kuin tyhjäkäynnillä. Kovemmilla kierroksilla kun alipaine pienenee vähenee myös vuoto akselilta, kierrosten kasvaessa kaasarin läpi virtaava ilmamäärä myös kasvaa joten akselin ilmavuoto on merkityksetön. Se akselin tai reiän holkittaminen on parempi vaihtoehto kuin suuttimien vaihtaminen. Pelaa paremmin kun pyöreä akseli liikkuu pyöreässä reiässä.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

niin ja se vuoto ei ole vakio joten suuttimella korjaaminen on epäterkkaa kuitenkin. ja pitäs korjata tyhjäkäyntisuuttimella.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

Jos käyttöakseli väljä on jokseenkin mahdoton saada kaasarin tyhjäkäyntiä järkiinsä, tai ylipäätään niin että se menee katsastuksesta läpi tai kone pyörisi tyhjäkäyntiä hyvin kylmänä että kuumana. Lisäksi väljä vipa syö koloa isommaksi kokoajan ja rupea kihnuttaa läppää kurkun reunaan. Kierroksilla ei väljyys niin haittaa, kuten joku totesi ellei kaasun hirttoa edem. syystä lueta viaksi. :D

Akselin voi korjata todellakin holkittamalla. Muistaakseni käyttövipa on Ø8mm. Eli ostaa esim. Ø10/8mm halkaistun teflonholkin. Purkaa kaasarin ja poraa akselin suuntaiset reiät suuremmaksi ( kantsii vetää suoraan ja yhteen linjaan ). Reikä kantsii porata jollain Ø9.95 /9.9mm terällä niin saa tiukan sovitteen. Itse laitoin muistaakseni 2 holkkia ja toiselle puolelle yhden holkin, olikohan pituudeltaan 10mm ja hyvä tuli.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mistä tommosia teflonholkkeja saa??? Kaveri sorvasi läppäakseliin urat ja laitto O-renkaat tiivisteeksi...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

mois13 kirjoitti:Mistä tommosia teflonholkkeja saa??? Kaveri sorvasi läppäakseliin urat ja laitto O-renkaat tiivisteeksi...
Eiköhän noita saa puljuista, jotka tuottaa tavaraa teollisuuslaitoksille. Itse ostin Industria Center nimisestä firmasta.
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Entisessä pirssissä oli akseli väljä ja ratkaisin ongelman seuraavasti.

Kaasari osiksi ja aikani ihmeteltyäni menin keittiön kaapille etsimään korjaustarvikkeita... :shock: :lol: Ahaa, katos paksu alumiinivuoka... Siitä sitten sopiva soiro ja rullalle akselin päälle. Sovitus sopivan tiukka ja sipaisu rasvaa akseliin ja kaasari kasaan.

Tyhjäkäynti oli taasen normaali...

En sitten suosittele kenellekään vastaavaa korjausta jos kerran valmiita holkkeja on saatavilla...mutta mutta jos hätä on suuri niin silloin asian voin korjata kuvatulla tavalla. :D
Vastaa Viestiin