kaasuttimen vaihto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

kaasuttimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mitäs kaikkea joutuu ottaa 2 litrasen kone huoneesta jos meinaa vaihtaa siitä kaasarin 1.6:seen?? kaasari imusarja mutta entäs tarviiko hommata 2 litrasen kaasu vaijeri entäs muuta??? siis sellanen weberin kaks kurkkunen mitä nyt noissa on.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

sama vaijeri niissä on,ei kai muuta kun imusarjan tiiviste..ja kaasarin jos käytät jostain syystä sitä irti..pitäis mennä kyllä koko paketti.
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tarviikos jotaki vaijerin kiinnikkeitä tai jotain sellasia??
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no ei luulis jos vanhat on ehjiä
Taunus Maximus =)
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Mulla meni suoraan paikalleen, mutta jos kaasari on uusikoppaisesta tai sierrasta niin vaijeri voi tulla vähän eri paikkaan. Saa kuitenkin helposti muutettua sopivaksi.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

no ei muuta ku kokeilee. onkos siitä oikeen huomattava ero??
vai saakos sillä vaan koneen tukehtuu
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

voihan niitä säätöjä vähän joutua hakemaan..ainahan voi kokeilla vaihtaa ensin vähän isommat suuttimet..mutta sitten tietysti pitäis saada paremmin ilmaakin..että seosruuvia..?en oo aikoihin tapellu noita..
farmarin kanssa ehkä tulee eteen itellekin
Taunus Maximus =)
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

Anonymous kirjoitti:no ei muuta ku kokeilee. onkos siitä oikeen huomattava ero??
vai saakos sillä vaan koneen tukehtuu
Yläkierroksilla toimii pikkasen paremmin ( tulee lisää tehoa ) ja bensankulutus kasvaa...eipä muuta.
Vanha vaijeri käy, mutta normaalia kaasarinkäyttövipan päätä joudut pienentämään. Palautinsysteemin joudut rakentaa ( jousi ) ja vaijerin kiinnityskohtaa joudut sumplimaan. Ryyppyvaijeri hommattava jos manuaalisysteemi uudessa ( oletus VV:ssa autom. ryyppy ). Jarrutehostimen letkun pään joudut modifioimaan käypäseksi. Ja ilmanputsarin joudut ottaa tietty messiin. Imusarjan esilämmitinputken voi heittää konversion jälkeen mäkeen.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no jokos toimii?
Taunus Maximus =)
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

taunus rupes kulkeen niin ettei malta enään istuksia koneen
ääressä.
pitäsköhän ittekki kokeilla :?
Vastaa Viestiin