kuinka paljon hevoisvoimia taunuksessa saa olla?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Benny22
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Syys 2007, 22:07
Paikkakunta: Houtskär

kuinka paljon hevoisvoimia taunuksessa saa olla?

Viesti Kirjoittaja Benny22 »

kuinka paljon hevoisvoimia taunus -79 jossa on 2 litrainen vakiokone saa olla jos olen vaihtanut jarrut sekä jouset???
FF - Ford Forever
DROFFORD
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Touko 2006, 14:24
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja DROFFORD »

jos auto on jo alunperin 2litrainen niin jarrujen vaihto ei anna armoa lisähepoille.. tehokkain suomeen tuotu malli 114hp + 20prosenttia eli joku 136hp. aken poikkeusluvilla enemmän. korjatkaa jos olen väärässä?
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

7kg/Kw rajaa ei saa ylittää eli taunuksen omapainon suhteessa voidaan puhua noin 200hv:n tehosta. Eli jos sinulla on siinä autossa kaksilitrainen kone ja se myös muutoskatsastettu saat perinteisin keinoin virittää sitä tuohon 7kg/Kw rajaan saakka perinteisin keinoin eli ihan kaikki mitä keksit kunhat et ahtimia sinne ala vääntämään.

Sekin raja on sitten niin suhteellinen eli jos onnistut tuosta koneestasi saamaan vaikka 240hv pihalle ei sitä käytännössä pystytä todentamaan vuosikatsastuksessa.

Tästä on keskustelua varsin paljon 2.8 on laillinen näin tai jotain sinnepäin topicissa.

Loppupelissä siis ainoastaan auton omamassa määrittää tuon "maksimitehon" näissä vanhan liiton virityksissä. Turbotukset on sitten oma lukunsa joissa mennään vertailumoottori-periaatteen mukaan. Ainakin katsastushetken.
DROFFORD
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Touko 2006, 14:24
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja DROFFORD »

aivan aivan. ajattelin itse heti ahtamisen kannalta asiaa :) pahoittelen..
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

yksi tapa on hitsata mutteri kaasu polkimeen,ja siihen pultti ja katsastukseen sitten säätää maksimi kierrokset 5500:aan 8)no polkimeen tuli laitettua,kun oli migi käytössä,ja sopiva mutteri,ja pultti lähistöllä,melko hyvin piilossa katsastuksessa,ja kun piti poljintakin hieman muutella,niin meni siinä samalla 8)
Avatar
jiikoo
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Marras 2006, 20:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja jiikoo »

taneli1 kirjoitti:yksi tapa on hitsata mutteri kaasu polkimeen,ja siihen pultti ja katsastukseen sitten säätää maksimi kierrokset 5500:aan 8)
Miksi polkimeen? Löysää vaan vaijeria niin ei läppä aukea kokonaan..
Fiesta 1.0 -84
Kawasaki Z1100A -82
Näillä kesät, talvet.. :mrgreen:
pma
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2007, 09:07

Viesti Kirjoittaja pma »

Turha niitä vapari 2 litrasen tehoja on miettiä,harvalla on edes 200hv:n tienoilla ja vielä harvemmalla yli sen 200hv. Kaveri on katsastanu viimeiset 10 vuotta oman vapari escortinsa missä on ruutia ihan sopivasti eikä niistä tehoista oo kukaan ollu kiinnostunu. Ahdetut on sit eri asia,136.8hv saa taunuksessa olla pykälien mukaan jolloin käytetään vertailumallina 2.3 v6 (114hv).

Mutta jos ohc:tä haluu vaparina virittää (mikä ei ole vaihtoehto :wink:.) niin sen 170hv sielt ottaa aika pienellä vaivalla ja rahalla.
Vastaa Viestiin