Sangen merkilliset äänet

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Sangen merkilliset äänet

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Taunuksen peräpää rupesi pitämään todella kummallista ääntä pari päivää sitten. Ensinnäkin ääni ei kuulu suurilla nopeuksilla ollenkaan vaan yleisesti pienillä nopeuksilla ja nimenomaan tilanteessa kun auton kaasua ei paineta. Ääni on sellanen merkillinen metallinen kilke (säännöllinen hakkaava ääni johon sekoittuu yleistä kitinää). Ilmeisesti ääni tulee vasemman takarenkaan tietämiltä.

Auto on nostettu tänään nosturilla ylös ja mitään vikaa ei autosta ainakaan silmämääräisellä tarkastuksella löytynyt. Olen surffannut netistä mahdollista syytä mutta mikään kuvaus ei oikein sovi tuohon.

Olen ajellut parina viimepäiviä pitkiä matkoja hiekkateillä eli onko mahdollista että jonnekin väliin on mennyt kivi tai jotain sinnepäin. Autoa nosturilla ihmetellyt henkilön mukaan vika ei ainakaan äänestä päätellen laakerissa ole eikä missään kriittisessä kohtaa.

Otan vastaan vikaehdotuksia, kiitos.
Merlin
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 21:58

Viesti Kirjoittaja Merlin »

ota jarrurummut auki ja tarkista jarrut
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kuulostaa tasauspyörästön joltain laakerilta, suosittelen että hommaat uudet ehjän taka-akselin ja vaihdat kun vanha hajoaa :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Merlin kirjoitti:ota jarrurummut auki ja tarkista jarrut
Jarruissa ei näyttänyt olevan mitään häikkää. Tosin kilinäkin loppui itsestään, että se siitä sitten. Ilmeisesti autot korjautuvat itsestään kun nukkuu yön yli.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

tuotatuota itsellä kävi aikanaan niin että pakoputki oli päässyt pyörähtämään taka iskariin kiinni ka kitisi tyhjäkäynnillä ja kolisi montuissa mutta jos ääni kerran itsestään katosi niin kaikkihan on kunnossa heeee!itse en ole enää moneen vuteen jaksanut "pikku"lisä äänistä säikähtää! :lol:
taunus is my obsession!
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

kana12 kirjoitti:!itse en ole enää moneen vuteen jaksanut "pikku"lisä äänistä säikähtää! :lol:
Ääni näyttää kuuluvan aina silloin tällöin, mutta ajattelin ottaa asiaan samanmoisen zen-mäisen lähestymistavan. Kitisköön kun on kerta autoksi ruvennut.
Vastaa Viestiin