OHC:hen viriä...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Tottakai. Ehkä sunkin kannattais. Miksi vetää porot nokkaan jostain toisen merkkisestä reunahuomautuksesta joka ajaa ovet meiltä kaikilta??gepardi kirjoitti:]Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
TEHKÄÄ ja LAITTAKAA niihin autoihinne ihan minkälaisia moottoreita huvittaa. Aivan sama mulle.
I get mi coat.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Joo, niin on. Pyydän anteeksi, kun tuota hernekeittoa tuli otettua nenään. Se vaan, kun Fordistina saa kuunnella aina vähän joka paikassa kuulla ja v***uilua. Ja olen päättänyt, jotta en enää kuuntele purematta. Voi, kun tietäisitte, mitä sitä saakaan kuulla muitten suusta täällä päin suomea.Jari H kirjoitti:Tottakai. Ehkä sunkin kannattais. Miksi vetää porot nokkaan jostain toisen merkkisestä reunahuomautuksesta joka ajaa ovet meiltä kaikilta??gepardi kirjoitti:]Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
TEHKÄÄ ja LAITTAKAA niihin autoihinne ihan minkälaisia moottoreita huvittaa. Aivan sama mulle.
I get mi coat.
Se voi olla näillä ilmansaastetouhuilulla, jotta kymmenen vuoden päästä vanhojen autojen harrastajilla saattaa olla huonot oltavat tällä menolla. Vaan kyllä siitä ollaan hiljaa, jotta miten paljon saasteita tulee, kun mennään etelään lomanviettoon tai ruvetaan sotimaan, mutta se on toinen tarina se.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Onko 2 litraseen ohc koneeseen mitään hyötyä laittaa isompaa kaasaria? Ja nimenomaan siis vakionokan kanssa. Tällä hetkellä suunnitteilla laittaa tämmöstä viriä: peltisarja ja 2 tuuman putkisto, muokkaamaton IS kansi ja kärjetön sytkä sierrasta. Ajattelin käyttää vakionokkaa, niin onko silloin suuremmasta kaasarista merkittävää hyötyä? Esim 38/38 weber. Mitä mieltä olette?
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Varmaan tuo weber dgav on parempi normaaliajoon. Iso kaasari herää vasta isoilla kierroksilla.
38/38 kaasari jossa kurkut aukeaa yhtäaikaa, käytetään yleensä v- koneessa. Toinen kurkku toiselle puolelle ja toinen toiselle. Eli periaatteessa jokainen sylinteri imee vuorollaan yhtä kurkkua
Mutta OHC koneessa 38/38 kaasari tarkoittaa että tarjolla on 2 melko isoa kurkkua per sylinteri ja veikkaisin siitä seuraavan heikkoa alavääntöä mutta juhlaa täyskaasuajossa.
38/38 kaasari jossa kurkut aukeaa yhtäaikaa, käytetään yleensä v- koneessa. Toinen kurkku toiselle puolelle ja toinen toiselle. Eli periaatteessa jokainen sylinteri imee vuorollaan yhtä kurkkua
Mutta OHC koneessa 38/38 kaasari tarkoittaa että tarjolla on 2 melko isoa kurkkua per sylinteri ja veikkaisin siitä seuraavan heikkoa alavääntöä mutta juhlaa täyskaasuajossa.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Selvä, empä taida tuommoista sitte hankkia. Miten muuten on jos puhutaan nyt 2 litrasen ohc virityksestä, niin jos haetaan kovia tehoja vaparina niin kummalla saavutetaan paremmat huipputehot, ruiskulla vai sopivilla tuplilla? En itte aioa mitenkään suuremmin virittää, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Mitenkä, onko järkee ruveta laittaa 1.6 ohc-koneeseen 2.0 ohc:n vakionokkaa, että onko minkäänlaista tehonlisäystä? Eikö 1.6GT-malli ollu aikoinaan 2.0 nokalla, tai vastaavalla? Tuli ostettua talviautoks -88 Sierra 1.6 ohc-koneella ja vähä mietitty eri nokkaa. Kaasari kai tuossa Sierrassa on vakiona ykskurkkunen? Kun nyt siinä näytti joku Weberin 2-kurkkunen olevan paikoillaan..
Työhön nähden en rupeis vaihtamaan ku ei siitä juuri mitään hyötyä oo...Januzki kirjoitti:Mitenkä, onko järkee ruveta laittaa 1.6 ohc-koneeseen 2.0 ohc:n vakionokkaa, että onko minkäänlaista tehonlisäystä? Eikö 1.6GT-malli ollu aikoinaan 2.0 nokalla, tai vastaavalla? Tuli ostettua talviautoks -88 Sierra 1.6 ohc-koneella ja vähä mietitty eri nokkaa. Kaasari kai tuossa Sierrassa on vakiona ykskurkkunen? Kun nyt siinä näytti joku Weberin 2-kurkkunen olevan paikoillaan..
Ja ton ikäsessä ei pitäs enää olla 1 kurkkusta vaan se kakskurkkunen missä aukee toinen kurkku alipaineella.