Pakoputkenpäät ja vararengas

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

muttei se haittaakaan jos laittaa sinne alle kerralla riittävän jos vaikka
innostuu viilaamaan. 2 x 45 pintaala vastaa aikalailla 1 x 64.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: X-putki

Viesti Kirjoittaja Taco »

Anonymous kirjoitti:X-yhdistyksellä saa tehoja lisää putkiston puolivälissä verrattuna että alusta loppuun erillisinä. Nimimerkki tehopenkissä käynyt.
Paljos tuli lisää kaakkeja? vai vääntöä? ;)

Itellä tällänen pakon sanelema ratkaisu. Kannattaa katsoa pari kuvaa eteenpäinkin...

Muistakaa että karkeesti sanottuna pienempi putki = paremmat ala väännöt, isompi putki = vääntö nousee korkeammalle. Väittäisin että 2" putki riittää 2.0 -> aika pitkälle.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: X-putki

Viesti Kirjoittaja tanari »

Taco kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:X-yhdistyksellä saa tehoja lisää putkiston puolivälissä verrattuna että alusta loppuun erillisinä. Nimimerkki tehopenkissä käynyt.
Paljos tuli lisää kaakkeja? vai vääntöä? ;)

Itellä tällänen pakon sanelema ratkaisu. Kannattaa katsoa pari kuvaa eteenpäinkin...

Muistakaa että karkeesti sanottuna pienempi putki = paremmat ala väännöt, isompi putki = vääntö nousee korkeammalle. Väittäisin että 2" putki riittää 2.0 -> aika pitkälle.
duunaa nyt noiputket ees saman mittasiksi :wink:
matalan pudjetin kulkineet...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hienot puitteet tolle rakentelulle sulla Taco :wink:
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

V6 koneeseen kuluu tuplaputket niinkuin kärpäset kesään!
ja 2,5" putkisto riittää alle 3l tosi hyvin vaikka kuinka olis viilattu ! Noh ehkä jossain 8000 rpm jälkeen voi tulla onkelmaa.
turpon kanssa 2.5" ei enää riitä paitsi ehkä just 2.0 ja 0,5 bar ahdoilla = vastaa noin 3.0 l vaparia .

Sitten noi X tai H putket niin tommoselle hieman viritetylle v6 on yks ja sama kumpi siellä on !
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Re: X-putki

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Taco kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:X-yhdistyksellä saa tehoja lisää putkiston puolivälissä verrattuna että alusta loppuun erillisinä. Nimimerkki tehopenkissä käynyt.
Paljos tuli lisää kaakkeja? vai vääntöä? ;)

Itellä tällänen pakon sanelema ratkaisu. Kannattaa katsoa pari kuvaa eteenpäinkin...

Muistakaa että karkeesti sanottuna pienempi putki = paremmat ala väännöt, isompi putki = vääntö nousee korkeammalle. Väittäisin että 2" putki riittää 2.0 -> aika pitkälle.
No enpäs sitten taida ostaa 2-2,5" putkistoo 1.6L Taunukseen. :P
Loppuis alavääntö siihen paikkaan. ;)
Mutta ainakin vapaavirtausvaimentimen laitan. Tai no katotaan vielä sen putkiston kanssa. :lol: :lol: :lol:
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

cologne kirjoitti:V6 koneeseen kuluu tuplaputket niinkuin kärpäset kesään!
ja 2,5" putkisto riittää alle 3l tosi hyvin vaikka kuinka olis viilattu ! Noh ehkä jossain 8000 rpm jälkeen voi tulla onkelmaa.
turpon kanssa 2.5" ei enää riitä paitsi ehkä just 2.0 ja 0,5 bar ahdoilla = vastaa noin 3.0 l vaparia .

Sitten noi X tai H putket niin tommoselle hieman viritetylle v6 on yks ja sama kumpi siellä on !
puhutaankos nyt tupla putkista vai yhestä :?:
kun ne tuplaputket kerran kuuluu v6 tarkoititko että 2 x 2,5" 3l.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Onkos joku palstalainen tehnyt nuo tuplaputket?
Ite oon meinannu luopua vararenkaasta ja siirtää sitten tankin keskelle. Sitten värkkäis putket tulemaan tankin molemmin puolin ulos.. Kokemuksia? Vinkkejä? Ja kyseessähän on coupemallin taunus ja granadan 2,6 kone..
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

fonzie kirjoitti:Onkos joku palstalainen tehnyt nuo tuplaputket?
Ite oon meinannu luopua vararenkaasta ja siirtää sitten tankin keskelle. Sitten värkkäis putket tulemaan tankin molemmin puolin ulos.. Kokemuksia? Vinkkejä? Ja kyseessähän on coupemallin taunus ja granadan 2,6 kone..
hyvävaihtoehto olisi hitsata vararengaskotelon kohdalle kotelo "turvatankille" ja sitten jäisi tilaa äänenvaimentimelle tankinpaikalle.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

itte laitoin varapyöräkotelon hetken mielijohteesta tollaseksi http://groups.msn.com/RsTaunus/shoebox. ... PhotoID=78 joku turvatankki systeemi pitäis siihen kyhätä.. :?
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Kyllä se on niin, että ei mitään feikki putkenpätkiä sinne perään. Pitää olla oikeat. :D Itelläni on alusta loppuun kahdella putkella, saatan panna tuonne galleriaan kuviakin. Ja 2" putki riittää aivan varmasti kutoskoneeseen, Tacon kanssa samoilla linjoilla noissa putkien koossa.
Taunus on luonnollinen asia
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Otteko te kaikki kenellä tulee takaa 2 putkee (siis 1 per puoli) ni joutunu siirtää tankin pois siit vakio paikalt? Ku ei millään viittis "tuhoo" varapyörän koteloo.. Tai voihan sen tankin laittaa sinne koteloon.. Mittailin kerran ni sen kotelon tilavuus on siin 50 litran huitteil.
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei kai se niin paha oo?leikkaa irti ja jättää talteen,hitsaa sitten takasin jos tuntuu että tarvii?vaikka kyllä munkin mielestä se tankki on paras siellä takakontin sisäpuolella,savannassakin on niin sun muissa,enkä oo ruosteista nähny,se mun savannakin seiso kolme talvee pihalla..tankki ei ollu moksiskaan..
ja oppiihan sitä ajamaan jos se painopiste vähän muuttuu..
kaikkeen tottuu kumminkin..
pari kadetin tankkia hitsaa yhteen niin mahtuu jo bensaakin..
ei tarvi koko ajan käydä huoltiksella..tietysti se maksaa enemmän ottaa täyteen,mutta eipä se kulutukseen vaikuta..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

jani kirjoitti:Otteko te kaikki kenellä tulee takaa 2 putkee (siis 1 per puoli) ni joutunu siirtää tankin pois siit vakio paikalt? Ku ei millään viittis "tuhoo" varapyörän koteloo.. Tai voihan sen tankin laittaa sinne koteloon.. Mittailin kerran ni sen kotelon tilavuus on siin 50 litran huitteil.
Esim. C-Kadetin tankki menee kiltisti sinne penkin taakse. Sitten jää tilaa leikkelemättä kallisarvoista koria :) Oishan se tietty vaihtoehto laskee bensat pyöräkoteloon. Saattas vaan vähän haista :roll:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

No niin, nyt on kuvia galleriassa. Minä oon vaihtanu tankin kokonaan. Paikallaan nyt kuplavolkkarin tankki. :twisted:
Taunus on luonnollinen asia
Vastaa Viestiin