venttiilivarren kumit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
venttiilivarren kumit
nyt ois taunus liikenteestä poistettu...onko keväällä kumien vaihto eessä..meinaan et kovettuuko kun seisoo auto koko talven?kokemuksia?tähän asti ollut talvetkin liikkeellä mut nyt vanhus saa talviunet.eihän se kyl paha operaatio oo keväällä vaihtaakkaan.mitäs muuta kantsii huomioida.akku sisälle yms?
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.
Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.
Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
Maastahan se kosteus nousee ja ruostuttaa alustan...Sir Taunus kirjoitti:meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.
Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.
Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jep, joku voi koitaa miten pohjan väri muutuu jopa yhdessä kesässä reippaastikasvavalla nurmella...Mois kirjoitti:Maastahan se kosteus nousee ja ruostuttaa alustan...Sir Taunus kirjoitti:meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.
Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.
Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
Nii ja tuohon säilytykseen, ite nostasin auton pukkien päälle silleen et ei jouset kuoleudu/väsähdä ja tietty se pressu alle... Ei tietenkään paha olis jos hommais vaikka jonkun ad:een katoksen (120€ näytti oevan)
Taitaa olla aika pitkä aika mitä joutuu paikallaan käyttelemään ennen kuin kaikki kosteus on putkistosta haihtunut. Ennemmin ajaa auton kunnolla lämpimäksi juuri ennen kuin jättää seisomaan ja työntelee talven aikana pari kertaa vaihde päällä eri kohtiin -> Renkaat ei litisty ja konekin pyörähtää eri asentoon.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
No sit kuoleentuu asetelma ja vaijeri venyyFoorttiFani kirjoitti:Ja tiiliskivi tms. kytkimen päälle. Jää kuulemma levy jumiin jos seisoo pitkään.
Kyl se jumittunnu kytkin irtoaa ku laittaa auton käyntiin vaihde päällä ja ajelee aikansa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tai sitten vaan ajaa sen auton jonkun koivun alle ja keväällä lapioi liiat lumet pois auton päältä, käynnistää sen ja lähtee ajelemaan...
Mertie pub & 3D
Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
mutta jos kytkin oli jumissa niin millä ilveellä sait auton liikkeelle? en vaan tajuu näit juttuja.... Ton auton nostamisen pukkien päälle oon kuullu ennenkin. saa renkaat levätä. pitäiskö ne renkaat irroittaa ja viedä vaikka sisälle talveksi? totta munassa pitäisi, senhän sanoo järkikin! ...vai?Mappi kirjoitti:Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
Jos kytkin on jumissa, niin käynnistä auto vaihde vapaalla ja käytä jonkun aikaa et kone lämpenee. Sit sammutat koneen ja laitat vaihteen päälle ja starttaat auton käyntiin ja sit ootkin jo menossaSir Taunus kirjoitti:mutta jos kytkin oli jumissa niin millä ilveellä sait auton liikkeelle? en vaan tajuu näit juttuja.... Ton auton nostamisen pukkien päälle oon kuullu ennenkin. saa renkaat levätä. pitäiskö ne renkaat irroittaa ja viedä vaikka sisälle talveksi? totta munassa pitäisi, senhän sanoo järkikin! ...vai?Mappi kirjoitti:Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
Jos pukkien päälle laittaa, niin en nostais kokonaan pyöriä ilmaan vaan sen verran et kori nousee jonkun verran ja pyörät jää kuitenkin maahan. Etutukivarret ja reaktiotangot jää aika huonoon asentoon jos nostaa pyörät kokonaan ilmaan, saattaa esim. pallonivelien kumit tykätä kyttyrää jne. Tää on tietyst ihan makuasia ja on vaan mun mielipide Jokainen tekee niinkun itte tykkää
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98