2.5 V6 Taunukseen?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.5 V6 Taunukseen?
Eli rupesin tässä miettimään, että mitenköhän jos Mondeosta ottais Taunuksen pellin alle sen 2.5 V6 koneen, niin mitenhä sen sais leimalle? 170hp muistaakseni siinä koneessa vakiona, mut eikö se periaatteessa pitäis mennä ihan kuristamalla siihe lain sallimaan 135hp, kunhan siitä vaan dynolaput löytyis?
Onko kukaan koskaan tehny tai ees suunnitellu tekevänsä tällaista kokoonpanoa? Onko tietoo, että millä vaihdelaatikolla tuon koneen sais Taunukseen käypäseks?
Onko kukaan koskaan tehny tai ees suunnitellu tekevänsä tällaista kokoonpanoa? Onko tietoo, että millä vaihdelaatikolla tuon koneen sais Taunukseen käypäseks?
amerikan suunnalla noita koneita on sovitettu takavetosiin ja muistaisin jossain nähneeni myynnissä laatikon ja koneen välistä sovitelaippaa, en vaan muista mille laatikolle se oli tehty.
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Ainakaan tääläpäin ei onnistu...Januzki kirjoitti:mut eikö se periaatteessa pitäis mennä ihan kuristamalla siihe lain sallimaan 135hp, kunhan siitä vaan dynolaput löytyis?
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Tästä oon maininnu ennenkin mut selventävää vastausta tähän "kuristamiseen" en oo saanu.
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Ja sekö noin meneehenu kirjoitti:Ainakaan tääläpäin ei onnistu...Januzki kirjoitti:mut eikö se periaatteessa pitäis mennä ihan kuristamalla siihe lain sallimaan 135hp, kunhan siitä vaan dynolaput löytyis?
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Tästä oon maininnu ennenkin mut selventävää vastausta tähän "kuristamiseen" en oo saanu.
Mietin vaan, että ois tuon pannun kans saanu kaks kärpästä yhellä iskulla; lisää tehoja ja vähän nykyaikaisemman (vähäruokaisemman?) tekniikan. Vois ihan mielenkiinnosta käydä konttorilla joskus kyselee tuosta.
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Toimiiko molempiin suuntiin kanssa?henu kirjoitti:Ainakaan tääläpäin ei onnistu...Januzki kirjoitti:mut eikö se periaatteessa pitäis mennä ihan kuristamalla siihe lain sallimaan 135hp, kunhan siitä vaan dynolaput löytyis?
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Aivan joo Ei tehorajaaHessu kirjoitti:Toimiiko molempiin suuntiin kanssa?henu kirjoitti:Ainakaan tääläpäin ei onnistu...Januzki kirjoitti:mut eikö se periaatteessa pitäis mennä ihan kuristamalla siihe lain sallimaan 135hp, kunhan siitä vaan dynolaput löytyis?
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Taunus Maximus =)
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Se se ois asiaa :twisted:Janzamar kirjoitti:Aivan joo Ei tehorajaaHessu kirjoitti:Toimiiko molempiin suuntiin kanssa?henu kirjoitti: Ainakaan tääläpäin ei onnistu...
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Eli sitten pitää vaihtaa 2.8:iin moniventtilikannet kun ne ei kerran vaikuta tehoihin..?henu kirjoitti: Ainakaan tääläpäin ei onnistu...
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Re: 2.5 V6 Taunukseen?
Itseasiassa ainakin näitten parin paikallisen aseman inssien mielestä onnistuu, mut sillon pitää olla laput tehoista.Jari H kirjoitti:Eli sitten pitää vaihtaa 2.8:iin moniventtilikannet kun ne ei kerran vaikuta tehoihin..?henu kirjoitti: Ainakaan tääläpäin ei onnistu...
Sanovat vaan et niinpitkään ku lohko on sama ni siinä on tehtaan ilmottamat tehot.
Eli menee loppujenlopuks melko sekavaks koko homma jne...
Mut Mites nää moniventtiilikannet (ilmeisesti cossun tarkotat ?) menee tollasen 2.8 päälle.
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Miksi tuo kuristus kun sen saa sillä kaasarilla muutoskatsastettua ja sen jälkeen sitten voi lakien ja asetusten mukaisesti vaihtaa tuon ruiskun ilman ongelmia?Tuukka kirjoitti:Mulla on muutoskatsastettu 2.8i keulilla kuristettuna. Dynolaput kun löytyy ja tehot mahtuu rajoihin, niin mitään muuta ei tarvita.
Jos tuo kuristus on tehty kuten kuuluu ei moottoria saa enää mennä virittämään vaan sen on vastatava mahdollisesti rekisteriotteeseen kirjattua tehoa.
Vai vaativatko konttorilla jotain mistä ei vielä täällä olla puhuttu.
1. Ei ollu kaasaria tai sille olevaa imusarjaa saatavilla eikä moinen kepolottelu kiinnostanut.Pöhö-Andrei kirjoitti:Miksi tuo kuristus kun sen saa sillä kaasarilla muutoskatsastettua ja sen jälkeen sitten voi lakien ja asetusten mukaisesti vaihtaa tuon ruiskun ilman ongelmia?Tuukka kirjoitti:Mulla on muutoskatsastettu 2.8i keulilla kuristettuna. Dynolaput kun löytyy ja tehot mahtuu rajoihin, niin mitään muuta ei tarvita.
Jos tuo kuristus on tehty kuten kuuluu ei moottoria saa enää mennä virittämään vaan sen on vastatava mahdollisesti rekisteriotteeseen kirjattua tehoa.
Vai vaativatko konttorilla jotain mistä ei vielä täällä olla puhuttu.
2. Kun tuota tein, ei tuota "2.8i on laillinen näin" keskustelua oltu vielä käyty.
3. Tuo oli tapa, jolla tiesin homman onnistuvan varmasti.
"Kuristus" on tehty "puristussuhdetta alennettu palotiloja suurentamalla" -tyylillä. Näin siis lukee rekisteriotteessa. Ja dynottaessa saattaa aina käydä jotain hassua, esim. kaasuvaijeri jää vähän löysälle...
Tokkopa se poliisisetä myöskään tienpäällä rupee auton tehoja dynottelemaan...
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi