venttiilivarren kumit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja hes83 »

nyt ois taunus liikenteestä poistettu...onko keväällä kumien vaihto eessä..meinaan et kovettuuko kun seisoo auto koko talven?kokemuksia?tähän asti ollut talvetkin liikkeellä mut nyt vanhus saa talviunet.eihän se kyl paha operaatio oo keväällä vaihtaakkaan.mitäs muuta kantsii huomioida.akku sisälle yms?
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kannattas kuukauden tai parin välein käyttää auto
lämpimäksi niin ei nuo mene miksikään.
Ja lämpimäksi asti sitä kautta ettei tuu pakoputkeen kondensiovettä,
se ruostuu pikavauhtia jos riittämättömän käytön kautta
kerää sitä vettä sisäänsä.
Taunus Maximus =)
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

ok.muita vinkkejä talvisäilytykseen?
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.

Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.

Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.

Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.

Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sir Taunus kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.

Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.

Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!
Maastahan se kosteus nousee ja ruostuttaa alustan...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mois kirjoitti:
Sir Taunus kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Ei akkua sisälle,siellä se tyhjentyy varmasti.
Lataa se täyteen ja jätä paikalleen.

Pakkasessa on paras täyden akun säilytyspaikka.

Ja jos auto taivasalla,niin pressu myös alle,
siellä se on tärkeämpi kun päällä.
meinaatko että ajetaan auto pressun päälle? ihan uutta mulle... hyvä vinkki!
Maastahan se kosteus nousee ja ruostuttaa alustan...
Jep, joku voi koitaa miten pohjan väri muutuu jopa yhdessä kesässä reippaastikasvavalla nurmella...
Nii ja tuohon säilytykseen, ite nostasin auton pukkien päälle silleen et ei jouset kuoleudu/väsähdä ja tietty se pressu alle... Ei tietenkään paha olis jos hommais vaikka jonkun ad:een katoksen (120€ näytti oevan)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Taitaa olla aika pitkä aika mitä joutuu paikallaan käyttelemään ennen kuin kaikki kosteus on putkistosta haihtunut. Ennemmin ajaa auton kunnolla lämpimäksi juuri ennen kuin jättää seisomaan ja työntelee talven aikana pari kertaa vaihde päällä eri kohtiin -> Renkaat ei litisty ja konekin pyörähtää eri asentoon.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Ja tiiliskivi tms. kytkimen päälle. Jää kuulemma levy jumiin jos seisoo pitkään.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:Ja tiiliskivi tms. kytkimen päälle. Jää kuulemma levy jumiin jos seisoo pitkään.
No sit kuoleentuu asetelma ja vaijeri venyy :lol:
Kyl se jumittunnu kytkin irtoaa ku laittaa auton käyntiin vaihde päällä ja ajelee aikansa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

jaajuu, nekin vielä :D
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Tai sitten vaan ajaa sen auton jonkun koivun alle ja keväällä lapioi liiat lumet pois auton päältä, käynnistää sen ja lähtee ajelemaan...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

Mappi kirjoitti:Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
mutta jos kytkin oli jumissa niin millä ilveellä sait auton liikkeelle? en vaan tajuu näit juttuja.... :shock: Ton auton nostamisen pukkien päälle oon kuullu ennenkin. saa renkaat levätä. pitäiskö ne renkaat irroittaa ja viedä vaikka sisälle talveksi? totta munassa pitäisi, senhän sanoo järkikin! ...vai?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sir Taunus kirjoitti:
Mappi kirjoitti:Mulla oli kytkinjumissa tossa profiilikuvan taunuksessa. Eikun kytkin pohjaan ja kovaa ajoa (taunuksessa menee vaihteet päälle "välikaasulla") kyllä se sieltä irtoaa kun lämpenee!!
mutta jos kytkin oli jumissa niin millä ilveellä sait auton liikkeelle? en vaan tajuu näit juttuja.... :shock: Ton auton nostamisen pukkien päälle oon kuullu ennenkin. saa renkaat levätä. pitäiskö ne renkaat irroittaa ja viedä vaikka sisälle talveksi? totta munassa pitäisi, senhän sanoo järkikin! ...vai?
Jos kytkin on jumissa, niin käynnistä auto vaihde vapaalla ja käytä jonkun aikaa et kone lämpenee. Sit sammutat koneen ja laitat vaihteen päälle ja starttaat auton käyntiin ja sit ootkin jo menossa :lol:

Jos pukkien päälle laittaa, niin en nostais kokonaan pyöriä ilmaan vaan sen verran et kori nousee jonkun verran ja pyörät jää kuitenkin maahan. Etutukivarret ja reaktiotangot jää aika huonoon asentoon jos nostaa pyörät kokonaan ilmaan, saattaa esim. pallonivelien kumit tykätä kyttyrää jne. Tää on tietyst ihan makuasia ja on vaan mun mielipide :D Jokainen tekee niinkun itte tykkää :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin