Hitsaus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Hitsaus
Mikä saat*** siinä on kun hitsailen noita helmoja/hiekkapeltejä pisteillä kiinni niin tarvikepelleistä (myös ford originaalista etuhiekkapellistä) reiän ympäriltä hitsatessa lähtee materiaali liitämään, ja reikä suurenee? Virralla ei sinänsä ole merkitystä, koska tekee samaa myös pienemmällä virralla. Menee hermot kun ei tahdo saada peltiä hitsattua kiinni kun lähtee sulina roiskeina pois ja reikä suurenee! Tätä ongelmaa ei ole ollut muilla kuin noilla valmiilla peltiosilla pistehitsatessa
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
itse pääsin hitsaamaan emännän escorttia ja onnistuin kanssa juuri ja juuri räkimään pari kikkaraa paikan ympärille. onneksi kelpas katsurille. käytin tosin melkoisesti plastic baddingia ja spray-massaa! lisäksi oli kauhea kiire kun oltiin vieraiden nurkissa eikä omassa tallissa... käytin erään turkulaisen Rata-autotiimin hitsauslaitteita ja se oli aika iso pömpeli... epäilen että Sulzin tapauksessakin on liikaa virtaa. kuinka iso hitsauslaite sulla on?
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kannattaa kokeilla 0.6mm lankaa noihin peltihommiin. On tosin kalliimpaa mutta kiloissa riittoisuus parempaa, enemmän kun on metrejä kelassa.
Ja kannattaa suurentaa sitä reikää suoraan siitä uudesta pellistä jolloin hitsauksen voi aloittaa sieltä perusaineen eli alkuperäisen pellin puolelta ja vain odotella milloin lisäainetta on riittäväsi ja reikä (siis se tekemällä tehty) täyttyy kuin itsestään. Tarkoittaa vakaata kättä ja keskelle reikää.
Pienoinen tekniikkalaji siis mutta silmä oppii äkkiä näkemään tämän. Ja virtaa saa olla reilusti, kun vain pitää huolen että langansyöttö on säädetty hyvin.
Seuraavassa spinnerissä on muuten juttua hitsauksesta, en tiedä artikkelin sisältöä mutta jännä nähdä millaisia neuvoja sieltä tulee.
Ja kannattaa suurentaa sitä reikää suoraan siitä uudesta pellistä jolloin hitsauksen voi aloittaa sieltä perusaineen eli alkuperäisen pellin puolelta ja vain odotella milloin lisäainetta on riittäväsi ja reikä (siis se tekemällä tehty) täyttyy kuin itsestään. Tarkoittaa vakaata kättä ja keskelle reikää.
Pienoinen tekniikkalaji siis mutta silmä oppii äkkiä näkemään tämän. Ja virtaa saa olla reilusti, kun vain pitää huolen että langansyöttö on säädetty hyvin.
Seuraavassa spinnerissä on muuten juttua hitsauksesta, en tiedä artikkelin sisältöä mutta jännä nähdä millaisia neuvoja sieltä tulee.
Eipä oo kauheesti tullu migillä hitsattua vuosiin. Täst on jo 25 vuotta aikaa ku hitsasin ekaa omaa autoa oikein urakalla ku se oli täysin läpimätä. Sillon oli kyllä käytössä paras Mig mikä on vastaan tullut eli ESAB 160, mut jotkut V**un varkaat vei sen. Ei näissä uudemmissa migeissä hitsausominaisuudet jostain syystä oo samaa luokkaa
Sil oli tosi helppo hitsata ja hyvää saumaa tuli. Säätöjä ei ollu ku 2 kpl. Langansyöttönopeus ja virta tai oli kyl kolmaskin, jakso/pistehitsille ajan säätö... Kyl se yleensä on siitä hitsarista kuitenkin paljon kiinni... Ite en oo mikään hyvä hitsari, mut oikealla koneella kyllä onnistuu Kuullostaa kuitenkin oudolta toi Sulzin kertoma. Oisko metalliseoksessa jotain outoa...
Sil oli tosi helppo hitsata ja hyvää saumaa tuli. Säätöjä ei ollu ku 2 kpl. Langansyöttönopeus ja virta tai oli kyl kolmaskin, jakso/pistehitsille ajan säätö... Kyl se yleensä on siitä hitsarista kuitenkin paljon kiinni... Ite en oo mikään hyvä hitsari, mut oikealla koneella kyllä onnistuu Kuullostaa kuitenkin oudolta toi Sulzin kertoma. Oisko metalliseoksessa jotain outoa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuota tuota...Ei varsinaisesti mene asiaan, mutta miten olette irroitelleet nuita peltejä kun auton puoleisessakin pellissä on reikä?
Tuossa kun vaihdoin ooppelista lukkopeltiä niin aukaisin vanhan pistehitsin poraamalla pistehitsille tarkoitetulla kärjellä vain sen verran että terä meni läpi vaihdettavasta osasta ja autoon jäävä osa jäi ehjäksi. Sitten vain sievästi taltalla peltien välistä pellit erilleen. Uuteen peltiin reikä sopivaan kohti ja hitsaamalla reiästä kiinni auton peltiin...
Yleensä pelti pakenee hitsattaessa liian suuren lämmön vuoksi eli virran tai palavan epäpuhtauden vuoksi. Tahtoo tulla paljon helpommin reikää jos peltiin on jäänyt maalia tai jotain muuta sontaa...
Tuossa kun vaihdoin ooppelista lukkopeltiä niin aukaisin vanhan pistehitsin poraamalla pistehitsille tarkoitetulla kärjellä vain sen verran että terä meni läpi vaihdettavasta osasta ja autoon jäävä osa jäi ehjäksi. Sitten vain sievästi taltalla peltien välistä pellit erilleen. Uuteen peltiin reikä sopivaan kohti ja hitsaamalla reiästä kiinni auton peltiin...
Yleensä pelti pakenee hitsattaessa liian suuren lämmön vuoksi eli virran tai palavan epäpuhtauden vuoksi. Tahtoo tulla paljon helpommin reikää jos peltiin on jäänyt maalia tai jotain muuta sontaa...
Tekisköhän tollasel mitää...
http://wallius.workspace6.smilehouse.co ... =031560430
http://wallius.workspace6.smilehouse.co ... =031560430
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 11 Syys 2006, 21:19
- Paikkakunta: merikarvia
.
suosittelen tuota walliusta!
taunus -74 dohc, jotakin vikaa löytyy kun kulkee asfaltillakin kylki edellä!
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....
taunus -81 dohc
taunus -81 272 v8, iihan mopo....