kaasari
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Saattaa se vaikuttaa koko kierrosalueellakin, riippuu miten on kulunut. Eli repii ilmaa siitä akselin välistä. Pitäs asentaa niin tuo vivusto ettei esim. "liikaa" kaasua painettaessa akseli väänny vinoon. Isommilla suuttimilla (siis bensa) saadaan seos kohdalleen. Ilmasuuttimia ei siis kannata tässä tapauksessa mennä vaihtamaan. Vai mitä häh?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Harvemmin vaikuttaa muutoin kuin tyhjäkäynnillä. Kovemmilla kierroksilla kun alipaine pienenee vähenee myös vuoto akselilta, kierrosten kasvaessa kaasarin läpi virtaava ilmamäärä myös kasvaa joten akselin ilmavuoto on merkityksetön. Se akselin tai reiän holkittaminen on parempi vaihtoehto kuin suuttimien vaihtaminen. Pelaa paremmin kun pyöreä akseli liikkuu pyöreässä reiässä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Jos käyttöakseli väljä on jokseenkin mahdoton saada kaasarin tyhjäkäyntiä järkiinsä, tai ylipäätään niin että se menee katsastuksesta läpi tai kone pyörisi tyhjäkäyntiä hyvin kylmänä että kuumana. Lisäksi väljä vipa syö koloa isommaksi kokoajan ja rupea kihnuttaa läppää kurkun reunaan. Kierroksilla ei väljyys niin haittaa, kuten joku totesi ellei kaasun hirttoa edem. syystä lueta viaksi.
Akselin voi korjata todellakin holkittamalla. Muistaakseni käyttövipa on Ø8mm. Eli ostaa esim. Ø10/8mm halkaistun teflonholkin. Purkaa kaasarin ja poraa akselin suuntaiset reiät suuremmaksi ( kantsii vetää suoraan ja yhteen linjaan ). Reikä kantsii porata jollain Ø9.95 /9.9mm terällä niin saa tiukan sovitteen. Itse laitoin muistaakseni 2 holkkia ja toiselle puolelle yhden holkin, olikohan pituudeltaan 10mm ja hyvä tuli.
Akselin voi korjata todellakin holkittamalla. Muistaakseni käyttövipa on Ø8mm. Eli ostaa esim. Ø10/8mm halkaistun teflonholkin. Purkaa kaasarin ja poraa akselin suuntaiset reiät suuremmaksi ( kantsii vetää suoraan ja yhteen linjaan ). Reikä kantsii porata jollain Ø9.95 /9.9mm terällä niin saa tiukan sovitteen. Itse laitoin muistaakseni 2 holkkia ja toiselle puolelle yhden holkin, olikohan pituudeltaan 10mm ja hyvä tuli.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Entisessä pirssissä oli akseli väljä ja ratkaisin ongelman seuraavasti.
Kaasari osiksi ja aikani ihmeteltyäni menin keittiön kaapille etsimään korjaustarvikkeita... Ahaa, katos paksu alumiinivuoka... Siitä sitten sopiva soiro ja rullalle akselin päälle. Sovitus sopivan tiukka ja sipaisu rasvaa akseliin ja kaasari kasaan.
Tyhjäkäynti oli taasen normaali...
En sitten suosittele kenellekään vastaavaa korjausta jos kerran valmiita holkkeja on saatavilla...mutta mutta jos hätä on suuri niin silloin asian voin korjata kuvatulla tavalla.
Kaasari osiksi ja aikani ihmeteltyäni menin keittiön kaapille etsimään korjaustarvikkeita... Ahaa, katos paksu alumiinivuoka... Siitä sitten sopiva soiro ja rullalle akselin päälle. Sovitus sopivan tiukka ja sipaisu rasvaa akseliin ja kaasari kasaan.
Tyhjäkäynti oli taasen normaali...
En sitten suosittele kenellekään vastaavaa korjausta jos kerran valmiita holkkeja on saatavilla...mutta mutta jos hätä on suuri niin silloin asian voin korjata kuvatulla tavalla.