mikä ihimeen cvh 1,8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mikko pietari
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 15:03

mikä ihimeen cvh 1,8

Viesti Kirjoittaja mikko pietari »

voiko joku selventää mikä kone tuo 1,8 cvh on ja käykö se tanariin :shock:
se on sierrasta
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jos se sopii Sierraan niin sopii se sitten Taunukseenkin.
Taunus Maximus =)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Taunus Maximus =)
mikko pietari
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 15:03

cvh

Viesti Kirjoittaja mikko pietari »

kävin tuola sivuilla vittu et on vammasen näkönen kone hoh hoijjaa pitää varmaan korjauttaa vaan tuo vanha kunnon ohc ja unohtaa tommoset cvht
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä se on ihan hyvä mylly jos on kunnossa...Escorteissa on samaa konetta, niistä kokemusta ja ei voi moittia.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
mikko pietari
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Helmi 2008, 15:03

Viesti Kirjoittaja mikko pietari »

pitääkö vaihtaa laatikkoineen päivineen toi cvh jos meinaa ei taijja käyä niinku elokuvissa että heittää vaan :oops:
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

eikös se suoraan käy OHC.laatikkoon...?
Ainakin zetec menee suoraan type9:n nokkaan ja CVH:ssa pitäs olla sama pulttijako kytkinkopassa.
Jos parempaa tietoa jollain on, niin korjatkoon..
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kaikki fordin bensaneloset ja niiden laatikot käy keskenään, oli sit etu- tai takavetoisesta. kun vain löytää oikean vauhtipyörä/kytkin/startti yhdistelmän. mutta tuossa "Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber" -koneessa ne on sopivat valmiiks jos kerran sierrasta on..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

samiharju kirjoitti:kaikki fordin bensaneloset ja niiden laatikot käy keskenään
Paitsi uusimmat duratecit ei tainu käydä oikein mitenkään...
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

ja dohc-kone ei käy kun omaan lootaansa...
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Tomi kirjoitti:ja dohc-kone ei käy kun omaan lootaansa...
Käy se. Sama universaali pulttijako siinäkin. MT75:n kytkinakseli on puolisen senttiä pidempi, mutta empiiristen MUTU-tutkimusteni mukaan ei pitäisi olla ongelma missään yhdistelmässä.
pma
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2007, 09:07

Viesti Kirjoittaja pma »

henu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:kaikki fordin bensaneloset ja niiden laatikot käy keskenään
Paitsi uusimmat duratecit ei tainu käydä oikein mitenkään...
Duratec ei suoranaisesti ole enää Fordin kone. Mazdaahan siinä on vissiin aika kiitettävästi.

"Beginning in 2004, Ford dropped the old 4-cylinder Zetec engines in favor of Mazda's MZR design. Thus, 2005 and present Duratec 4-cylinder engines are Mazdas. This includes the 2.0 L Duratec 20 and 2.3 L Duratec 23."
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

pma kirjoitti:
henu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:kaikki fordin bensaneloset ja niiden laatikot käy keskenään
Paitsi uusimmat duratecit ei tainu käydä oikein mitenkään...
Duratec ei suoranaisesti ole enää Fordin kone. Mazdaahan siinä on vissiin aika kiitettävästi.

"Beginning in 2004, Ford dropped the old 4-cylinder Zetec engines in favor of Mazda's MZR design. Thus, 2005 and present Duratec 4-cylinder engines are Mazdas. This includes the 2.0 L Duratec 20 and 2.3 L Duratec 23."
Duratechiin saa kytkinkoppaa type9:lle. Ja saahan siihen jo kaiken tarpeellisen rwd muunnoksiin.

Nojoo, hinnat nyt sitten on oma lukunsa...
Vastaa Viestiin