Puslien vaihto
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Puslien vaihto
Vaihtelen puslia taka-akseliin. Mitä voiteluainetta suosittelette sinne laitettavaksi? Sitten onko minkälaisia keinoja miten uusi pusla menisi hyvin sinne, kotikonstein? Mikäs momentti noihin olisi sitten hyvä?
Kiristykset vasta kun auto seisoo pyörillään...
Ajattelin tehdä niin että pistän takapyörien alle jotain tavaraa, niin että sitten kun auton lasken niiden varaan niin sovin ne sieltä kiristämään. Ja silloinhan auto on tavallaan pyörillään.. paitsi ei ihan vaakatasossa eli eihän siinä paino jakaudu ihan just mutta tuskinpa sillä asialla on väliä.
Ajattelin tehdä niin että pistän takapyörien alle jotain tavaraa, niin että sitten kun auton lasken niiden varaan niin sovin ne sieltä kiristämään. Ja silloinhan auto on tavallaan pyörillään.. paitsi ei ihan vaakatasossa eli eihän siinä paino jakaudu ihan just mutta tuskinpa sillä asialla on väliä.
kuullostaa hyvältä.Ford kirjoitti:Kiristykset vasta kun auto seisoo pyörillään...
Ajattelin tehdä niin että pistän takapyörien alle jotain tavaraa, niin että sitten kun auton lasken niiden varaan niin sovin ne sieltä kiristämään. Ja silloinhan auto on tavallaan pyörillään.. paitsi ei ihan vaakatasossa eli eihän siinä paino jakaudu ihan just mutta tuskinpa sillä asialla on väliä.
Taunus Maximus =)
Osassa puslista on rakoja/aukkoja. Onko noilla joku merkitys ja onko niissä jotain huomioitavaa? Pitääkö ne puslat laittaa johonkin erityiseen asentoon vai onko sama mihin asentoon ne lyö kiinni? Ajattelin että jos on jotenkin väärin se pusla niin se helpommin repeää sen aukon takia kun joustoliike menee vituralleen...
Kaiken järjen mukaan ne kolot tulisi ylös ja alas. Eikös se kaikki voima kulje auton suuntaisesti perästä tukivarsiin ja niistä runkoon. Tai jos ollaan viel tarkempii ni jos esim. tulivarsi on akseli X ni ne kolot tulis akselille Y. Jos ne kolot olis edes tai takan päin ni sillonhan se pääsis joustamaan aika paljon. Olikohan kauheen vaikeest selitetty.. (en tainnu itekään oikeen ymmärtää... )
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Takimmaisten puslien kolojen kuuluisi olla etu-ja takapuolella. Tällöin auton paino kohdistuu puslassa kumiin. Tosin akseli pääsee liikkumaan eteen/taaksepäin hieman, mutta se on ollut suunnittelijoiden tarkoituskin. Tälläistä vastaavaa "kääntyvää" taka-akselia on muutamat muutkin autonvalmistajat käyttäneet autoissaan yrittäessään parantaa auton ajomukavuutta. Ajomukavuus (= pehmeys) ehkä paranee, mutta jämäkkyys katoaa. Asiaa saa hieman korjattua myöskin Fordin omilla osilla. "Vanhamallisissa" 70-73? taka-alatukivarren etummaisissa puslissa on sama ulkohalkaisia 43,4 mm (uudemmat 50,4 mm) kuin takapuslissa. Leveys on toki eri, mutta kahdesta etupuslasta saa kaventamalla sopivan takapuslan. Ja homma toimii!
Meikäläinen on käyttänny ylätukivarsien etummaisia puslia myös takimmaisten paikalla, ovat vähän jämäkämmät...Anonymous kirjoitti:alatukivarsien puslat laitoin oikein mutta sitten ne kahden ylemmän tukivarren puslat mitkä on perässä kiinni, tulivat vähän miten sattuu. mutta jospa ne siinä kestäisi katsastukseen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98