vettä apparin jaloissa,

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Itseasiassa vesi kiipee yllättävän hyvin ylämäkeen. Se on monta kymmentä senttiä esim. vesikatoilla.
Päivän pätemis tarve täytetty :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Muli
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Marras 2011, 22:13

Viesti Kirjoittaja Muli »

Tuli tossa aamulla tutkittua tuota ovea, enkä löytänyt ovesta veden poistoreikää. Aikaisemmin kuitenkin mainitsin sen olevan tukossa, mitähän olen selittänyt.. :D

Raotin ovipahvia ja totesin, että kun oven sisällä lilluvan veden pinta saavuttaa tietyn korkeuden se pyrkii poistumaan ovipahvin välistä. Siinä ja siinä, että tuleeko se sisälle vai valuuko oven alta ulos asti. Täytyypä kuivata lattia ja porata oveen pari poistoreikää jos se auttais jotain. En siltikään usko, että ovipahvin välistä tulisi niin paljon vettä niin lyhyessä ajassa.
Taunus 1.6L 77'
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mitäs kittiä tai tiivisteainetta pitäisi nykyisin laittaa etu- ja takaikkunan tiivisteen siihen yhteen uraan , jossa on tehtaalla laitettu jotain kittiä? Se nyt on varma että lasit vuotaa oitis jos sinne ei mitään laita nyt asennusvaiheessa...
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Sumu kirjoitti:Mitäs kittiä tai tiivisteainetta pitäisi nykyisin laittaa etu- ja takaikkunan tiivisteen siihen yhteen uraan , jossa on tehtaalla laitettu jotain kittiä? Se nyt on varma että lasit vuotaa oitis jos sinne ei mitään laita nyt asennusvaiheessa...
Kokemuksia tästä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/609016/S ... 10ml-musta
Sedan GT '73
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Sumu kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Mitäs kittiä tai tiivisteainetta pitäisi nykyisin laittaa etu- ja takaikkunan tiivisteen siihen yhteen uraan , jossa on tehtaalla laitettu jotain kittiä? Se nyt on varma että lasit vuotaa oitis jos sinne ei mitään laita nyt asennusvaiheessa...
Kokemuksia tästä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/609016/S ... 10ml-musta
Tuota mä oon käyttäny. Venyy ja sotkee vaan saatanasti eli tinneriä kannattaa pitää lähellä
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Sumu »

taunus 78 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Mitäs kittiä tai tiivisteainetta pitäisi nykyisin laittaa etu- ja takaikkunan tiivisteen siihen yhteen uraan , jossa on tehtaalla laitettu jotain kittiä? Se nyt on varma että lasit vuotaa oitis jos sinne ei mitään laita nyt asennusvaiheessa...
Kokemuksia tästä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/609016/S ... 10ml-musta
Tuota mä oon käyttäny. Venyy ja sotkee vaan saatanasti eli tinneriä kannattaa pitää lähellä
Elikkä hitonmoinen suojaus teippaamalla ja paperilla... :o :lol:
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Sumu kirjoitti: Elikkä hitonmoinen suojaus teippaamalla ja paperilla... :o :lol:
Sikaa sitten seuraavaksi. Tuubin ohjeessa annetaan kuivua 20min että muodostuu kalvo. Raportoidaan sitten miten onnistuu.
Sedan GT '73
Jouni_1986
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Marras 2016, 22:37
Paikkakunta: Espoo

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Jouni_1986 »

Itse ehdin tästä viimeisestä kopasta hitsata paikankin apparin lattiaan, kunnes hieman sen jälkeen irroitin akun.
Edellisistä omistajista joku hemmetin nulikka oli akun takaa vetänyt ilmeisesti autostereoiden virransyöttöjohdot. Johtoja poistettaessa ei oltu reikiä tulpattu, vaan konepellin raosta vesi pääsi akun taakse sieltä valuen apparin jalkatilaan.
1.6GX -82
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vettä apparin jaloissa,

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Sumu kirjoitti:
Sumu kirjoitti: Elikkä hitonmoinen suojaus teippaamalla ja paperilla... :o :lol:
Sikaa sitten seuraavaksi. Tuubin ohjeessa annetaan kuivua 20min että muodostuu kalvo. Raportoidaan sitten miten onnistuu.
Joo, sotkihan se aika reilusti.
Sedan GT '73
Vastaa Viestiin