OHC:hen viriä...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
OHC:hen viriä...
Joo eli Sierran 2.0OHC kaasariin pitäis saada jonkinverran lisäheppoja. Ite ajattelin viritysnokkaa näin aluksi.
-Mitkä ovat vakionokan asteet?
-Kestävätkö vakioventtiilit jousineen?
-Onko säädettävä nokkapyörä hintansa väärti?
-Paljonko voi pelkällä nokalla hyvällä tuurilla saada lisäheppoja?
-Tuoko peltisarja ja avarampi putkisto muuta kuin ääntä?
-Mitkä ovat vakionokan asteet?
-Kestävätkö vakioventtiilit jousineen?
-Onko säädettävä nokkapyörä hintansa väärti?
-Paljonko voi pelkällä nokalla hyvällä tuurilla saada lisäheppoja?
-Tuoko peltisarja ja avarampi putkisto muuta kuin ääntä?
moottori pitkittäin (auto poikittain)
Virinokka,säädettävä hihnapyörä ja peltisatsi putkineen vois tuoda jonkun
parikymmentä heppaa lisää.
Nokkien asteista en jaksa osata ottaa kantaa kun
en ikinä mitään tuommoisia muista..
minkälaiset tehonlisäykset hakusessa?
Kantta vois myös vähän madaltaa lisäpuristusten toivossa
mutta sitten menee tosin venttiilit solmuun jos sattuu hihna katkeamaan.
Kanavien avartaminen ja muotoilu tietysti saattaa auttaa
jos osaa tehdä,venttiileille backcut tuohon ja riittävä bensansyöttö
tietysti ja siinäpä nuo jutut alkaa olla jos ilman turboa aikoo
tehot repiä. Mutta juttua on ollut täällä ja Ford-clubin puolella
aivan hitosti eli kannattaa lueskella ja käyttää haku-toimintoa hyväkseen.
parikymmentä heppaa lisää.
Nokkien asteista en jaksa osata ottaa kantaa kun
en ikinä mitään tuommoisia muista..
minkälaiset tehonlisäykset hakusessa?
Kantta vois myös vähän madaltaa lisäpuristusten toivossa
mutta sitten menee tosin venttiilit solmuun jos sattuu hihna katkeamaan.
Kanavien avartaminen ja muotoilu tietysti saattaa auttaa
jos osaa tehdä,venttiileille backcut tuohon ja riittävä bensansyöttö
tietysti ja siinäpä nuo jutut alkaa olla jos ilman turboa aikoo
tehot repiä. Mutta juttua on ollut täällä ja Ford-clubin puolella
aivan hitosti eli kannattaa lueskella ja käyttää haku-toimintoa hyväkseen.
Taunus Maximus =)
Omassani on tällä hetkellä vain 4-2-1 peltisatsi, uusikoppaisen kaasarisierran elektroninen ennakkojensäätö sekä Weber DGAV. Voin kertoo että pesee mennen tullen vakio 2.0 taunukset ja sierrat vaikka nokka-akseli on jo tässä hieman kulahtanut. Vetoalue on laaja, "vetää" 3 ja 4 vaihteilla kiltisti jo 1000rpm lähtien. Ja nuo lainausmerkit siksi että ei tämä mikään 3.0 essex ole
Jokatapauksessa jos pikku piristystä ohc:n kaipaa niin näillä eväillä se näytti onnistuvan hienosti. Alkuperäisellä virranjakajalla jossa keskipakoennakot niin ei toiminu yhtä hyvin verrattuna tuohon elektroniseen. Jälkimmäisellä veto on paaaljon tasaisempi alusta loppuun asti, lievä tehopiikki tulee siinä 2500rpm jälkeen..lieneekö tässä kohtaa peltisatsin tuomat edut alkavat näkyä?
Jokatapauksessa jos pikku piristystä ohc:n kaipaa niin näillä eväillä se näytti onnistuvan hienosti. Alkuperäisellä virranjakajalla jossa keskipakoennakot niin ei toiminu yhtä hyvin verrattuna tuohon elektroniseen. Jälkimmäisellä veto on paaaljon tasaisempi alusta loppuun asti, lievä tehopiikki tulee siinä 2500rpm jälkeen..lieneekö tässä kohtaa peltisatsin tuomat edut alkavat näkyä?
Autot ovat takavetoisia
tuo perusjakajakin (kärjellinen) on aika helppo modata, alipainesäätö kokonaan pois, maksimi ennakko sääjetään sit sopivaksi. en ny enää ihan tarkkaan muista mikä oli ohjearvo, mut jossain 35-asteen paikkeill. säätöhän tapahtuu painoja tai jousia muokkaamalla, ittellä ei kyllä tarvinnu niihin koskia.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Eikös tuo alipainesäädin ole kuitenkin ihan hyvä olla, säästyy polttoainetta jne.p3 kirjoitti:tuo perusjakajakin (kärjellinen) on aika helppo modata, alipainesäätö kokonaan pois, maksimi ennakko sääjetään sit sopivaksi. en ny enää ihan tarkkaan muista mikä oli ohjearvo, mut jossain 35-asteen paikkeill. säätöhän tapahtuu painoja tai jousia muokkaamalla, ittellä ei kyllä tarvinnu niihin koskia.
Autot ovat takavetoisia
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Jos laitat siihen tarpeeksi rutakan nokan joudut jokatapauksessa nostamaan perusennakkoa tuonne 12-15 asteen tietämille jolloin tuolla alipainesäädöllä ei juuri merkitystä enää ole. Siitä alkaa koitua enemmän haittaa koska alipaine imusarjassa menee pienillä kierroksilla sellaiseksi heittelehteväksi ja ap-ennakko heittää samassa tahdissa => kehno käynti.
Parempi siis unohtaa se alipaine-ennakko suosiolla ja muistaa rajoittaa tuo maksimiennakko 36 asteen tietämille.
Parempi siis unohtaa se alipaine-ennakko suosiolla ja muistaa rajoittaa tuo maksimiennakko 36 asteen tietämille.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Tätä haen takaa itsekin, siksi tuo aihe "burton BF134" tuolla jonka kirjoitin. Sillä nokalla pitäisi ainakin vääntöä piisata.FoorttiFani kirjoitti:Millätavoin ohc:tä saisi viritettyä niin että alaväännöt ei kärsi? Eli siis tarkotus saada 2.0ohc:stä hyvin vääntävä moottori, ei mitään korkealle kiertävää.
Autot ovat takavetoisia