V6 virranjakajat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Saattaahan se antaa hiukan liikaa potkua. Etuvastus varmaan ainakin pitäs olla? Saattaa tulppia / kärkiä mennä... riippuu puolasta.

Kehukaas/haukkukaas noita kärjettömiä - mitä eroa on Motorcraftin ja Boschin jakajilla? Epäilen hiukan että ois syttyboksi paskana Motorcraftin jakajasta vaan eipä tuo näyttäny maksavan Motonetissä kuin 25e. Joskus kuulin että Bosch ois "parempi". Miks?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

En osaa haukkua kumpaakaan, mutta mulla oli omassa V6:ssa se Motorcraftin sinikantinen jakaja ja Motonetista ostettu boxi, eikä ollut koskaan minkäänlaisia sytkäongelmia! Nyt se sama boxi on tossa OHC:ssä ja siinä on taas Bochin jakaja...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

kenttiläiseen se bosch jakaja kyllä kannattaa ettiä jos siinä on se lucas-
motorcraft. ohc sama homma jos on lucas, pääasiassa niissä vanhemmissa on se bosch kopio ford siihen verrattuna bosch on laadukkaampi. onko sitte v6 sama homma vai perinne velvoittaa :?:

miten se puola tulpan/kärkien kestoon vaikuttaa( konkka oikea).
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

niin joo,piti tarkentaa vaan että toi lista mihin kaikkiin toi jakaja käy
menee johkun -72 asti..ei uudempiin...
Taunus Maximus =)
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

janzamar kirjoitti:niin joo,piti tarkentaa vaan että toi lista mihin kaikkiin toi jakaja käy
menee johkun -72 asti..ei uudempiin...
virallinen raja menee 71/72
Itseasiassa se käy kyllä uudempiinkin, niinkuin fyysisesti, mulla on nääs ollut noita pikku-jakajia 3 kpl -74 lohkossa, kaikista vain alipainekalvot olivat rikki!

Eikös motorcraft ole vain fordin brändi merkki jonka on tehnyt esim. Bosch

Kannattaa ostaa motonetin kärjetömänsytkän puola !
Itse ajelin 1 kesän ihan normaali puolalla eikä ollut mitään ongelmaa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

cologne kirjoitti:Eikös motorcraft ole vain fordin brändi merkki jonka on tehnyt esim. Bosch
Varmaankin joo, mutta fyysisesti ne on täysin erilaiset. Motorcraftissa on esim. sininen kansi ja kiinni ruuveilla. Sisälläkin fysiikka on hieman erilainen. Mutta sama boksi käy molempiin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kertokaapas mistä olisi paras ottaa alipaine virranjakalle?
Paikasta A, missä tyhjäkäyntikierrokset ovat korkeammalla = alipaine heti.
Paikasta B, missä alipainetta eli ennakkoa tulee vasta kun kaasuläppä aukeaa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Paikasta B ehdottomasti!!!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

vanhaa aihetta ylös...

onko eroa 2.9i jakajan korkeudessa vrt. 2.3 kaasari?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

käykö 2.9 jakaja 2.3 koneeseen ja toisinpäin? onko ratas eripäin tai jotain kun nokkakin pyörii eripäin :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kannattaako/pitääkö jakajan alipainesäätö ottaa pois viritetyssä koneessa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Mois kirjoitti:Kannattaako/pitääkö jakajan alipainesäätö ottaa pois viritetyssä koneessa?
En nyt noinkaan tekisi jos alipainetta kuitenkin on.

Tosin voi olla että jousia/painoja voi joutua säätämään mutta paremmin sen saa toimimaan jos säätö toimii.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuli vaan mieleen, kun esim. viritettyihin Kuplavokkareihin laittavat sitä Boschin 009 jakajaa joka on ilman alipainesäätöä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Käsittääkseni alipainesäätimen idea on että pintakaasulla antaa enemmän ennakkoa, jolloin kenties bensaa saattaa hieman säästyä.
Viritetyillähän ajetaan kumminkin täyskaasulla koko ajan, niin silloinhan sen hyöty on aika olematon :wink:
Tai no, ainakin jossain rallissa mennään jatkuvasti kaasu pohjassa.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Velivainaa aikanaan selitti, et alipainesäätö vetää sytkää aikaselle just kun avaa kaasua eli ei kone ei sillon "köhi" ja estää moottorijarrutuksessa "paukkumista" putkessa?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin