2.0i ohc vakio nokan asteet?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

2.0i ohc vakio nokan asteet?

Viesti Kirjoittaja henkka »

eli paljonka on asteita ja nostoo?

ku mulla on toi ruisku 2.0 ohari ja siit nokka loppu. motonetissä maksaa nokka+seuraajat+öljyputki 99eur. mut onkohan tuo kaasarin vai ruiskun nokka.

onkohan mitään järkee ostaa vähän kireempää nokkaa ku siihen tulee kumminki ahdin. maksaa aika älyttömästi noi virinokka paketit ja siihen ei voi kummiskaan laittaa ku jonku 270 asteisen max. sen takia haluisn tietää vakio nokan speksit et paljon an asteissa eroo esim.270-nokkaan

kertokee hölömöle pliis :D
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä vakio nokallakin irtoo turbon kanssa aika mukavia tehoja. :roll:
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

itellänikin on käyttiksessä (is sierra)ruisku ohari ja motonetin nokka ja hyvin rokkaa..paikallisella ad:lla ei ainakaan ollu kirjoissa erikseen ruiskukoneeseen nokkaa pari vuotta sitten..
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

2.0 ruiskussa on sama nokka kuin kaasari 2.0:ssa.

1.6:sen nokka on sitten väsyneempää mallia.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

vakio nokan laitan sinne jos ei asteissa kummosta eroo johonkin noin 270-nokkaan. rajoitin on kuitenki jo 6500rpm. 285 on kuulemma jo liian tiukka ruiskulle. siks meinasin tota 270asteista noin.

onkos tarkkaa tietoo 1.6 ja 2.0 nokkien eroista, kun on yks hyvä 1.6 nokka mulla.

faktaa kaipaan edelleen asteluvuista/nostosta

villit veikkaukset on kans tervetulleita, ite epäilen et vakio 2.0 on jotain 250asteinen
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
topi
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 03:51
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja topi »

ja turbon kanssa tulee ongelmia jos jyrkentää nokkaa kovin paljon kun turbossa ei oo hyväks että imu ja pakoventtiilit ois yhtä aikaa auki jos olen oikein ymmärtänyt että joku jolla on käytännön kokemusta enemmän voisi meille valaista asiaa
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

mites tuo uus nokka pitäis sisäänajaa? jostain muistelin et 2 tuntii noin 2000rpm. vai mänikö iha mettää :D
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mulla olis muistikuva että vakionenä olis 268 astetta about. en ole satavarma..
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

samiharju kirjoitti:mulla olis muistikuva että vakionenä olis 268 astetta about. en ole satavarma..
2 litrasessa joo, 1.6:ssa 256º.

Ahtimien kanssa pelaillessa on tärkeämpää nokkien välinen kulma, kuin pelkät nostot ja asteet jotka ei muutenkaan kerro koko totuutta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

henkka kirjoitti:mites tuo uus nokka pitäis sisäänajaa? jostain muistelin et 2 tuntii noin 2000rpm. vai mänikö iha mettää :D
ei niin kauvaa tarvi kentcams ainaki neuvoo vaan 15-30 minuutin käytön 2000 kieroksella heti eka startista ja motin pitää lähtiä heti käyntiin
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

mulla olis muistikuva että vakionenä olis 268 astetta about. en ole satavarma..
eli ei ole mitään järkeä ostaa tämmöseen budjetti turboon viri nokkaa, kerran toi vakiokin on jo noin kiree.
ei niin kauvaa tarvi kentcams ainaki neuvoo vaan 15-30 minuutin käytön 2000 kieroksella heti eka startista ja motin pitää lähtiä heti käyntiin
öljyputki tulee uus, onko mitään järkee varmistaa ensin pelkällä startilla et lähtee nostaa öljyn paineita, vai onko vaan haittaa?
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

UUSINOKKA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Minulle neuvoi kannentekijä laittamaan vaseliiniä nokkaan ennen käynnistystä.Uskoakseni on oikessa koska tekee virihommia ammatikseen.
DROFFORD
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Touko 2006, 14:24
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja DROFFORD »

henkka kirjoitti:vakio nokan laitan sinne jos ei asteissa kummosta eroo johonkin noin 270-nokkaan. rajoitin on kuitenki jo 6500rpm. 285 on kuulemma jo liian tiukka ruiskulle. siks meinasin tota 270asteista noin.

onkos tarkkaa tietoo 1.6 ja 2.0 nokkien eroista, kun on yks hyvä 1.6 nokka mulla.

faktaa kaipaan edelleen asteluvuista/nostosta

villit veikkaukset on kans tervetulleita, ite epäilen et vakio 2.0 on jotain 250asteinen
itellä on ruiksun kans 285 nokka ja itse tykkään ainakin.. tosin tyhjäkäynti ailahtelee mut eihän näillä paljo tyhjäkäynnillä ajetakkaan... :)
t5
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Elo 2007, 14:22

Viesti Kirjoittaja t5 »

henkka kirjoitti:
mulla olis muistikuva että vakionenä olis 268 astetta about. en ole satavarma..
eli ei ole mitään järkeä ostaa tämmöseen budjetti turboon viri nokkaa, kerran toi vakiokin on jo noin kiree.
ei niin kauvaa tarvi kentcams ainaki neuvoo vaan 15-30 minuutin käytön 2000 kieroksella heti eka startista ja motin pitää lähtiä heti käyntiin
öljyputki tulee uus, onko mitään järkee varmistaa ensin pelkällä startilla et lähtee nostaa öljyn paineita, vai onko vaan haittaa?
Ei siitä mitään haittaa ole kun voitelet kuitenkin nokan rasvalla tai öljyllä minä ainakin tarkastan et joka öljyputken nokan reijästä tulee öljyä.
Kollo
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Touko 2007, 23:48
Paikkakunta: Lake of Ylö

Viesti Kirjoittaja Kollo »

Jakaja irti ja porakoneella pyörittämään ö-pumppua. Ei tartte startilla pyörittää kuivaa konetta.
--- Ford Is My Lord ---
Vastaa Viestiin