OHC:hen viriä...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Ja jos vielä ruvetaan sitä pilkkua jyystämään niin tämähän oli OHC:sen viritys keskustelu :lol:
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

FoorttiFani kirjoitti:Ja jos vielä ruvetaan sitä pilkkua jyystämään niin tämähän oli OHC:sen viritys keskustelu :lol:
Tjoo, mutta samoja jippoja pystyy käyttään kummassakin koneessa.
Ja onhan se kiva kun saadaan kutosesta keskustelua.... :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

joo totta :)
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

gepardi kirjoitti:]Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
Tottakai. Ehkä sunkin kannattais. Miksi vetää porot nokkaan jostain toisen merkkisestä reunahuomautuksesta joka ajaa ovet meiltä kaikilta??
TEHKÄÄ ja LAITTAKAA niihin autoihinne ihan minkälaisia moottoreita huvittaa. Aivan sama mulle.
I get mi coat.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ohc:hen viriä

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

meijän isi pärjää teijän iseille! :lol:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Stockmann
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 21:06
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Stockmann »

E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Jari H kirjoitti:
gepardi kirjoitti:]Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
Tottakai. Ehkä sunkin kannattais. Miksi vetää porot nokkaan jostain toisen merkkisestä reunahuomautuksesta joka ajaa ovet meiltä kaikilta??
TEHKÄÄ ja LAITTAKAA niihin autoihinne ihan minkälaisia moottoreita huvittaa. Aivan sama mulle.
I get mi coat.
Joo, niin on. Pyydän anteeksi, kun tuota hernekeittoa tuli otettua nenään. Se vaan, kun Fordistina saa kuunnella aina vähän joka paikassa kuulla ja v***uilua. Ja olen päättänyt, jotta en enää kuuntele purematta. Voi, kun tietäisitte, mitä sitä saakaan kuulla muitten suusta täällä päin suomea.

Se voi olla näillä ilmansaastetouhuilulla, jotta kymmenen vuoden päästä vanhojen autojen harrastajilla saattaa olla huonot oltavat tällä menolla. Vaan kyllä siitä ollaan hiljaa, jotta miten paljon saasteita tulee, kun mennään etelään lomanviettoon tai ruvetaan sotimaan, mutta se on toinen tarina se.
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Lainaan vähän tätä topicia... Onkos muut.kurkkusen ja Weberin (32/36) kaasuvivusto samanlainen?
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Onko 2 litraseen ohc koneeseen mitään hyötyä laittaa isompaa kaasaria? Ja nimenomaan siis vakionokan kanssa. Tällä hetkellä suunnitteilla laittaa tämmöstä viriä: peltisarja ja 2 tuuman putkisto, muokkaamaton IS kansi ja kärjetön sytkä sierrasta. Ajattelin käyttää vakionokkaa, niin onko silloin suuremmasta kaasarista merkittävää hyötyä? Esim 38/38 weber. Mitä mieltä olette?
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eikös tuolla vakioisella Weberilläkin (kurkut 26 ja 27) oteta sellaiset 140 heppaa että ei nyt ihan ensimmäisenä kannata sitä isontaa jos esim. nokka on vakio.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Nii vähä itekki arvelin et ei siit taitas paljoo hyötyä olla. Kai käytän tota vakiota sitte vaan.
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Varmaan tuo weber dgav on parempi normaaliajoon. Iso kaasari herää vasta isoilla kierroksilla.
38/38 kaasari jossa kurkut aukeaa yhtäaikaa, käytetään yleensä v- koneessa. Toinen kurkku toiselle puolelle ja toinen toiselle. Eli periaatteessa jokainen sylinteri imee vuorollaan yhtä kurkkua

Mutta OHC koneessa 38/38 kaasari tarkoittaa että tarjolla on 2 melko isoa kurkkua per sylinteri ja veikkaisin siitä seuraavan heikkoa alavääntöä mutta juhlaa täyskaasuajossa.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Selvä, empä taida tuommoista sitte hankkia. Miten muuten on jos puhutaan nyt 2 litrasen ohc virityksestä, niin jos haetaan kovia tehoja vaparina niin kummalla saavutetaan paremmat huipputehot, ruiskulla vai sopivilla tuplilla? En itte aioa mitenkään suuremmin virittää, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Mitenkä, onko järkee ruveta laittaa 1.6 ohc-koneeseen 2.0 ohc:n vakionokkaa, että onko minkäänlaista tehonlisäystä? Eikö 1.6GT-malli ollu aikoinaan 2.0 nokalla, tai vastaavalla? Tuli ostettua talviautoks -88 Sierra 1.6 ohc-koneella ja vähä mietitty eri nokkaa. Kaasari kai tuossa Sierrassa on vakiona ykskurkkunen? Kun nyt siinä näytti joku Weberin 2-kurkkunen olevan paikoillaan..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Januzki kirjoitti:Mitenkä, onko järkee ruveta laittaa 1.6 ohc-koneeseen 2.0 ohc:n vakionokkaa, että onko minkäänlaista tehonlisäystä? Eikö 1.6GT-malli ollu aikoinaan 2.0 nokalla, tai vastaavalla? Tuli ostettua talviautoks -88 Sierra 1.6 ohc-koneella ja vähä mietitty eri nokkaa. Kaasari kai tuossa Sierrassa on vakiona ykskurkkunen? Kun nyt siinä näytti joku Weberin 2-kurkkunen olevan paikoillaan..
Työhön nähden en rupeis vaihtamaan ku ei siitä juuri mitään hyötyä oo...
Ja ton ikäsessä ei pitäs enää olla 1 kurkkusta vaan se kakskurkkunen missä aukee toinen kurkku alipaineella.
Vastaa Viestiin