2.6 V6 Cologne venttiilit, kannet, lohko

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

2.6 V6 Cologne venttiilit, kannet, lohko

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?

Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,6 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 1 mm.

Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.

Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.

Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: 2.6 V6 Gologne venttiilit, kannet, lohko

Viesti Kirjoittaja astriel »

Mois kirjoitti:Nyt pitäis rakentaa kannet viritettävään kaasari 2.6 V6:een. Tossa on kolme paria kansiaihioita, yksi pari 2.3:n kansia ja 2 paria 2.6:n kansia. Luultavasti teen jommasta kummasta noista 2.6:n kansista. Tarvis tietoa venttiilien koosta tai yleensä kuinka isot venttiilit saa laitettua 2.6 kansiin? Mulla ois tossa uudet 2.8:n venttiilit kooltaan: imu n. 42 mm ja pako n. 35,9 mm. Vakiot 2.6 venttiilit on: imu n. 39,8 mm ja pako n. 32,3 mm. Onko kellään tietoa saako noi 2.8:n venttiilit laitettua kokonsa puolesta noihin 2.6 kansiin? Oisko jotain muita vaihtoehtoja venttiilien suhteen?

Tossa lohkossa on uudet Mahlen männät 39,6 mm puristuskorkeudella ja vakio 2.6 männissä on 40,5 mm toi puristuskorkeus joten lohkostakin pitää kai ottaa pois ainakin toi 0,9 mm.

Ammattitaitosista koneistamoista kans voi laittaa vinkkiä.

Kaikenlaista vinkkiä voi ko. projektikoneen suhteen laittaa. Itellä kun ei koneen rakentamisesta oo sen enempää kokemusta.

Jos joku ei viitti tänne kirjotella, niin laittakoon privaviestiä tai sähköpostia.
Tämä nyt ei mitään auta mutta:
kairasin joskus 2.8 :n venttiilit 2.3 A9 kansiin eikä tarvinnu paljoa seetejä kairata. En muista venttilien kokoja.

Isompaa nokka-akselin laakeri sarjaa alkaa olla pikkusen hankala löytää. foordilta saa tilaamalla kuulemma ku ostin viimeiset , yksi tuli englannista loput kolme saksasta mutta kuulemma jenkkilästä saa tilaamalla.

tääläpäin hintataso suurinpiirtein seuraavaa
poraus 25 -30e reikä
isommat nokan laakerit 22e /kpl (ford)
nokan laakerien asennus 70 - 100e
2.6 0.5 alikokolaakerit tilattuna vajaa 200e


keräsin joskus noita tietoja muuta en mene niistä takuuseen
http://www.vkukko.fi/ford/v6data.htm


-vk-
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

Mois kirjoitti:
Larppa kirjoitti:kyllä saa 2.8 venttiilit 2.6 kansiin. mulla on yhdessä koneessa näin tehty.
Entäs onnistuuko ko. pakovenoille laittaa lyijyttömän kestävät seetit? Meinaan et ei mee liian ohkaseks mistään kohtaan suhteessa vesi ym. kanavoihin?
koneistamo ei silloin suositellut tuon vesikanava riskin takia joten jäi tekemättä. muistelen kyllä että täälläkin muutama sälli on laitattanut noita ilman ongelmia mutta ei ole varmaa tietoa.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joihinkin kansiin onnistuu ja joihinkin ei ilmeisesti. Jotkut on puhjennu porattaessa seetille paikkaa.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mites on 2.8 kansien sopivuus tohon 2.6:een? Onko palotilat liian suuret?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Joo, ja kannet on muutenkin käymättömät pikkulohkon päälle.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:Joo, ja kannet on muutenkin käymättömät pikkulohkon päälle.
OK, vaikuttais et 2.3 A9 eli 114 hv koneen kannet ois parhaimmat aihiot tohon 2.6:eenkin???
Tuol on kuvii noiden kansien eroista: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... p?pos=-931
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Vähän OT tyyppistä markkinointia sekaan.
Olis joutilaana ratasjakopäälle muutettu 2.9 akseli+veivit+YB Cossun modatut männät, tasapainotettuna. Eväitä ahdettuun 2.8 pikkulohkoon... :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Et haluis myydä noita 2.6 colognen kansia? Jos vielä löytyy ja on suorat?
Vastaa Viestiin