taunus 2.8 v6 viritysvinkkejä?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

xr4i rata
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:53
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja xr4i rata »

vinkuun vain todellapitkät varret ja kun alumiinia tai silumiiniä yms kevytvaluja työstää niin muistakaa käyttää tenttua voiteluaineena ei sula ja tartu vingun terään alumiini kiinni. saa pään sekaisin samalla kertaa :lol: imusarjat pitää ottaa todella ohkaiseksi ja mulla on koneistettu suuttimia niin syvälle kuin vain mahdollista laitan tähän kuvan imusarjasta ilmestyy kohta http://kuvablogi.com/nayta/2318979/ mikä perä on tihein saatavilla oleva välitys sierraan lukoton ja mistä sellaisen saisi hankittua??
taiska
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Huhti 2008, 13:24
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja taiska »

xr4i rata kirjoitti:vinkuun vain todellapitkät varret ja kun alumiinia tai silumiiniä yms kevytvaluja työstää niin muistakaa käyttää tenttua voiteluaineena ei sula ja tartu vingun terään alumiini kiinni. saa pään sekaisin samalla kertaa :lol: imusarjat pitää ottaa todella ohkaiseksi ja mulla on koneistettu suuttimia niin syvälle kuin vain mahdollista laitan tähän kuvan imusarjasta ilmestyy kohta http://kuvablogi.com/nayta/2318979/ mikä perä on tihein saatavilla oleva välitys sierraan lukoton ja mistä sellaisen saisi hankittua??
paljonko maksais jos työstäisit mulle tuollasen imusarjan? aihio löytyis itteltä.
xr4i rata
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:53
Paikkakunta: isokyrö

Viesti Kirjoittaja xr4i rata »

voi kun viitsis alkaa työstämään puhkimenemisen vaara on olemassa! :lol: asutko tässä jossain lähistöllä ? tuo imusarja on ollut tuossa moottorissa mukana. mutta aivan tehtävissä :lol:
taiska
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Huhti 2008, 13:24
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja taiska »

xr4i rata kirjoitti:voi kun viitsis alkaa työstämään puhkimenemisen vaara on olemassa! :lol: asutko tässä jossain lähistöllä ? tuo imusarja on ollut tuossa moottorissa mukana. mutta aivan tehtävissä :lol:
asun täs laihialla. mihin hintaluokkaan tuollasen avarrus menis?
Avatar
Timppa
Viestit: 217
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa »

xr4i rata kirjoitti:voi kun viitsis alkaa työstämään puhkimenemisen vaara on olemassa! :lol: asutko tässä jossain lähistöllä ? tuo imusarja on ollut tuossa moottorissa mukana. mutta aivan tehtävissä :lol:
aivan kuin historiankirjan sivut havisisivat vuosienvuosienvuosienVUOSIEN takaa. . . .
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

xr4i rata kirjoitti:vinkuun vain todellapitkät varret ja kun alumiinia tai silumiiniä yms kevytvaluja työstää niin muistakaa käyttää tenttua voiteluaineena ei sula ja tartu vingun terään alumiini kiinni. saa pään sekaisin samalla kertaa :lol: imusarjat pitää ottaa todella ohkaiseksi ja mulla on koneistettu suuttimia niin syvälle kuin vain mahdollista laitan tähän kuvan imusarjasta ilmestyy kohta http://kuvablogi.com/nayta/2318979/ mikä perä on tihein saatavilla oleva välitys sierraan lukoton ja mistä sellaisen saisi hankittua??
Moi, yleisesti saatavilla olevista sierran peristä 3,92:1 on tihein. Niitä on 7" ja 7,5"
Ja jos et muualta löydä, niin mulla pitäs jossain pyöriä moinen.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Niin ja noista imusarjoista. cologneen lienee paras vaihtoehto 2,8Efi scorpion imusarja, koska siinä on 6-ylösvirtauskanavaa. Eli joka pytylle omansa, toisin kun K-jetissä, jossa on nuo siamilaiset ikusarjan(kin) kanavat.

Noita efin imusarjoja on käytetty mm. niissä ylitehokkaissa Cobra-replikoissa.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
taiska
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Huhti 2008, 13:24
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja taiska »

ohc205 kirjoitti:Niin ja noista imusarjoista. cologneen lienee paras vaihtoehto 2,8Efi scorpion imusarja, koska siinä on 6-ylösvirtauskanavaa. Eli joka pytylle omansa, toisin kun K-jetissä, jossa on nuo siamilaiset ikusarjan(kin) kanavat.

Noita efin imusarjoja on käytetty mm. niissä ylitehokkaissa Cobra-replikoissa.
niin varmaan olisikin paras imusarja vaihtoehto mutta vähän vaikeaa vois olla viritellä siihen k-jetronikin ruiskua sopimaan. :cry:
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Koko ruisku systeemi efi scorpiosta. Ja miel. se versio, jossa ei ole niitä läppätyyppisiä ilmamäärä mittareita.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

ohc205 kirjoitti:Koko ruisku systeemi efi scorpiosta. Ja miel. se versio, jossa ei ole niitä läppätyyppisiä ilmamäärä mittareita.
Siinä L-Jet EFI:ssä on kylläkin sama imari. MAP-anturillisessa puuttuu tietenkin ne mittausläpät mutta imarin takaosaan yhdistyy MAP-anturi. Multa löytyisi 2.8EFI imari, mutta yläkammio ja ylävesiletun koppa puuttuu. Niin, ja L-Jet versiossa on myös se kaasuläpän asentopotikkain, joten siitä saa ihan yhtälailla Megasquirttaajan, mitä MAP-versiostakin.

Cheers!
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

nyt ku on jo saatu efit ja megaruutat puheeks ni ihme ettei ahtimia ja boa:a oo kukaan vielä ehdottanu.. :lol:
mutta ottakaa nyt huomioon että tää asianosainen kenenkä koneesta ja k-jetistä on kyse taitaa ajaa sillä xr4 sierralla endurancee ja taitaapa olla niin että k-jetti täytyy pitää k-jettinä.... ainaki imusarjansa puolesta.. :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

No, kun perkele tuli puhetta tuostakin, niin valaisempa asiaa siltäosin, mitä noista tiedän. ja tietohan lisää tuskaa :mrgreen: :wink:

Olvidos!
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

gepardi kirjoitti:No, kun perkele tuli puhetta tuostakin, niin valaisempa asiaa siltäosin, mitä noista tiedän. ja tietohan lisää tuskaa :mrgreen: :wink:

Olvidos!
ihan hyvin oliki valaistu :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Taunus-Sälli kirjoitti:
gepardi kirjoitti:No, kun perkele tuli puhetta tuostakin, niin valaisempa asiaa siltäosin, mitä noista tiedän. ja tietohan lisää tuskaa :mrgreen: :wink:

Olvidos!
ihan hyvin oliki valaistu :)
Ei ole ollut minulla tapana pantata tietoja muiden samanhenkisten kanssa :!:

90-luvulla sai elää niin saatanan pimennossa noiden asioiden suhteen, kun kaikki tieto piti kaivaa todella antaumuksella. Jotta se riitti...

Mulla on muuten yksi USA-sivu myös tallessa koneella, missä istutetaan cossukannet 4.0V6:n päälle.

Itseä kyllä kiihottaa eniten nuo Weslake-kannet, kun ne on paremmat, mitä Cossun kannet.
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Tuo mitä sanoit imusarjoista on totta. Meinasin että jos koko ruiskusysteemin ottaa, niin silloin kannattaa ottaa se MAP-versio. Mutta megaruiskullahan se on sama ottaako uudemman vai vanhemman efin imarin.

Nyt mulla tuli semmonen muistikatkos, kun mietin käykö 2,8 ja 2,9 imarit ristiin?

Mä oon muuten joskus kanssa lukenut ton 24v kannet 4,0V6 päälle, mutta sivu on sittemmin hävinnyt.
Jos se on sulla tallennettuna koneelle, niin pystysitkö jotenkin levittämään sen meille asiasta kiinnostuneille?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Vastaa Viestiin