Taka-akseleista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taka-akseleista
onkohan tämä atlas arvostus kuinka pitkälle seurausta
siitä että capri/rs2000 kilpa-autoissa käytettiin niitä
-70 luvulla. m-sarjan/mk taunusten perillä ei kovin
paljon ole edellisiin yhteyttä hv-keston tai sisuskalujen puolesta.
siitä että capri/rs2000 kilpa-autoissa käytettiin niitä
-70 luvulla. m-sarjan/mk taunusten perillä ei kovin
paljon ole edellisiin yhteyttä hv-keston tai sisuskalujen puolesta.
2 litrasissa ja isommissa Taunuksissa on pääsääntöisesti Iso-Atlas!Anonymous kirjoitti:missäs taunuksessa semmonen atlas on
tehtaan jäljiltä.
esim. mk1 escortin saksanmallin pikkuperää
nimitetään atlakseksi monesti.
kuulostaako hienommalta vai miksi näin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Yleisen käsityksen mukaan ne Taunuksen Salisbury perät on nimen omaan Atlaksia! Sitä en tiedä miten kisavehkeissä periä on vahvistettu?
Escortin, Caprin ja Taunuksen Isossa Atlaksessa on keskenään sopivat sisuskalut.
Tilaappas esim. Quiafen lukko Atlakseen, niin kyllä se käy sinne Taunuksen Salisbury perään!
Escortin, Caprin ja Taunuksen Isossa Atlaksessa on keskenään sopivat sisuskalut.
Tilaappas esim. Quiafen lukko Atlakseen, niin kyllä se käy sinne Taunuksen Salisbury perään!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
3.0 Capriin myydään esim. Quaifen lukkoa Atlas perään ja "English" perään! Tuo "Timken" on nähtävästi tuo Enkkuperä???p3 kirjoitti:tehtaan capri osa kataloogista löyty
salisbury ja timken banjo akselit.
muistin tuon 3000 perän väärin eli
atlas perustuu 3000 salisburyyn.
mutta missä vaiheessa se atlas
nyt sitten tulee kuvaan mukaan ennen
vai jälkeen.
onko kellään asiasta dokumenttia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
English perä on Timken, murikka irtoaa banjosta. Atlas on Salisbury, siinä perä kasataan akseliin eli murikka on akselin kanssa "yhtäpuuta". Jos en aivan väärin muista niin Timken (laakerivalmistaja briteissä) oli english akselin tekijä ja salisbury (saksassa) atlaks(i)en.
Works Escorts (en muista kirjoittajaa nyt) kirjassa kerrotaan isojen atlasten olevan alunperin juurikin m-mallien ja taunus transitien (60-luvun paku) akseleita. Akselia eri versioineen on sitten käytetty vähän siellä sun täällä. esim. mk1-3 taunksissa. Iso atlas pitäisi löytyä 2.0 ja sitä isommilla koneilla valmistetuista taunuksista. Pitäisi siksi että esim. Graham Robsonin kirjan Cortinas mukaan myös pikku atlaksia on laitettu jo tehtaalla autoihin joihin niitä ei oikeastaan kuuluisi. Samoin isoja atlaksia (mk1 escort).
Timken akseliin saa (sai) muuten salisburyn valmistamia lukkoja.
Works Escorts (en muista kirjoittajaa nyt) kirjassa kerrotaan isojen atlasten olevan alunperin juurikin m-mallien ja taunus transitien (60-luvun paku) akseleita. Akselia eri versioineen on sitten käytetty vähän siellä sun täällä. esim. mk1-3 taunksissa. Iso atlas pitäisi löytyä 2.0 ja sitä isommilla koneilla valmistetuista taunuksista. Pitäisi siksi että esim. Graham Robsonin kirjan Cortinas mukaan myös pikku atlaksia on laitettu jo tehtaalla autoihin joihin niitä ei oikeastaan kuuluisi. Samoin isoja atlaksia (mk1 escort).
Timken akseliin saa (sai) muuten salisburyn valmistamia lukkoja.
Tietysti, miksi ne muuten olisivat pieni ja iso?p3 kirjoitti:escort mk1-p3-p5-taunus mk pikkuperä ja iso perä=
keskenään erilaisia.
Ja taunus transitista / FK1000:sta.Jallu kirjoitti:Isoja-Atlaksi löytyy ainakin Escorteista (narrow), Capreista, M-malleista, Taunuksista ja P100-lavasierroista.
http://personal.inet.fi/koti/tero.setal ... le0097.jpg