Scorpion kone Taunukseen, sytkä, kardaani jne..?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Scorpion kone Taunukseen, sytkä, kardaani jne..?
Tarkoitus olis laittaa -87 Scorpion 2.0 OHC ja 5v laatikko -79 Taunukseen. Sopiiko Taunuksen kardaani suoraan tuohon laatikkoon? Myyjä väitti että Scorpiossa olisi MT-75 laatikko, onko näin? Kannattaako yrittää laittaa tuota sähkökaasaria ja Scorpion sytkää? Niiden johtosarja on aika uskomaton, piuhoja menee ympäri konehuonetta ties mihin.. Kaikki asiaan liittyvät vihjeet tervetulleita..
Eikös Weberin DGA(V) ole hyvä ja vaikka kaasari-sierran kärjetön sytkä.jucca kirjoitti:Kävin tuon ostamassa ja laatikko on Type-9. Eikö kellään tosiaan ole tietoa kardaanin sopivuudesta?
Mitä kaasaria ja sytkää suosittelette?
Tuota DGAV:tä löytyy 2L taunuksista ja alkupään 2L kaasari-sierroista.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Juu tuommonen kaasari kyllä löytyy ja sen saatan laittaa jos ei parempaa löydy.Eikös Weberin DGA(V) ole hyvä ja vaikka kaasari-sierran kärjetön sytkä.
Tuota DGAV:tä löytyy 2L taunuksista ja alkupään 2L kaasari-sierroista.
Scorpion sytkä löytyy (sama kun Sierroissa), mutta on vähän epäselvää mitä kaikkia piuhoja pitää viritellä että sen saa toimimaan.. Siitä ohjainboksilta kun menee piuhoja joka helv**in releelle ja sulakerasiaan niin mistäs tiedän mitä kaikkea pitää kytkeä ja mihin, että sytkä toimii?
Noista kardaanijutuista on täällä miljoona ja kaks topiccia, mutta se Scorpion/Sierran kardaani on hieman erilainen kuin Taunuksen, tukilaakeri on muutaman sentin väärässä paikassa. Riippuen mikä laatikko sulla siinä Tanessa on, se saattaa jopa käydä suoraan, mutta ainakaan missään ykskutosissa harvemmin on isoa laatikkoa..?!? Ja sen laatikon kannaketta on ainakin hieman muokattava.
Sierran korjauskäsikirjassa (ja varmaan Scorpionkin) on kytkentäkuvat noista sähkökaasarisysteemeistä, mutta suosittelen, että laitat vaikka 1.6 Sierran induktiivianturisen jakajan siihen jos haluat kärjettömän asentaa vähääkään helposti. Vielä helpommalla tietty pääset, jos laitat Taunuksen kärjellisen... Muistaakseni kaasarissa itsessään ei ole muuta sähköä kuin se ryypyn bimetallijousi, johon tulee johto laturilta, se boksi ohjaa lähinnä sytytystä.
Sierran korjauskäsikirjassa (ja varmaan Scorpionkin) on kytkentäkuvat noista sähkökaasarisysteemeistä, mutta suosittelen, että laitat vaikka 1.6 Sierran induktiivianturisen jakajan siihen jos haluat kärjettömän asentaa vähääkään helposti. Vielä helpommalla tietty pääset, jos laitat Taunuksen kärjellisen... Muistaakseni kaasarissa itsessään ei ole muuta sähköä kuin se ryypyn bimetallijousi, johon tulee johto laturilta, se boksi ohjaa lähinnä sytytystä.
Mertie pub & 3D
joo, oon mieki jonku tanen purkanu, siis 1.6. 20-boorinen pikkuaski sieltä on löytyny. yks tapaus tullu vastaan missä oli 25-boorinen iso 4v aski mut siihen oli vaihettu myös tybe B perä.
en nyt sano etteikö tehtaalta ois voinu 1.6 saaha järeämmällä voimansiirrolla
ja nuo boorit on kardaanin booreja
en nyt sano etteikö tehtaalta ois voinu 1.6 saaha järeämmällä voimansiirrolla
ja nuo boorit on kardaanin booreja
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Jari H kirjoitti:4v automaatti on pidempi kuin 3v eli Tanen kardaanin etupätkä on liian pitkä.
ja scorpion a4ld [kuten scorpion type 9kin} on sähköisellä nopeusmittarilla.
ja scorpion turbiiini on neljällä pultilla kiinni vetolevyssä ja c3 on kiinni kolmella.
scorpiossa(kaikissa ?} kickdown sähköllä.eli rajakytkin kaasuvivustoon ja siitä sähköt a4ld ssä olevalle solenoidille.
-vk-
Kerran asentelin Granadaan (alunperin OHC + C3) 2.8 EFI + A4LD Scorpiosta ja hommasta selvisi käyttämällä kardaanin etupätkän siitä Scorpiosta ja heittämällä lootan nopeusanturin pois ja vaijeri tilalle. Taunuksessa varmaan kokolailla samoin.astriel kirjoitti:Jari H kirjoitti:4v automaatti on pidempi kuin 3v eli Tanen kardaanin etupätkä on liian pitkä.
ja scorpion a4ld [kuten scorpion type 9kin} on sähköisellä nopeusmittarilla.