Mustat rekkarit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mustat rekkarit
Nyt kun tuo -75 taunus uhkaavasti meinaa valmistua täksi kesäksi niin kysymys kuuluu että saako autoon mustia kilpiä konttorilta? Sopisivat autoon hyvin kun on muutenkin musta. Auto on poistettu rekisteristä 1995 ja en tiedä että onko alkuperäiset kilvet mustat. Luulen että eivät ole.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
1975 oli jo valkoiset kilvet. Mustat saa tuon ikäisessä vain museorekisteröityyn.
Kannattaa tilata etukäteen ei-eu malliset kilvet alkuperäisellä rekisterinumerolla niin on ainakin auton valmistusajankohdan kannalta oikea malli. Tuohon aikaan eka kirjain oli läänin tunnus ja seuraavat aakkoset kulkivat juoksevasti joten niistä näki auton iän jos oli kirjainsarjoista perillä.
Kannattaa tilata etukäteen ei-eu malliset kilvet alkuperäisellä rekisterinumerolla niin on ainakin auton valmistusajankohdan kannalta oikea malli. Tuohon aikaan eka kirjain oli läänin tunnus ja seuraavat aakkoset kulkivat juoksevasti joten niistä näki auton iän jos oli kirjainsarjoista perillä.
Niin että mustia ei saa edes rahalla jos ei auto tule museorekisteriin? Maksaako nuo ei-eu-kilvet jotain extraa?Hessu kirjoitti:1975 oli jo valkoiset kilvet. Mustat saa tuon ikäisessä vain museorekisteröityyn.
Kannattaa tilata etukäteen ei-eu malliset kilvet alkuperäisellä rekisterinumerolla niin on ainakin auton valmistusajankohdan kannalta oikea malli. Tuohon aikaan eka kirjain oli läänin tunnus ja seuraavat aakkoset kulkivat juoksevasti joten niistä näki auton iän jos oli kirjainsarjoista perillä.
Nuo eu-kilvet on kyllä tosiaan aika rumat.
Juu, kyllä minä muistan vielä vanhan hyvän ajan jolloin kilvistä saattoi päätellä läänin ja auton iän. Meidän -88 sierrassa oli vielä "vanhan ajan kilvet", ORE-503
Tää mun taunus on muistaakseni lapin läänistä eli L jotain.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
mustat kilvet saa jos joku seuraavista ehdoista täyttyy:
-Autossa on alunperin ollut mustat kilvet
-Auto on museoajoneuvo
-Auton käyttöönottovuosi on -72 tai vanhempi
seiskakakkosiin ja siitä vanhempiin siis saa mustat laput vaikka olis ulkomaantuliaisesta kyse. sitä uudempiin vain jos on ollut uutena (esim lapissa on ollut mustia kilpiä hieman pidempään kun on kilpivarastot käytetty tyhjiksi ennen uusien käyttöä) tai jos auto on museorek.
-Autossa on alunperin ollut mustat kilvet
-Auto on museoajoneuvo
-Auton käyttöönottovuosi on -72 tai vanhempi
seiskakakkosiin ja siitä vanhempiin siis saa mustat laput vaikka olis ulkomaantuliaisesta kyse. sitä uudempiin vain jos on ollut uutena (esim lapissa on ollut mustia kilpiä hieman pidempään kun on kilpivarastot käytetty tyhjiksi ennen uusien käyttöä) tai jos auto on museorek.
Ite en saanut -72 malliin mustia kilpiä,samiharju kirjoitti:mustat kilvet saa jos joku seuraavista ehdoista täyttyy:
-Autossa on alunperin ollut mustat kilvet
-Auto on museoajoneuvo
-Auton käyttöönottovuosi on -72 tai vanhempi
seiskakakkosiin ja siitä vanhempiin siis saa mustat laput vaikka olis ulkomaantuliaisesta kyse. sitä uudempiin vain jos on ollut uutena (esim lapissa on ollut mustia kilpiä hieman pidempään kun on kilpivarastot käytetty tyhjiksi ennen uusien käyttöä) tai jos auto on museorek.
kun auto on maahantuotu muuttoautona
-73 ja silloin Suomeen rekisteröity.
Näin kertoi konttorin täti AKE:n kannan olevan,
kun sinne puhelinyhteydessä oli.
Tai sitte mua on taas kusetettu :?
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40
sinuna tekisin niin että olisin ihan hiljaa vanhoista mustista kilvistä ja tilaisin uudet mustat ja ottaisin ne vastaan konttorilta rekisteröinnin yhteydessä ja laittaisin ne uudet hyllyyn ja ne vanhat paikalleen.Sultzi kirjoitti:Itellä on cortsu -71 ja siinä on vielä kiinnikin vanhat mustat kilvet. Ne saan luultavasti ihan suoraan kun rekisteröi uudestaan, oli rekkarikin vapaana kun akesta tarkistin, joten ei tarvii edes uusia kilpiä hommata?
silloin ei tule mitään väittelyä että ne vanhat on palautettava kun sen rekisteröi samalle vanhalle kilvelle tms. muutakaan jupinaa ja saa ainakin varmasti pitää ne vanhat kilvet ja laittaa ne autoon takaisin,uudestaan tilatut mustat kilvet kun ovat hieman erilaisia kun vanhat mustat:ne uudet on ohuempaa ainetta ja kirjaimissa ja numeroissa on eroja,selvin ero on D-kirjaimen muoto mutta muissakin on eroja
Juu pihassa huilailee Taunus GT Coupe mustilla RS- alkuisilla kilvillä, tilasin kilvet muutama vuos sit(siis mustat) .
Ko.auto rek. 03.01.1973 .
Elikkäs ne sarjat joita on ollu viel jälellä vuonna ´73 on käytetty loppuun ennenkuin valkoiset otettu käyttöön, kiitos tästä heille jotka silloin näin päättivät ...
Ko.auto rek. 03.01.1973 .
Elikkäs ne sarjat joita on ollu viel jälellä vuonna ´73 on käytetty loppuun ennenkuin valkoiset otettu käyttöön, kiitos tästä heille jotka silloin näin päättivät ...
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
vanhat kilvet saa pitää tälläisessä tapauksessa eikä tarvitse turhaan maksaa uusista!pensaransiitti kirjoitti:sinuna tekisin niin että olisin ihan hiljaa vanhoista mustista kilvistä ja tilaisin uudet mustat ja ottaisin ne vastaan konttorilta rekisteröinnin yhteydessä ja laittaisin ne uudet hyllyyn ja ne vanhat paikalleen.Sultzi kirjoitti:Itellä on cortsu -71 ja siinä on vielä kiinnikin vanhat mustat kilvet. Ne saan luultavasti ihan suoraan kun rekisteröi uudestaan, oli rekkarikin vapaana kun akesta tarkistin, joten ei tarvii edes uusia kilpiä hommata?
silloin ei tule mitään väittelyä että ne vanhat on palautettava kun sen rekisteröi samalle vanhalle kilvelle tms. muutakaan jupinaa ja saa ainakin varmasti pitää ne vanhat kilvet ja laittaa ne autoon takaisin,uudestaan tilatut mustat kilvet kun ovat hieman erilaisia kun vanhat mustat:ne uudet on ohuempaa ainetta ja kirjaimissa ja numeroissa on eroja,selvin ero on D-kirjaimen muoto mutta muissakin on eroja
vahvistetaan samaa tietämystä. vanhat kilvet saa pitää, tulee maksamaan saman verran kuin uudet kilvet / uusien tilaaminen. pari vuotta sitten rekisteröin vw-pakun, jossa oli vanhat kilvet paikoillaan. säästyinpä vielä ylimääräiseltä ruuvaustyöltä
entiseen transiittiini tilasin orggis mustat kilvet ja se maksoi mainitun 16e kilpiparilta.
entiseen transiittiini tilasin orggis mustat kilvet ja se maksoi mainitun 16e kilpiparilta.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972