Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Tomi kirjoitti:Harmi,kun korinvaihdot ei ole enää sallittuja.Olis komee peli,kun nostais farkku-tanarin korin esim. Patrollin rungolle ja rekisteröis 2hengen huoltoautoksi...
Itsekantavan korikehikon vaihto ei ole, mutta tuo Patrol on rungollinen eli siitä vaan
Tomi kirjoitti:eipä taida saada ajaa kun 80km/h.Eikös se ole niin,että jos pakussa on ABS ja airbag niin siten saa ajaa satasta...? Tosin eihän sitä kukaan valvo,kun 80lätkää ei tartte liimata.
näin vain jos omamassa on yli 1800kg (1875kg) ja silloin PITÄÄ olla 80 lätkä (jenkit, 4wd hiacet, 4-matic mersut jne). muuten saa ajella hunttia eikä oo lätkää..
Tomi kirjoitti:eipä taida saada ajaa kun 80km/h.Eikös se ole niin,että jos pakussa on ABS ja airbag niin siten saa ajaa satasta...? Tosin eihän sitä kukaan valvo,kun 80lätkää ei tartte liimata.
näin vain jos omamassa on yli 1800kg (1875kg) ja silloin PITÄÄ olla 80 lätkä (jenkit, 4wd hiacet, 4-matic mersut jne). muuten saa ajella hunttia eikä oo lätkää..
Niin jos auto on -81 tai uudempi, eli -80 ja vanhemmat vaatii 80-lätkän painosta riippumatta (siis lähes kaikki Taunukset)
Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajien täydellinen nöyryyttäminen
Onneksi tuo kasikympin rajoitus ei tunnu kiinnostavan yhtään eikä ketään...
Ja -79 tai vanhempaan taloöljypirssiin ei tarvitse lainkaan päästömittauksia, se kannattaa myös muistaa.
jiikoo kirjoitti:Täytyypä pistää harkintaan jos toi lotja on pihalla vielä kesällä... eli kiisselisierran koneen etsintään..
jep, pitää kanssa alkaa miettimään tuon varaosa farkun kohtaloa. Sinne kun jonkun alitehoisen york diesselin saisi heitettyä niin taunus lähtis niinku sika tiimarista. : )
jaa meillä on 2 tanaria dieselillä . tc1 on 2.5l turbo diesel (nissan king) mut lootana fordin t9 semmonen joka ollu tiisselin perässä.
auto on ajakuntonen ja ihan toimiva.mut takajrrut pitäis vaihtaa 9" ja teho lappu ton turbotuksen takia.
ja toinen on tc2 ja nissanin 1.7l disu mosalla ja tanarin omalla lootalla. tääkin on ajon peli ja jarru remontin ja hitsailujen jälkeen leimalle.ehkä juhannukseks jos aika riittää.
joo ja ois kyllä foordin 1.8 d tossa mut oli saatava toi nissanin mosa kun tullu aikoinaan ostettua kolari synnystä olisko ollu alta 100 000 ajettu
eli ajelee huoletta vielä 300 000.
ja toi turbo 2.5 taka vetosesta kingistä josta loota porsinnu.näihin molempiin tehny levyt koneen ja lootikoitten väliin.ja kasannu fordin kytkin kamoilla.
tää tc2 on ihan käyttö autoks tulossa väittävät et tommonen mosa menis henkäyksellä.toki aika kauvan tota on voinnu käytellä ja siirrellä 1l pullosa olevalla aineella.mut sittenhän se tarkentuu kun pääse tien päälle.
toi 2.5l ei luonnollisestikkaan ihan pien kulutuksinen ole.
ja nelikko diesel versio olis tulossa ehkä tc3 mut eise kopan vaihto taida ilman lupia onnistua kun mallisarjan sisällä.
ainakaan muutama vuos sitten koitin tota 47 foordin hytti izutsun rungolla . tein koneen valmiiks ja kaikki oli iskussa ja kysyin katsurilta onnistuuko leima joo onistuu.kuukauden päästä vein leimalle ei onnannu. nyt meinasin leimata eka king cap ja vaihtaa tanarista lokasuojat ja muutenkin hytin kuorruttaa taunukses.mut aika näyttää tossa pitää vielä useempi fordi laitella välissä