ohjaustehostin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Olis nyt tarkotus laittaa Scorpion ohjaustehostin tanariin,mutta toimiiko homma yhdellä remmillä vai onko
hommattava laturiin,vesipumppuun ja kampuraan kahden hihnan hihnapyörät?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Parasta olisi hommata, yksi hihna tuskin jaksaa pitää luistamatta laturia sekä ohjaustehostimen pumppua, kyseessä kuitenkin vanha kiilahihna, moniurahihna olis sitten asia erikseen.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Mun mielestä yhdellä kaksiurasella hihnapyörällä pitäs pärjätä,
vaikka kampuran jatkeeksi tai mikä nyt osuu lähimmäksi
tulevan tehostimen paikkaa.
Taunus Maximus =)
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

no sittenhän sen tietää kun kokeilee...löytyykö keltään nurkista hihnapyöriä kampuraan,vesipumppuun ja laturiin jos tarvetta ilmenee? Hintaakin vois laittaa...
Yhtä sieltä ja toista täältä en viiti ostaa postimaksujen takia,eli jos joltain löytyy kaikki niin voi tarjota...
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tuon pitäis olla pienin murheista.. laitahan sit tietoa ja mahd. kuvia muusta teknisestä toteutuksesta?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

joo,täytyy sitten laittaa kuvia ja tarinaa,kun brojekti lähtee käyntiin.
Homma lähtee käyntiin keväällä,kun saa motskarin ajoon.
Samalla vaihtuu kone,laatikko(2.0+5speed) ja takajarrut.
Sierran takajarrut onkin jo sovitettu taunuksen irtoakseliin,
eli kilpien pulttijako muutettu taunukseen sopivaksi,hiekkapuhallettu
ja maalattu epoksimaalilla.

Onhan noita scorpion tehostajia foorumilaistenkin taunuksiin laitettu,
eikä ainakaan juttujen perusteella tuntunu kummoselta jutulta...
Kun haulla kattelin,niinTuhnus ja Viipo on ainakin jo laittanu
Scorpion tehostajan tanariin.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No niin,tuli hommattua se scorpion tehostaja.Samasta autosta tuli hammastanko,pumppu,letkut/putket,kahden remmin hihnapyörä kampuraan ja koko vesipumppu ja flekti sekä laturi.
Hintakin oli kohtuullinen 40€ koko kasasta...
Näytti kyllä aika helpolta hommalta,mutta sen näkee aikanaan.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Scorpiossa sama tanko kuin dohc sierrassa? Vai eroaako kiinnitys jollain tapaa? Dohc sierran tanko ei ainakaan mene helpolla kelkkaan kiinni, unohdan sen sovittamisen itselle, vaikka välitys olis valmiiks just sopiva.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

2-vetoisten sierra / scorpio / p100 hammastangot ovat keskenään vaihtokelpoisia bolt-on.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No sitten en kyllä usko tuota että olisi helppo saada taunukseen kiinni. Ainakin cortinan etukelkka vaatii hiukan rajuja muutoksia ennenkuin sopii kunnolla.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

sen takia odotankin innolla niitä projektikuvia että tiedän kannattaako edes suunnitella itse samaa. tarve kyllä olis.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

eihän se sinne varmasti heittämällä mene ja hankala saada kone paikallaan,sen takia laitan sen tekniikanvaihdon yhteydessä. Jos vaan muuten mitat täsmää(raidetankoja lyhennettävä).Kiinnityshän pitäs olla helppo kun on läpipultti kiinnitys,eli ei pantoja.Hammastangosta voin jo laittaa kuvan jos se jotakuta kiinnostaa...
Tami
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Loka 2006, 13:08
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Tami »

Mulla on tallissa coupe scorpparin tehostajalla. Moottoria joutuu
hieman nostamaan että mahtuu oleen paikallaan.
Muute ihan ok. Ohjaus on huomattavasti nopeampi kun vakiossa. :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei se kyllä ainakaan cortsussa sinne sovi ilman kelkan muokkausta. Pitäisi upottaa kelkkaan monta senttiä että saisi raidetangot edes lähelle alkuperäisiä kulmia. Tulevat aivan järkyttävään kulmaan jos vaan pulttaa kelkan päälle. Mulla löytyy kuvia kyllä tuolta photopucketista mistä vähän näkee mallia tästä. Yhdessä kuvassa jossa on punaisella sutattu, niin pitäisi kelkkaan upottaa tanko. Käyttämällä esim. sopivaa rhs putkea jonka halkaisee. Yks katsastusmies sanoi kyllä että mahdollista olisi tehdä tuo muokkaus, mutta itse en ole siihen vielä ruennut. Raidetangot olen lyhentänyt jo sopiviksi ja ostanut mk1 escon päät sinne että sopii kiinni.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tami kirjoitti:Mulla on tallissa coupe scorpparin tehostajalla. Moottoria joutuu
hieman nostamaan että mahtuu oleen paikallaan.
Muute ihan ok. Ohjaus on huomattavasti nopeampi kun vakiossa. :)

mites sulla Tami on tuo homma toteutettu? pitääkö hammastanko upottaa palkkiin?
jotenkin vaan tuntuu oudolta,että pitäis upotella jos tanko tulee kutakuinkin vanhan tangon paikalle...
Onko Cortinan ja Taunuksen palkit samanlaisia?Keskenään varmasti vaihtokelposia,mutta noin muuten malliltaan?

Jos tulee järkyttäviä kulmia,niin sitten vaan keulaa tonttiin! :lol:
Vastaa Viestiin