Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
milläs sitä persaukinen, jos kuitenki kävis romiksella kaiveleen.
joo pitää muistaa ottaa lapio ja lumiharja matkaan, niin ja sit joku semmonen insinööri joka tutkii sitte että onko valupaskaa vai mitä paskaa.
Valamisella ei ole juuri mitään tekemistä materiaalin lujuuden kanssa, se on valmistusmenetelmä jolla materiaali saatetaan haluttuun muotoon. Se että valut yleensä ovat melko hauraita johtuu pääasiassa hinta / halutut ominaisuudet optimoinnista. Myös erittäin lujia teräksiä voi valaa. Katsokaapa vaikka maragin teräksen lujuus. Tuosta Rauma Oceanics valoi kuuluisat sukelluspallonsakin.
No tosta sokka hommasta... Mikäs juttu tämä nyt on kun mulla on se akseli näyttäis olevan umpi rautaa, eikä näytä miltään harjaterräksestä itse väännetyltä!?
Täh? Eiku mää meinasinkin juuri tota tasauspyörästön rattaitten akselia, että se on umpitavaraa. Eli saa olla melkonen teräsmies jos sen sisälle meinaa tunkea jonkun sokan.