Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
mitäs kaikkea joutuu ottaa 2 litrasen kone huoneesta jos meinaa vaihtaa siitä kaasarin 1.6:seen?? kaasari imusarja mutta entäs tarviiko hommata 2 litrasen kaasu vaijeri entäs muuta??? siis sellanen weberin kaks kurkkunen mitä nyt noissa on.
Mulla meni suoraan paikalleen, mutta jos kaasari on uusikoppaisesta tai sierrasta niin vaijeri voi tulla vähän eri paikkaan. Saa kuitenkin helposti muutettua sopivaksi.
voihan niitä säätöjä vähän joutua hakemaan..ainahan voi kokeilla vaihtaa ensin vähän isommat suuttimet..mutta sitten tietysti pitäis saada paremmin ilmaakin..että seosruuvia..?en oo aikoihin tapellu noita..
farmarin kanssa ehkä tulee eteen itellekin
Anonymous kirjoitti:no ei muuta ku kokeilee. onkos siitä oikeen huomattava ero??
vai saakos sillä vaan koneen tukehtuu
Yläkierroksilla toimii pikkasen paremmin ( tulee lisää tehoa ) ja bensankulutus kasvaa...eipä muuta.
Vanha vaijeri käy, mutta normaalia kaasarinkäyttövipan päätä joudut pienentämään. Palautinsysteemin joudut rakentaa ( jousi ) ja vaijerin kiinnityskohtaa joudut sumplimaan. Ryyppyvaijeri hommattava jos manuaalisysteemi uudessa ( oletus VV:ssa autom. ryyppy ). Jarrutehostimen letkun pään joudut modifioimaan käypäseksi. Ja ilmanputsarin joudut ottaa tietty messiin. Imusarjan esilämmitinputken voi heittää konversion jälkeen mäkeen.