SOLEX 35EEIT perusäätösäätöarvot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

jos meinaat hirttää ne pois käytöstä,niin pystyasentoon sitten.mulla on tuossa 17m taunuksessa vastaava kaasutin,niin siihen porosin ryypynläppään ihan pienen reijän ja kaasuttimenrunkoon myös.ja sitten mig-langalla vedin tuon ryypyn auki.näin sain tuon kesäksi pois käytöstä ja kun se oli mulla pari talvea ajossa,niin silloin nappasin tuon langan vain pois tuosta.on niin ohut tuo lankakin,ettei vaikuta suuremmin mihinkään.
mutta jos tulee kesäajoon tuo auto,niin mitä jos poistaisi ne ryypynläpät ja akselin kokonaan pois?
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Aivan!

Tuota ryyppyläppien, akselin ja kaasuttimen kyljessä oleva rikastimen linkuston poistoa ajattelin itsekin juuri.
Auto tosiaan kesäajossa.

Sitten vain pienet muoviset läpyskät peittämään akselin reiät.

Vahvistusta tähän ideaan???

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul ei ilman ryyppyä tahdo mikään noista kolmesta Taunuksesta lähteä käyntiin edes kesällä, joten ryyppy on aina poikaa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hmm,

Se Englannin Ebayn manuaali ryyppy kitti on noin 60 ekeä posteineen.
Pitääkö se nyt sitten hommata.

On varmaan luotettavampi, mitä automaattiryyppy mekaniikka. Jos nyt sellaista edes löytäisi keneltäkään harrastajalta, joka edes tahtoo luopua sellaisesta.

Noh, kevääseen on vielä aikaa. Kokeilen startata keskiviikkona auton ilman tuota ryyppyä Starttipilotin kanssa.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul olis toimiva Solex, siitä puuttuu ainoostaan yks ryypyn vipu. Täytyis tehä se vipu jostain langasta. Saattaisin vaik keväällä sen myydä :) Siin on hyvin toimiva automaattiryyppy.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

kyllä mulla taas tuo metrinen lähtee kesällä käyntiin senkun avaimesta kääntää,ilman ryyppyäkin.saa sen pikku pakkasellakin käyntiin,mut ei tahdo pysyä käynnissä.eikä ne akselinreiät siellä vaikuta,jos päädyt poistamaan ryypyt kokonaan.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

Mietin asiaa, kun nyt tuli tuollainen mahis ostaa rikastimella oleva versio myös.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eihän se haitaksi ole jos sellainenkin on olemassa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Automaatti-imusta mallia sähköinen sen verta että mustan muovikannen alla on kaksi pyöreätä "piirilevyn palasta" nämä toimii lämmitysvastuksina. Sähköinen toiminta on sierran sähkökaaviosta luntattuna on, että toiseen napaan tulee + kun virta on päällä ja toiseen se tulee termostaatti kotelossa olevan anturin kautta. Itsehän tuhosin nämä nappulat kun otin nuoruuden innolla niitä ympäröivän lämmönjohto tahnan veke ja pistin toimiin ilman :o
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tuossa varmaankin jäähdytysnesteellä toimiva versio.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Omaan EEIT 35: seen menee sittenkin takaisin ryyppyvivusto, kun sain sen automaattiryypyn jousiosan Kaasutin expertiltä.

Ruddies: n räjäytyskuvia ja teknistä osiota luin, niin sen mukaan pitäisi olla 2,3L kutosessa Solex EEIT: ssa 137,5 pääsuuttimet vakiona.
Minulla nyt 135. Onko kovinkaan tärkeää saada nuo hieman isommat?
Moposportissa hyppää koko sitten 140 kokoon. Meneekö aivan liian isoksi?

Nyt autossa putkisto downpipesta lähtien 2,25" kokoista. Vakiokoko taitaa olla 2"??? Luulisi, että putkiston koko vaikuttaa pääsuuttimien kokoon?

Myös huomasin, että tyhjäkäyntisuuttimet ovat liian pienet Ruddies: n mukaan. Minulla nyt 45 ja Ruddies ilmoittaa tuon suutinkoon 2,0L V6 moottorille.
47,5 olisi 2,3L V6 moottorille.
Onko tälläkään merkitystä?

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eihän tuo 140 vielä liian iso,jotkut jopa sanoo että nyky-bensoilla olis parempi ollakkin hieman isommat suuttimet,mutta tähän en ota sen enempää kantaa.ja kyllä sen pitäis noilla 35 suuttimillakin toimia,ainakin jotenkin.kyllähän aina on parempi,että on hieman isot kuin pienet suuttimet,ettei mene laihalle.eikä tuo pakoputken koko nyt isoja pitäisi vaikuttaa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ok, kiitos.

Mä käyn hakemassa Moposportista nuo 140 kokoiset, kun menen tallille.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tietysti kaikki lisäilmasuuttimet yms vaikuttaa,jos ne nyt solexissa on vaihdettavat.mutta kyllä noilla 140 suuttimilla kokeilisin.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Siis, kyllä se auto kukkuu ja ottaa hienosti rundia noilla 135 pääsuuttimilla jo nyt, mutta onko isommilla suuttimilla se vaikutus, että kaasarin saa keväällä paremmin katsastussäätöihin, kun menen sen säädättämään?

Kokeilu 115 pääsuuttimilla tosiaan toi sen, että nopsaan kaasua napauttaessa, auto "booasi". Hitaasti nostaessa kaasua, niin kierrokset nousi normaalisti.
135 suuttimilla ottaa herkästi rundia, vaikka kuinka nopsaan runttaa kaasua.
Siltä osin kaasari rokkaa.

Luin myös, että ne tyhjäkäynti ilmaseosruuvit ovat kriittiset, jos niissä olevat O-renkaat ovat edes vähän rispaantuneet. En ole niitä muistanut vaihtaa kaasarirempan aikana. Pitää ne vaihtaa nyt tänään tallilla.

Toinen juttu,

Kaasarin molemmin puolin on nämä kalvot. Toinen kalvo ottaa toimintansa suoraan alimpien synkattujen läppien toisesta linkun akselista. Mikä se kalvo on?

Entä se toinen kalvo, jossa on se talttapää ruuvi säätöä varten? Sen alla on minusta joku kanava ja näin myös ymmärsin Ruddies: n räjäytyskuvasta.

Mikä pitää olla sen kalvon perussäätö?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vastaa Viestiin