ruisku taneen! ??

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

ruisku taneen! ??

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

ny ois taas miettimistä... rupeaa nuo kaasari vehkeet v*tuttaa.. etenki nuo dokki sellaiset.. nii miten toimin ruiskun sähköjen kanssa? kone olisi jo laitettuna ja jarrut muutettuna 2litraiselle.. mutta miten nyt toimin näiden sähköjen kanssa? mitä tarviin ja mitä karsin? niin mulla on siis 2.0 dohc i -92vm sierra pihassa eli koko sähköhelvetti löytyis.. oisin kiitollinen jos voisitte auttaa.. taas :D
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kantsii vaihtaa koko kansi kun siinä kaasarikannessa ei ole ruiskusuuttimille paikkaa.

Suurin osa sähkötyöstä on varmaan tehtykin jo, kun kaasarimallissakin on varmaan joku älypurkki ohjaamassa sytytystä? Sen Sierran ruiskun johtosarjan kun purat irti ja alat ihmetellä niin kyllä se sieltä hiljalleen valkenee mitä kytketään mihinkin... :wink: Alfamerin korjausopuksesta löytyy kytkikset sille johtosarjalle.

Bensapumppu on sitten seuraava ongelma, se kun tarvitsee paluulinjan, se orkkis imurööri ei ole riittävän iso ja tankista puuttuu loiskelevyt...

BTW milläs lootalla toi sun dohcikyhäelmä on oikee tehty? MT75:ssa on lootassa nopeusanturi joka pitäisi kytkeä jotenkin (?) johonkin (!) jotta tyhjäkäynti lähtee toimimaan, tai muuten saa tehdä lisää sähkövirityksiä.
hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

.

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

koko kone vaihdettu ruiskuksi.

en ole laittanut dokkeja omalla kaasarilla vaan tuplilla ja kaveri "koodasi" jakajan kärjettömäksi "normi" sytytykseksi jakajan, joten en ole vetänyt ollenkaan johtoja.. kyseiseen laatikkoon mikä sierrassa tuli en ole vielä perehtynyt ja nuo kaasari versioiden laatikot olivat joitakin ihan ensimmäisiä joten niissä ei ollut mitään johtokikkoja.. mutta ovatko ihmiset muka sitten asentanut tankkiin loiskelevyt vai? joskus löysin jostain kun joku oli farmari taneen asentanut ohc ruiskun, ja se olikin jonkin aikaa kirjanmerkeissä mutta nyt hävinnyt.. se vaihto tuntui onnistuvan helposti..
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Kerääjäsäiliö ja siirtopumppu ennen ruiskumallin bensapumppua taitaa löytyä ihan järjestään kaikilta ruisku-Taunuksia rakennelleilta... Kuten myös itseltäni.

Jos se kone on bokseineen '92:sta niin se tarttee myös Lambdan pakoputkeen, lisäksi siihen tulee MAP-anturi ja ehkä myös sytkäboksi josset ole käyttänyt jo samanlaista sen vanhan systeemin kanssa. Päävirtarele boksille kannattaa tehdä siihen, samoin bensapumpun rele. En nyt äkkiseltään muista kuinka paljon ja mitä johtoja piti liittää, mutta kaikki löytyvät luonnollisesti niistä kahdesta liittimestä, jotka menevät auton johtosarjaan kiinni.
hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

.

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

eli periaatteessa melkein kaikki johdot mitä sierrasta löytyy? mutta jos autossa on periaatteessa kahden auto sähköt, niin millai sitten yhdistän ne? jos tajuatte mitä meinaan?
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ootko irrottanu sitä ruiskun johtosarjaa siitä Sierrasta? Siinä on pari liitintä mistä ne moottorille menevät johdot irtoavat muun auton johtosarjasta... Ei tule isoa johtokasaa
hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

.

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

en ole kyl kerenny.. selevä! valasihan nyt tämäkn :D
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
Avatar
heikkilä
Viestit: 101
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 15:09
Paikkakunta: Turku/Kalanti

Viesti Kirjoittaja heikkilä »

jeddah kirjoitti:Ootko irrottanu sitä ruiskun johtosarjaa siitä Sierrasta? Siinä on pari liitintä mistä ne moottorille menevät johdot irtoavat muun auton johtosarjasta... Ei tule isoa johtokasaa
Juurikin näin se menee. Vaihdoin ruiskusierran koneen sähköineen toiseen sirpaan niin ei siitä jää kuin pienehkö kieppi johtoa ruiskuvehkeille.
''Sehän käy ku vanha Taunus''
-73 Coupe GXL V6 2.0->2.3 :täysremontti
-73 Mazda 1800 deluxe :entisöinti (MR)
- Käyttöautona joku riisiraketti
hexnaattor
Viestit: 48
Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
Paikkakunta: merikarvia

.

Viesti Kirjoittaja hexnaattor »

huh... helkuti hyvä :D mites sytytys yksikön kans? oon nimittäin tosi kokematon näiden sähköjen kanssa.. no tottakai laitan poppivehkeet iha mihi vehkeeseen vaa, mutta näiden kans on sormi ainakin vielä sormi keskellä kämmentä.. kaveri sanoi että kaikkein vaikeinta on liittää johdot virtapohjaan?? mutta siinä nyt en nää hirveetä vaivaa... Vai?? olis nyt hyvä jos sais vinkkejä teiltä jotka on tehny näitä.. eräs herra tuossa tarjosi jo loiskelevyllisen tankin niin sekin olisi nyt tiedossa..
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä! ;)
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Mites muuten, onko iso homma asennella V6:een ruisku?
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Mä vähän oikaisin sen päävirtareleen kytkemisessä - vohkin siihen sähköä puolan plussalta, joten yhtään johtoa ei mene autoon sisälle kiekkamittarin johdon lisäksi kun ruiskuboksikin on konehuoneessa. Ja sen kerääjäsäiliön kanssa ei tosiaan tartte mitään loiskelevyllistä tankkia... Sytkäboksin kun otat siitä Sierrasta niin ei tule ongelmia, meinasin vaan että jos sulla siinä kaasariviritelmässä sattuikin jo olemaan kiinni täsmälleen samanlainen.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ruiskua

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

tosta tankki hommasta sen verran että ei niissä sierra/scorpio ym. ruiskun tankissa ole mitään loiskelevyjä sisällä, siellä on sellanen muovipurkki keskellä pohjaa mistä se imee keskeltä ja siihen tulee myös bensan paluu.. ite tein taunuksen tankille ruumiin-avauksen ja pistin sinne sisälle scorpion tankista sen purkin,toimii viimeseen pisaraan asti :D ..eikä tarvi ku yhen pumpun.... mut eihän se toki huono systeemi oo se kerääjäsäiliöllinenkään..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tosta Sierran tankin muovihäkkyrästä onkin kuva mun galleriassa...

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-867
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kimi-oz
Viestit: 51
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 23:12
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Kimi-oz »

Upataas vanhaa topicia parilla kysymyksellä: löytyisikö joltain ylimääräiseksi jäänyttä tollasta Tanen tankkia joka on tehty "oikeaoppiseksi" ruiskun tankiksi? Voisin ostella talteen... Jos tyydyn kerääjäsäiliön käyttöön, antakaas vinkkiä mistä sellaisen helpoiten saa rakennettua tai sovellettua? Ja minnepäin autoa olette sitä asennelleet siististi ja järkevästi?

Ostin keskeneräisenä projektina -75 Tanen mihin on 1,6 koneen tilalle nostettu Sierran 2,0 ruisku + 5v -loota (siis vain nostettu keulille, ja into edellisellä rakentajalla on loppunut siihen), ja tarkoitus olisi tehdä se pikaisesti joku viikonloppu siirtokuntoon ostopaikasta omiin nurkkiin... Pikaisesta aikataulusta johtuen kaikki etukäteisapu on tervetullutta myös näihin asioihin:

-Sierran ruiskun sähköt oli sijoiteltu konehuoneeseen, mutta eivät tainneet olla liitettynä auton omiin sähköihin. Eli mitä piuhoja voi varautua kytkemään minnekin?

-autosta puuttuu kardaani, käykö se pituuden ym sopivuuden puolesta bolt-on jostain Fordista, esim Tanen tai Sierran oma?

Etukäteen kiitos kaikesta avusta! 8)
Opel on Pop! =)

*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

tanen kardaani käy.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vastaa Viestiin