automaatin kannatinpalkki

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

automaatin kannatinpalkki

Viesti Kirjoittaja samiharju »

oon pitkän aikaa etsiskelly taunukseen c3:lle kannatinpalkkia mutta on vaikeata löytää (käsittääkseni sopii type9 palkiksi sellaisenaan). onko tuo paha tehdä itse, olisko jollain jopa mittoja saati kuvia itse tehdystä tai alkuperäisestä ylhäällä? vois nakertaa valmiiksi niin sais sitten vain roiskaista koneen ja loodan kii kun joskus saa aikaiseksi.

ja haulla olis voinu löytää, mut kertokaas onko automaatin ja manuaalin kardaaneilla eroa, ja sopiiko jokin muu kun taunuksen kardaani tuohon.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Automaatin kardaani on n.30mm pidempi kuin manuaalin.
Joskus tommosen automaatin palkin tein, ei oo kummonen homma. Saahan sen tehtyä vaikka 'oikasemalla' normi manuaalin palkkin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: automaatin kannatinpalkki

Viesti Kirjoittaja astriel »

samiharju kirjoitti:oon pitkän aikaa etsiskelly taunukseen c3:lle kannatinpalkkia mutta on vaikeata löytää (käsittääkseni sopii type9 palkiksi sellaisenaan). onko tuo paha tehdä itse, olisko jollain jopa mittoja saati kuvia itse tehdystä tai alkuperäisestä ylhäällä? vois nakertaa valmiiksi niin sais sitten vain roiskaista koneen ja loodan kii kun joskus saa aikaiseksi.

ja haulla olis voinu löytää, mut kertokaas onko automaatin ja manuaalin kardaaneilla eroa, ja sopiiko jokin muu kun taunuksen kardaani tuohon.
Käsittääkseni se on suora palkki , jonkinlainen automaattipalkki on tallin lattialla ja taitaa olla u-palkkiakin (3mm seinämä ) varastossa joten vois tehdä uustuotantoa. Itekkin tarttis muutaman. Joku muukin kyseli taannoin...

-vk-
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Vetäisee rälläkällä kolmeen osaan sen pikku nelivaihteisen palkin, siirtää reunapalat niin, että lootaan kiinnitettävä kumitussu on suurin piirtein reikien keskellä pituussuunnassa ja hitsaa läjään. Voilá...
Ite laitan kuitenkin MT75 laatikon (jää kallis ja hyvä ison lootan kardaani yli :? ), siinä palkki piti hitsata hieman "epäkeskeisesti", mutta samasta pikkulootan palkista on kuitenkin tehty. Voin laittaa huomenna kuvan.
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jees kiitoksia. eli automaatin karpaasi pitäis löytää.. tuossahan on kutosen perässä vielä toistaiseksi risa a4ld ja superlyhyt kardaani siis sen vuoksi.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Re: automaatin kannatinpalkki

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

astriel kirjoitti:
samiharju kirjoitti:oon pitkän aikaa etsiskelly taunukseen c3:lle kannatinpalkkia mutta on vaikeata löytää (käsittääkseni sopii type9 palkiksi sellaisenaan). onko tuo paha tehdä itse, olisko jollain jopa mittoja saati kuvia itse tehdystä tai alkuperäisestä ylhäällä? vois nakertaa valmiiksi niin sais sitten vain roiskaista koneen ja loodan kii kun joskus saa aikaiseksi.

ja haulla olis voinu löytää, mut kertokaas onko automaatin ja manuaalin kardaaneilla eroa, ja sopiiko jokin muu kun taunuksen kardaani tuohon.
Käsittääkseni se on suora palkki , jonkinlainen automaattipalkki on tallin lattialla ja taitaa olla u-palkkiakin (3mm seinämä ) varastossa joten vois tehdä uustuotantoa. Itekkin tarttis muutaman. Joku muukin kyseli taannoin...

-vk-
minähän täällä aikoinaan kyselin
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Rostyle
Viestit: 257
Liittynyt: 01 Marras 2006, 18:19
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Rostyle »

Minä kyselin Astrielilta myös palkkia mutta sain alkuperäisen palkin lainaksi ja kaveri tekee mulle sellasen.....vois mahdollisesti tehdä niitä enemmänkin.....
Taunus 1.6gx -82
Volvo v70 stw -01
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

siitähän vois piirrellä kuvan sitten kun sopivan on joku tehny. Kiinnitysreiät on selvää pässinlihaa mutta mikä korkeus on hyvä? kumitötterön kannattanee upottaa palkkiin kuitenkin.
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Automaatin palkki kuitenkin kävi T9:n, eikös niin? Eli siis T9:lle tehty palkki luulisi sopivan tomaatille...? Noh, tässä mun oma versio, jonka turasin vanhasta yks-kutosen pikkulootan palkista, on siis MT75:lle mutta melkein vastaavanlainen sopii T9:lle. Vieressä MT75:n vaihteensiirtohässäkkä Taunusta varten... :roll:

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/SANY0267.JPG
Tonis
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Touko 2007, 13:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tonis »

automaattilaatikon kannatinta tarttis type9lle. onko kenelläkään ylimääräistä tai tehtyä cadiä tuosta tai kuvia, mittoja jotta pystyisi itse tekemään? :idea:
Ford Taunus -75
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Pitäisi porata palkkiin kiinnitysreiät, mutta koska jatkojalostin jonkun jo aiemmin jalostamaa palkkia, pitäisi tietää kummin päin palkki tulee, eli meneekö laatikon kiinnityskumi lähemmäs moottoria vai perää?

e: Senverran mittailin että näyttäisi menevän lähemmäs perää. Kaipa mulla oli mitat kohdallaan kun erotusta tuli sopivasti n.20mm. Porasin reiät siis noin. Tuon mun palkin oli joku tehnyt 4-lovisen palkista, ja modasin sitä vielä omaan makuun sopivammaksi. Saa toki kertoa jos meni reiät väärin... :lol:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Pitäisi porata palkkiin kiinnitysreiät, mutta koska jatkojalostin jonkun jo aiemmin jalostamaa palkkia, pitäisi tietää kummin päin palkki tulee, eli meneekö laatikon kiinnityskumi lähemmäs moottoria vai perää?

e: Senverran mittailin että näyttäisi menevän lähemmäs perää. Kaipa mulla oli mitat kohdallaan kun erotusta tuli sopivasti n.20mm. Porasin reiät siis noin. Tuon mun palkin oli joku tehnyt 4-lovisen palkista, ja modasin sitä vielä omaan makuun sopivammaksi. Saa toki kertoa jos meni reiät väärin... :lol:
Oikein ne reiät meni, ainakin ton mun kuvan perusteella.

Tuolla muitakin kuvia palkista.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

No hyvä :D. Laitoin kuvan tosta mun virityksestä galleriaan.
Vastaa Viestiin