Sivu 1/1

2.6 V6 Cologne venttiilit, kannet, lohko

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 15:13
Kirjoittaja Mois
Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?

Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,6 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 1 mm.

Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.

Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.

Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.

Re: 2.6 V6 Gologne venttiilit, kannet, lohko

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 17:21
Kirjoittaja astriel
Mois kirjoitti:Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?

Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,5 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 0,9 mm.

Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.

Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.

Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
Tämä nyt ei mitään auta mutta:
kairasin joskus 2.8 :n venttiilit 2.3 A9 kansiin eikä tarvinnu paljoa seetejä kairata. En muista venttilien kokoja.

Isompaa nokka-akselin laakeri sarjaa alkaa olla pikkusen hankala löytää. foordilta saa tilaamalla kuulemma ku ostin viimeiset , yksi tuli englannista loput kolme saksasta mutta kuulemma jenkkilästä saa tilaamalla.

tääläpäin hintataso suurinpiirtein seuraavaa
poraus 25 -30e reikä
isommat nokan laakerit 22e /kpl (ford)
nokan laakerien asennus 70 - 100e
2.6 0.5 alikokolaakerit tilattuna vajaa 200e


keräsin joskus noita tietoja muuta en mene niistä takuuseen
http://www.vkukko.fi/ford/v6data.htm


-vk-

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 20:43
Kirjoittaja Larppa
kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 20:56
Kirjoittaja Mois
Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 21:03
Kirjoittaja Larppa
Mois kirjoitti:
Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?
koneistamo ei silloin suositellut tuon vesikanava riskin takia joten jäi tekemättä. muistelen kyllä että täälläkin muutama sälli on laitattanut noita ilman ongelmia mutta ei ole varmaa tietoa.

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 21:04
Kirjoittaja Sultzi
Joihinkin kansiin onnistuu ja joihinkin ei ilmeisesti. Jotkut on puhjennu porattaessa seetille paikkaa.

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 21:27
Kirjoittaja Mois
Mites on 2.8 kansien sopivuus tohon 2.6:een? Onko palotilat liian suuret?

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 22:25
Kirjoittaja Jari H
Joo, ja kannet on muutenkin käymättömät pikkulohkon päälle.

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 22:46
Kirjoittaja Mois
Jari H kirjoitti:Joo, ja kannet on muutenkin käymättömät pikkulohkon päälle.
OK, vaikuttais et 2.3 A9 eli 114 hv koneen kannet ois parhaimmat aihiot tohon 2.6:eenkin???
Tuol on kuvii noiden kansien eroista: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-931

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 23:17
Kirjoittaja Jari H
Vähän OT tyyppistä markkinointia sekaan.
Olis joutilaana ratasjakopäälle muutettu 2.9 akseli+veivit+YB Cossun modatut männät, tasapainotettuna. Eväitä ahdettuun 2.8 pikkulohkoon... :)

Lähetetty: 14 Loka 2008, 11:17
Kirjoittaja Kullanderi
Et haluis myydä noita 2.6 colognen kansia? Jos vielä löytyy ja on suorat?