pikkuperästä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ja juttuahan löytyy päljon haku hommeleilla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
counus
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 14:49
Paikkakunta: Liepeillä

Viesti Kirjoittaja counus »

GRA-55 kirjoitti:Ai, että hitsilukko? Ei vittu, sellasella on moni tappanu ittensä. Tässä omassa kyläsäkin yks takaveto dexteri vetele hitsilukolla aika perkeleenmoisen källin. Siinä ei jääny autosta mitään jäljelle. Oli kuski vaan todennu, että "mahdoton hallita". :shock:
No sepä se :D kyllä oma tattari on paljo varmempi ajaa kun hitsiliimaa pääsi rattaisiin... ei tarvii miettiä että lähteekö se suttaamaan yhdellä renkaalla ja puskee vaikko pyöriikö kumpainenki nakki kun koittaa hiekkateillä päästä kahva edellä :twisted:

vaatiihan se tietenkin totuttelua että oppii ajelemaan hieman rauhallisemmin jossei luisu innosta :wink:

mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. :lol: :lol: niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva 8)
'74 väkivalta coupe.
D1ablo
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:48
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D1ablo »

Itseäkin hieman arveluttanut tuon pikkuperän kestävyys, vaikkei nykyisellä 1.6 OHC:lla mitään tuhoa olekaan saatu aikaiseksi, hyvin tuntuu tuon koneen olemattomiin menohaluihin riittävän. Keväällä pellin alle tulossa 5 desilitraa isompi, puhaltimella varustettu ~270hp/340Nm motti ja täytyy myöntää että kyllä sen verran heppoiselta näyttää koko taka-akselin rakenne, että hieman hirvittää.
Kemppiähän tuohon oli tarkoitus värkkäillä, mutta mistäpä vetarit? Tuskinpa noilla vakioivermeillä kovin montaa metriä mennään...
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

counus kirjoitti:mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. :lol: :lol: niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva 8)
Niihän se vähän tuppaa kyllä olemaan omassakin. Taitaa imusarjan tiiviste vuotaa. :x
Avatar
counus
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 14:49
Paikkakunta: Liepeillä

Viesti Kirjoittaja counus »

GRA-55 kirjoitti:
counus kirjoitti:mahdoton hallita kuulostaa harvinaisen tutult..taunus menee kuin ajokoira kun vaihdetta vaihtaa/jarruttaa taikka kaasuttaa... siihen kun vielä lisätään että tyhjäkäynnilta kaasua painaessa pitää painaa juuri oikeaan aikaa, muuten kuuluu "tsiuh" ja ohc sammahtaa.. :lol: :lol: niin tuo hitsilukko on pienin päänvaiva 8)
Niihän se vähän tuppaa kyllä olemaan omassakin. Taitaa imusarjan tiiviste vuotaa. :x
Mullon vaa sytty säädetty sellai sopivasti tappiin (aikasella siis) että kiertää kuin mikäkin, mutta se tyhjäkäynti on hieman kuoleentunut :lol:
'74 väkivalta coupe.
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

counus kirjoitti:Mullon vaa sytty säädetty sellai sopivasti tappiin (aikasella siis) että kiertää kuin mikäkin, mutta se tyhjäkäynti on hieman kuoleentunut :lol:
ota se kutostanari käyttöön niin ei tuu mitään kuoleentumisia 8)
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mulla oli atlas yhdessä tanessa ja sehän kyllä kesti mutta kuskin puolen alatukivarren etummaista puslaa meni muutama jostain syystä.
Liekö tuohon pikkuperään lukkohiluja saatavana? Coupessa on alla vieläkin 2,6 koneella hajotettu pikkuperä (auto seisoo). ykskutosella en minä ainakaan onnistunut koskaan saamaan pikkuperää hajalleen, mutta periaatehan on kyllä se että jos auto ei oikeasti kumia polta niin sillä ei sitten sitä edes yritetä. Tosin oli se vähän aikaa kakslitrasenkin peränä ja kesti siinäkin.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

D1ablo kirjoitti:Itseäkin hieman arveluttanut tuon pikkuperän kestävyys, vaikkei nykyisellä 1.6 OHC:lla mitään tuhoa olekaan saatu aikaiseksi, hyvin tuntuu tuon koneen olemattomiin menohaluihin riittävän. Keväällä pellin alle tulossa 5 desilitraa isompi, puhaltimella varustettu ~270hp/340Nm motti ja täytyy myöntää että kyllä sen verran heppoiselta näyttää koko taka-akselin rakenne, että hieman hirvittää.
Kemppiähän tuohon oli tarkoitus värkkäillä, mutta mistäpä vetarit? Tuskinpa noilla vakioivermeillä kovin montaa metriä mennään...
elä laita kemppiä. Hitsaa tanarin korvakot metrisen perään, niitä löytyy. Itse murikan korvakoiden hitsaus taitaa olla ongelma, kukaan tehnyt? Metrisessähän on atlas (johon saa (kallillla?) kitkalukkohilujakin). Tanarin vetarit käy siihenkin (jako) ja kestänee kun ei ne metrisen vetaritkaan niin ihmeelliseltä näytä mutta hyvin kestää kakskuutosilla ja isommillakin... Kempin lukkohan se on kyllä se pahin tilanne vetareiden kannalta, kitkalla kestää paljon paremmin. Kempillä saattaa vetarit paukkua asvaltilla tiukkaan kääntäessä vaikka auton keulilla olis 1,1...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

WSE kirjoitti:Mulla oli atlas yhdessä tanessa ja sehän kyllä kesti mutta kuskin puolen alatukivarren etummaista puslaa meni muutama jostain syystä.
Liekö tuohon pikkuperään lukkohiluja saatavana? Coupessa on alla vieläkin 2,6 koneella hajotettu pikkuperä (auto seisoo). ykskutosella en minä ainakaan onnistunut koskaan saamaan pikkuperää hajalleen, mutta periaatehan on kyllä se että jos auto ei oikeasti kumia polta niin sillä ei sitten sitä edes yritetä. Tosin oli se vähän aikaa kakslitrasenkin peränä ja kesti siinäkin.
Löytyy pikkuperään ainakin Quaifen "Torsen" lukkoja
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ja linkkiä niihin?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuomas kirjoitti:Ja linkkiä niihin?
Tuolthan noit löytyy vähä kaikennäkösii: http://www.quaife.co.uk/FORD-ATB-DIFFERENTIAL
Käviskö esim. toi Pikku-Atlaskseen? http://www.quaife.co.uk/shop_files/QDF23Z27724.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jaa katsos vaan. Mitähän joa POA tarkoittaa hinnan kohdalla? Ei tehdä enää?

Onko jollain noista kokemuksia pikkuperässä?
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

onkos noissa isoissa atlaksissa eri alatukivarret kuin pikkuperässä?tai käykö ne ison perän tukivarret pikkuperään?ois vaan niin helppo kun yks iso perä tuolla missä tukivarret kiinni,joutuu nuo puslat vaihtamaan,oisin kesällä laittanu tuohon alle,"jos ne vaan käy pikkuperään"..
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

tauno82 kirjoitti:onkos noissa isoissa atlaksissa eri alatukivarret kuin pikkuperässä?
Samanlaiset varret kaikissa perissä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin