OHC:hen viriä...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Pätkät ja jutut ovat hienoja,kyllä.
Kaikki kunnia edellämainituille laitteille,
mutta jos tuolle tielle lähdetään,niin eikö ole
sitten sama,vaikka konehuoneeseen ängetään
4V-351 tai heti vaikka isolohko...

Nimim.nykysäännöillä taistelun jäläkeen 2.8:sin
saanut ykköskoppaan leimattua.

Ja Corttiinaan ei saa etes sitä...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Herkko kirjoitti:Pätkät ja jutut ovat hienoja,kyllä.
Kaikki kunnia edellämainituille laitteille,
mutta jos tuolle tielle lähdetään,niin eikö ole
sitten sama,vaikka konehuoneeseen ängetään
4V-351 tai heti vaikka isolohko...

Nimim.nykysäännöillä taistelun jäläkeen 2.8:sin
saanut ykköskoppaan leimattua.

Ja Corttiinaan ei saa etes sitä...
Samaa mieltä. Voihan pellin alle laittaa vaikka minkä monsterikoneen, mut laillisuus onkin sitten eri asia :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.

http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

p3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.

http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkasta :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Mois kirjoitti:
p3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.

http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkasta :wink:
Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty. :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:
Mois kirjoitti:
p3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.

http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkasta :wink:
Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty. :)
Formula 1 kone Keken ajoilta ois ihan kiva. 1,5 litraa ja 1500 pollea :lol:
Ahdettuna toki noi tehot :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Mois kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
Mois kirjoitti: Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkasta :wink:
Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty. :)
Formula 1 kone Keken ajoilta ois ihan kiva. 1,5 litraa ja 1500 pollea :lol:
Ahdettuna toki noi tehot :lol:
Kättä taskuun vaan..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti: Kättä taskuun vaan..
Kaverin taskuun mielummin, tai rikkaan eukon :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Stockmann
Viestit: 152
Liittynyt: 12 Kesä 2006, 21:06
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Stockmann »

Timppa kirjoitti:tossa suljetun alueen videopätkä,en tiedä missä ja milloin kuvattu ja kenen tontilla,löyty netistä,mutta voimaa näyttäs olevan enkä ota kantaa siihen onko tuuria vai ei virityksen onnistumisen kanssa tai epäonnistumisen,mutta kyydistä päätellen laite on ahdettu...

http://www.youtube.com/watch?v=uhP4OuErUQU

huh..kyllä puhisee 8) ..itsehän kuulun niihin kuka ei viritä,ne saa tehdä sitä ketkä osaa ja jaksaa..itse en tee kumpaakaan. Vielä hieman lisää ahdettua v voimaa 8 sylinterin voimin http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes
E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

No, niin pitääpä tarkentaa tarinoitani ja lähtökohtiani aikaisempaan:

Eli, mitä olen seurannut näitä V6-Kölniläisen virityshommakeskusteluja, niin aina tarjotaan parhaimmaksi vaihtoehdoksi ostaa Cossun 24v-kone ja niinhän se onkin, mutta vielä on meitä ns. vanhanliiton sakkia, jotka haluvat pelautua ihan perinteisin keinoin (ei nyt ihan täysin). Ja olen katsellut surulla, kun tuo 12v kone haukutaan ihan maanrakoon. Ja itsellä on Kölnin virityshommista niin positiivisia, sekä negatiivisia kokemuksia. Ja, kun tuosta 800rpm tasaisesta tyhjäkäynnistä puhutaan, niin minulle sillä ei ole mitään merkitystä. Minusta on hienoa, kun joku tavan kadun tallaaja sanoo (on kokemusta asiasta), että käypä se huonosti. Itse kuitenkin tietää, jotta miksi se käy huonosti tyhjäkäyntiä. Asianlaidan voi sanoa, jos siltä tuntuu. Se on osa sitä "glamouria". Ja kyllä tuo ratacapri on aika kireä kone, kuitenkin. Ja vapari.

Ja, mitä minulle kuuluu V6 rintamalla, niin 4.0 V6 lohko odottelee jatkojalostusta ja pari USA V6 kansia. Tarkoitus olisi laihentaa tuo moottori n. 3.2-3.5 litraiseksi kierroskoneeksi.

Siis antakaamme kukkia myös nuo 12V Kölnitkin myös ja tulemaan vireämmiksi nekin. ja kyllä ne vakiokannet ovat aika hirveät virihommien kannalta, mutta kyllä niistäkin saa aika paljonkin irti. ja itse pidin ihan p-koina noita USA-kansia, mutta veri veti ja hankin parin niitä tallin lattialle. Itseasiassa yllätys olikin positiivinen, ainaskin mitä meitsi ajattelee maalaisjärjellä, maalainen kun olen.

That's right :wink:

Joten ei millään pahalla täältäkään suunnalta. Aika paljon kommenttia tuli tuosta aikaisemmastani tarinasta.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kannet kun vielä vaihtaa alumiinisiin kolmi reikäisiin niin alkaa puhkua. En muista minkä firman valamia ne oli, mutta riittävät vaparissa 200hummaan koskemattomina. Niissä tais olla ohc:n gp1 venat. Kuvia niistä löytyy sähköpostista, yks norjalainen sellaiset omistaa ja ilmeisesti myös muotit ym rojut. Aikoo kai rueta tekeen niitä lisää.
Avatar
musche
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja musche »

http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx

saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

musche kirjoitti:http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx

saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
Mopo.
Ihan kotimaisin voimin on tehty biimerin 1600 16v kone, joka puskee 98:lla +900hv .

Onneksi toi "glamour" vaihe on jo henkilökohtaisesti ohitettu 15v sitten..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

:?
Avatar
musche
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 20:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja musche »

gepardi kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
musche kirjoitti:http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx

saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
Mopo.
Ihan kotimaisin voimin on tehty biimerin 1600 16v kone, joka puskee 98:lla +900hv .

Onneksi toi "glamour" vaihe on jo henkilökohtaisesti ohitettu 15v sitten..
Jaa, onko tämä nyt sitä Taunus asiaa? Minä olen koittanut kannustamaan virittäämään niitä Kölnin V6-moottoreita, niin täällä ruvetaan puhumaan, saatana hc BMW virityksistä? Ei tässä sitä olla tarkoitettu, vai onko?

Tämä on Taunus foorumi, eikö? Ja minä haluan kannustaa Taunus asioissa muita, vaikka en olekkaan klubissa nyt. Onko se paha asia? Taunus on minulle TÄRKEÄ ASIA! Ja se on aivan upea auto! Nimimerkillä: 15v ajanut Tanella! Ja, kun sopiva harrastetane löytyy, ostan varmasti!

Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
samaa mieltä.. 8)
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10

Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Vastaa Viestiin