OHC:hen viriä...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Pätkät ja jutut ovat hienoja,kyllä.
Kaikki kunnia edellämainituille laitteille,
mutta jos tuolle tielle lähdetään,niin eikö ole
sitten sama,vaikka konehuoneeseen ängetään
4V-351 tai heti vaikka isolohko...
Nimim.nykysäännöillä taistelun jäläkeen 2.8:sin
saanut ykköskoppaan leimattua.
Ja Corttiinaan ei saa etes sitä...
Kaikki kunnia edellämainituille laitteille,
mutta jos tuolle tielle lähdetään,niin eikö ole
sitten sama,vaikka konehuoneeseen ängetään
4V-351 tai heti vaikka isolohko...
Nimim.nykysäännöillä taistelun jäläkeen 2.8:sin
saanut ykköskoppaan leimattua.
Ja Corttiinaan ei saa etes sitä...
Samaa mieltä. Voihan pellin alle laittaa vaikka minkä monsterikoneen, mut laillisuus onkin sitten eri asiaHerkko kirjoitti:Pätkät ja jutut ovat hienoja,kyllä.
Kaikki kunnia edellämainituille laitteille,
mutta jos tuolle tielle lähdetään,niin eikö ole
sitten sama,vaikka konehuoneeseen ängetään
4V-351 tai heti vaikka isolohko...
Nimim.nykysäännöillä taistelun jäläkeen 2.8:sin
saanut ykköskoppaan leimattua.
Ja Corttiinaan ei saa etes sitä...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkastap3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty.Mois kirjoitti:Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkastap3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Formula 1 kone Keken ajoilta ois ihan kiva. 1,5 litraa ja 1500 polleaJari H kirjoitti:Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty.Mois kirjoitti:Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkastap3 kirjoitti:tuommosta mottia pellin alle, ei tarvi laskia kuutiotilavuuksia.
http://www.geocities.com/zakcapriturbo/tech.html
Ahdettuna toki noi tehot
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kättä taskuun vaan..Mois kirjoitti:Formula 1 kone Keken ajoilta ois ihan kiva. 1,5 litraa ja 1500 polleaJari H kirjoitti:Noo, eiköhän sinä päivänä, kun tommosen Peetun joku saa pellin alle ja käymään kaikilla, Booaankin ole jo jotain uutta jekkua keksitty.Mois kirjoitti: Ihan kiva, Timppakii tippuis jo kelkasta
Ahdettuna toki noi tehot
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Timppa kirjoitti:tossa suljetun alueen videopätkä,en tiedä missä ja milloin kuvattu ja kenen tontilla,löyty netistä,mutta voimaa näyttäs olevan enkä ota kantaa siihen onko tuuria vai ei virityksen onnistumisen kanssa tai epäonnistumisen,mutta kyydistä päätellen laite on ahdettu...
http://www.youtube.com/watch?v=uhP4OuErUQU
huh..kyllä puhisee ..itsehän kuulun niihin kuka ei viritä,ne saa tehdä sitä ketkä osaa ja jaksaa..itse en tee kumpaakaan. Vielä hieman lisää ahdettua v voimaa 8 sylinterin voimin http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes
E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
-9 Fordin kokemuksella...
"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"
No, niin pitääpä tarkentaa tarinoitani ja lähtökohtiani aikaisempaan:
Eli, mitä olen seurannut näitä V6-Kölniläisen virityshommakeskusteluja, niin aina tarjotaan parhaimmaksi vaihtoehdoksi ostaa Cossun 24v-kone ja niinhän se onkin, mutta vielä on meitä ns. vanhanliiton sakkia, jotka haluvat pelautua ihan perinteisin keinoin (ei nyt ihan täysin). Ja olen katsellut surulla, kun tuo 12v kone haukutaan ihan maanrakoon. Ja itsellä on Kölnin virityshommista niin positiivisia, sekä negatiivisia kokemuksia. Ja, kun tuosta 800rpm tasaisesta tyhjäkäynnistä puhutaan, niin minulle sillä ei ole mitään merkitystä. Minusta on hienoa, kun joku tavan kadun tallaaja sanoo (on kokemusta asiasta), että käypä se huonosti. Itse kuitenkin tietää, jotta miksi se käy huonosti tyhjäkäyntiä. Asianlaidan voi sanoa, jos siltä tuntuu. Se on osa sitä "glamouria". Ja kyllä tuo ratacapri on aika kireä kone, kuitenkin. Ja vapari.
Ja, mitä minulle kuuluu V6 rintamalla, niin 4.0 V6 lohko odottelee jatkojalostusta ja pari USA V6 kansia. Tarkoitus olisi laihentaa tuo moottori n. 3.2-3.5 litraiseksi kierroskoneeksi.
Siis antakaamme kukkia myös nuo 12V Kölnitkin myös ja tulemaan vireämmiksi nekin. ja kyllä ne vakiokannet ovat aika hirveät virihommien kannalta, mutta kyllä niistäkin saa aika paljonkin irti. ja itse pidin ihan p-koina noita USA-kansia, mutta veri veti ja hankin parin niitä tallin lattialle. Itseasiassa yllätys olikin positiivinen, ainaskin mitä meitsi ajattelee maalaisjärjellä, maalainen kun olen.
That's right
Joten ei millään pahalla täältäkään suunnalta. Aika paljon kommenttia tuli tuosta aikaisemmastani tarinasta.
Eli, mitä olen seurannut näitä V6-Kölniläisen virityshommakeskusteluja, niin aina tarjotaan parhaimmaksi vaihtoehdoksi ostaa Cossun 24v-kone ja niinhän se onkin, mutta vielä on meitä ns. vanhanliiton sakkia, jotka haluvat pelautua ihan perinteisin keinoin (ei nyt ihan täysin). Ja olen katsellut surulla, kun tuo 12v kone haukutaan ihan maanrakoon. Ja itsellä on Kölnin virityshommista niin positiivisia, sekä negatiivisia kokemuksia. Ja, kun tuosta 800rpm tasaisesta tyhjäkäynnistä puhutaan, niin minulle sillä ei ole mitään merkitystä. Minusta on hienoa, kun joku tavan kadun tallaaja sanoo (on kokemusta asiasta), että käypä se huonosti. Itse kuitenkin tietää, jotta miksi se käy huonosti tyhjäkäyntiä. Asianlaidan voi sanoa, jos siltä tuntuu. Se on osa sitä "glamouria". Ja kyllä tuo ratacapri on aika kireä kone, kuitenkin. Ja vapari.
Ja, mitä minulle kuuluu V6 rintamalla, niin 4.0 V6 lohko odottelee jatkojalostusta ja pari USA V6 kansia. Tarkoitus olisi laihentaa tuo moottori n. 3.2-3.5 litraiseksi kierroskoneeksi.
Siis antakaamme kukkia myös nuo 12V Kölnitkin myös ja tulemaan vireämmiksi nekin. ja kyllä ne vakiokannet ovat aika hirveät virihommien kannalta, mutta kyllä niistäkin saa aika paljonkin irti. ja itse pidin ihan p-koina noita USA-kansia, mutta veri veti ja hankin parin niitä tallin lattialle. Itseasiassa yllätys olikin positiivinen, ainaskin mitä meitsi ajattelee maalaisjärjellä, maalainen kun olen.
That's right
Joten ei millään pahalla täältäkään suunnalta. Aika paljon kommenttia tuli tuosta aikaisemmastani tarinasta.
Kannet kun vielä vaihtaa alumiinisiin kolmi reikäisiin niin alkaa puhkua. En muista minkä firman valamia ne oli, mutta riittävät vaparissa 200hummaan koskemattomina. Niissä tais olla ohc:n gp1 venat. Kuvia niistä löytyy sähköpostista, yks norjalainen sellaiset omistaa ja ilmeisesti myös muotit ym rojut. Aikoo kai rueta tekeen niitä lisää.
http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx
saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Mopo.musche kirjoitti:http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx
saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
Ihan kotimaisin voimin on tehty biimerin 1600 16v kone, joka puskee 98:lla +900hv .
Onneksi toi "glamour" vaihe on jo henkilökohtaisesti ohitettu 15v sitten..
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
samaa mieltä..gepardi kirjoitti:Jaa, onko tämä nyt sitä Taunus asiaa? Minä olen koittanut kannustamaan virittäämään niitä Kölnin V6-moottoreita, niin täällä ruvetaan puhumaan, saatana hc BMW virityksistä? Ei tässä sitä olla tarkoitettu, vai onko?Jari H kirjoitti:Mopo.musche kirjoitti:http://www.burtonpower.com/technical_1/bda_bdg_16v.aspx
saahan pikkuruisesta 2 litrasestakin o yli 600 karkkia:D
Ihan kotimaisin voimin on tehty biimerin 1600 16v kone, joka puskee 98:lla +900hv .
Onneksi toi "glamour" vaihe on jo henkilökohtaisesti ohitettu 15v sitten..
Tämä on Taunus foorumi, eikö? Ja minä haluan kannustaa Taunus asioissa muita, vaikka en olekkaan klubissa nyt. Onko se paha asia? Taunus on minulle TÄRKEÄ ASIA! Ja se on aivan upea auto! Nimimerkillä: 15v ajanut Tanella! Ja, kun sopiva harrastetane löytyy, ostan varmasti!
Anna kaikkien kukkien kukkia! OK?
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00