Sivu 1/2

Kärjetön sytytys

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 13:15
Kirjoittaja vtormane
Yritin kyllä haulla hakea vastausta pulmaani ja aika paljon tekstiä löytyikin sytytykseen liittyen.

Osaisiko joku sanoa että miten kuvassa oleva sierran sytytys liitetään taunukseen (2l ohc kaasari)?
Onko tuo nyt sitten ohjausyksikkö, no kuitenkin siinä on 6 liitintä rivissä.
http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg

Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin :) Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.

Re: Kärjetön sytytys

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 20:03
Kirjoittaja jeddah
vtormane kirjoitti:Yritin kyllä haulla hakea vastausta pulmaani ja aika paljon tekstiä löytyikin sytytykseen liittyen.

Osaisiko joku sanoa että miten kuvassa oleva sierran sytytys liitetään taunukseen (2l ohc kaasari)?
Onko tuo nyt sitten ohjausyksikkö, no kuitenkin siinä on 6 liitintä rivissä.
http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg

Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin :) Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.
Näyttää 1.6 ohc:n induktiojakajalta. Kantsis etsiä se liitin tuohon sytytysyksikköön, muuten menee aika vaikeaksi. Nuo induktioanturin johdot menee suoraan siihen sytty-yksikölle johonkin reunaan. Sitten siihen meneekin vain ruskea maa, vihreä puolan miinus ja musta plussajohto.

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 00:18
Kirjoittaja Mois
Tos on toi kytkentä :D
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-953
Pinni1 = KL 1 taitaa mennä puolalle/kiekkamittarille = Vihreä
Pinni 2 = KL 15 sytytysvirta = Musta
Pinni 3 = n.c. ei tarvi kytkeä ollenkaan = Musta/vihreä
Pinni 4 = G+ Jakajalle = Vihreä/keltainen
Pinni 5 = G- Jakajalle = Musta/punainen
Pinni 6 = KL 31/Ground on maa = Ruskea

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 03:05
Kirjoittaja maza
Tuossa olis joku ohje http://www.colinusher.info/Robin%20Hood/wireap8.html jossain oli täällä sivulla skannattuna lisää mutta en löydä missä. Mulla oli erijärjestyksessä kuin siinä, mutta värit oli samat.
Ne meni jotenkin näin 2 puolalle 2 jakajaan 1 maihin ja yks startille. Varvikellon voi sit ottaa puolalta tai boxilta. Olipas sekavasti kirjoteltu oisko kaljalla osuutta?

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 08:42
Kirjoittaja henu
Hittoku ku ei nyt löydä mistään sitä linkkiä minkä joskus linkitinkii jonekii, siinä oli ihan suomeks et mikä minnekii.
Kaikkia pinnejä ei tarvinnu.

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 12:41
Kirjoittaja Mois
maza kirjoitti:Tuossa olis joku ohje http://www.colinusher.info/Robin%20Hood/wireap8.html jossain oli täällä sivulla skannattuna lisää mutta en löydä missä. Mulla oli erijärjestyksessä kuin siinä, mutta värit oli samat.
Ne meni jotenkin näin 2 puolalle 2 jakajaan 1 maihin ja yks startille. Varvikellon voi sit ottaa puolalta tai boxilta. Olipas sekavasti kirjoteltu oisko kaljalla osuutta?
No toi mun esittämä kytkentä on just ihan sama kun tossa Mazan laittaman linkin kuvassa eli asia on siis selvitetty :D

Re: Kärjetön sytytys

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 12:56
Kirjoittaja Mois
vtormane kirjoitti: http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/ ... 072008.jpg
Jos joku osaisi sanoa kansankielellä vaikka vasemmalta alkaen että mihin liitetään mikin liitin :) Ja miten tuo jakaja liitetään myös? Siitä lähtee ruskea ja kelta-vihreä johto kuten kuvasta näkyykin.
Tost on yks johto menny poikki mikä lähtee jakajalta. Liittimen toisel puolel on 3 ja toisel vaan 2 johtoo...

Re: Kärjetön sytytys

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 13:23
Kirjoittaja vtormane
Juu, kiitos vaan kaikille vastanneille. Aika selvältä alkaa vaikuttamaan. Pitää tässä kohta lähteä tallille ihmettelemään, lisäkysymyksiä voi vielä tulla :)
Kävin just hajottamolla kattelemassa josko löytyis tuota liitintä tuohon ohjausyksikköön, ei löytynyt.

Lähetetty: 23 Helmi 2009, 13:29
Kirjoittaja FoorttiFani
Mulla on viel hiukan epäselvää toi sytkän kytkentä. Mul on se induktiivijakaja ja motorcraftin pieni boxi. Mul on kaikki johdot kiinni siinä boxissa ja just samat värit ku moissin ohjeissa. Mut siin on myös jotai muita johtoja mitä ei nois ohjeissa ollu. Eli semmonen paksu punamusta johto mis on liitin päässä, sitte keltasininenjohto,punavalkonen, ja musta eli se virtajohto menee kahteen eri liittimeen. Tarviiko tämmösiä kaikkia kytkeä johonkin? Eli jos puran noi johdotukset ja otan ylimääräset pois, niin mitä tohon on pakollista kytkeä?
Ainakin maajohto runkoon, virtaa mustaanjohtoon suoraan siihen boxiin. Entäs muuta? :)

Lähetetty: 01 Maalis 2009, 18:56
Kirjoittaja FoorttiFani
Mikä tarkotus sillä startille menevällä johdolla on? Ja onkos se tuo mustavihreä johto? eli siis pinni 3

Lähetetty: 01 Maalis 2009, 19:57
Kirjoittaja maza
Mulla olis kutina että vetäis sytkää aikaisemmalle startatessa. Vai myöhemmälle.

Lähetetty: 01 Maalis 2009, 20:17
Kirjoittaja p3
Yleensän sillä startin joholla ohitetaan puolan etuvastus, eli puolan normaali jännite on esim. 7v mutta käynnistystilanteessa sille annetaan 12v jolloin kipinä on tehokkaampi, vaikka startti viekin suurimman osan akun tehosta.

Lähetetty: 01 Maalis 2009, 20:37
Kirjoittaja FoorttiFani
aijaa no sit sillä ei oo väliä, koska kumminki ton puolan kans pitää ottaa se etuvastus pois

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 13:42
Kirjoittaja FoorttiFani
Olisko kellään kuvaa tosta etuvastuksesta, et minkä näkönen on ja mis se oikeen sijaitsee ykköskoppasessa. Kun ei sitä vaan tahdo löytyä :lol: eikä viittiis kaikkia teippauksia purkaa

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 14:13
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:Olisko kellään kuvaa tosta etuvastuksesta, et minkä näkönen on ja mis se oikeen sijaitsee ykköskoppasessa. Kun ei sitä vaan tahdo löytyä :lol: eikä viittiis kaikkia teippauksia purkaa
II-koppases se oli ainakin ihan irrallaan muista johdoista, semmonen harmaa noin 5 - 6 mm paksu johto. Toinen pää tosiaan siellä tehostimen alla ja toinen pää lähellä puolaa.