perän lukot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
perän lukot
olisiko tietoa,onko joissain taunus malleissa ns osittainen lukko,mun tanelissa se joku harva välityksinen perä ja esim soralla lähes aina sutii kummatkin renkaat,ja asfaltillakin joskus 2:ll vähän matkaa kummatkin ja sen jälkeen vain toinen,luulisi,eteei ole mikään hitsattu versio kun ei koko aikaa molemmat pyörät vedä,olisi kiva tietää tuliko jo tehtaalta osittais lukko versioita
Re: perän lukot
ehkä joo,joskus joku vain jutteli,ettei vakio perät voi vetää kuin toisella pyörällä,täytyy kokeilla nostaa takapää ylös ja kokeilla lähteekö toinenkin pyörimään myös,ja vastuksen kanssa testata sama,kuullemma pitäis hieman kertoa onko jonkin asteinen lukko tai ei.mutkissa aika taunuksen omaisesti,pitäisi kai uudet kaasut eteen vaihtaa,ja aika paljon korjaantui ohjattavuus,kun yhdys tankojen etukumit vaihdoin,ja ne kallistuksen vakaajan kumit myös,koria hieman vahvistelin pohjan kun rakensin,ja kuullemma aika kauheita ajaa ne hitsatulla perällä olevat versiot.ja saattaahan se olla kun on eri määrä painoa eri olosuhteissa,että siksi kummatkin välillä sutii,oiken optimi kaasun käytöllä saa vielä 3:llakin vähän vinkumaan,nokan vääntö alue 2500-8500 eli polkea saa kun ralliin tarkoitettu nokka kyseessätaneli1 kirjoitti:olisiko tietoa,onko joissain taunus malleissa ns osittainen lukko,mun tanelissa se joku harva välityksinen perä ja esim soralla lähes aina sutii kummatkin renkaat,ja asfaltillakin joskus 2:ll vähän matkaa kummatkin ja sen jälkeen vain toinen,luulisi,eteei ole mikään hitsattu versio kun ei koko aikaa molemmat pyörät vedä,olisi kiva tietää tuliko jo tehtaalta osittais lukko versioita
Re: perän lukot
Moisen kommentin antajan ymmärryksen asiasta voi vähintääkin kyseenalaistaa. Lukottomat ja lukolliset perät vetävät kokoajan molemilla pyörillä. Sutiiko lukottoman perän toinen vai molemmat pyörät riippuu vain renkaiden ja tien välisestä kitkasta. Tietenkin moottorilta on löydyttävä senverran ähkyä että sutiminen on yleensä mahdollista.taneli1 kirjoitti:...joskus joku vain jutteli,ettei vakio perät voi vetää kuin toisella pyörällä...
Voorteja ne on Mercurytkin
perät
no muistelikin,että ekakin taunus veti joskus kummallakin,ja taatusti vakio perä oli siinä,ja aika hyvin edellisen duuni mestan vanha asentaja kiteytti vian ynm haennan,eli jos ei asiat perustu faktoihin,on vikojen syntyyn johtaneita syitä,yhtä monta kuin vian hakijoita,ja ne hieman vaihtelee
onkohan edes teoriassa mahdollista sovittaa jostain muusta autosta lukon hilppeitä fordin perään (taunus tai sierra). opel omegassa on melkein kaikissa lukko jo vakiona ja noita löytää joka nurkalta halvalla.. vaikka opelin vihaaja olenkin
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
Sherpan ja hiacen lukkomötikkä vois mennä poskilaakereista mutta välitys tuottaa tuskia. hiacen perään saa "kuulemma" jenkkilästä rattaita mutta muuta tietoa ei ole. Vetariongelma ratkeaisi silä että laittaa hiacen perästä pyöränlaakeripesät sopimaan atlakseen tai muuten sovittaa laakerit. samalla saa valtavasti tukevammat vetarit(=puolet paksummat).Vetoakseli laippoihin pystyy kyllä tekemään taunuksen tai jonkun muun pulttijaon jos ei hiacen käy. Muista perämötiköitä ei itelläni ole tietoa.henkka kirjoitti:onkohan edes teoriassa mahdollista sovittaa jostain muusta autosta lukon hilppeitä fordin perään (taunus tai sierra). opel omegassa on melkein kaikissa lukko jo vakiona ja noita löytää joka nurkalta halvalla.. vaikka opelin vihaaja olenkin
Toinen(helppo) vaihtoehto on hitsata lukkoperään taunuksen kiinnikkeet ja ajella jollai 4,3 välityksellä.
-vk-
Richmond gearsilta saa 3.9 ruuvia hiacen/hiluxin perään. Itellä on tossa Hiacen perässä 4.3 välitys mutta eipä sillä onneks tarvii joka päivä ajella.astriel kirjoitti:Sherpan ja hiacen lukkomötikkä vois mennä poskilaakereista mutta välitys tuottaa tuskia. hiacen perään saa "kuulemma" jenkkilästä rattaita mutta muuta tietoa ei ole. Vetariongelma ratkeaisi silä että laittaa hiacen perästä pyöränlaakeripesät sopimaan atlakseen tai muuten sovittaa laakerit. samalla saa valtavasti tukevammat vetarit(=puolet paksummat).Vetoakseli laippoihin pystyy kyllä tekemään taunuksen tai jonkun muun pulttijaon jos ei hiacen käy. Muista perämötiköitä ei itelläni ole tietoa.henkka kirjoitti:onkohan edes teoriassa mahdollista sovittaa jostain muusta autosta lukon hilppeitä fordin perään (taunus tai sierra). opel omegassa on melkein kaikissa lukko jo vakiona ja noita löytää joka nurkalta halvalla.. vaikka opelin vihaaja olenkin
Toinen(helppo) vaihtoehto on hitsata lukkoperään taunuksen kiinnikkeet ja ajella jollai 4,3 välityksellä.
-vk-
Mustangin 8.8" akseli menee melkeen heittämällä orkkis kiinnikkeisiin mutta ovat aika harvinaisia suomessa. Niitä ei oikeen taho löytää mistään. Ite etin semmosta perää reilu puoli vuotta eikä eteen tullu yhtäkään. Sit ostin hiacen akselin.
Tul muute mieleen, tuossa mun Mercuryssä on taka-akselin tuenta täsmälleen samanlainen kuin Taunuksessa ja sen pitäis olla just toi 8,8", pitäsköhän ottaa vähän mittoja siitä...Hesus kirjoitti:Mustangin 8.8" akseli menee melkeen heittämällä orkkis kiinnikkeisiin mutta ovat aika harvinaisia suomessa. Niitä ei oikeen taho löytää mistään. Ite etin semmosta perää reilu puoli vuotta eikä eteen tullu yhtäkään. Sit ostin hiacen akselin.
Mertie pub & 3D
Hesus kirjoitti:Richmond gearsilta saa 3.9 ruuvia hiacen/hiluxin perään. Itellä on tossa Hiacen perässä 4.3 välitys mutta eipä sillä onneks tarvii joka päivä ajella.astriel kirjoitti:Sherpan ja hiacen lukkomötikkä vois mennä poskilaakereista mutta välitys tuottaa tuskia. hiacen perään saa "kuulemma" jenkkilästä rattaita mutta muuta tietoa ei ole. Vetariongelma ratkeaisi silä että laittaa hiacen perästä pyöränlaakeripesät sopimaan atlakseen tai muuten sovittaa laakerit. samalla saa valtavasti tukevammat vetarit(=puolet paksummat).Vetoakseli laippoihin pystyy kyllä tekemään taunuksen tai jonkun muun pulttijaon jos ei hiacen käy. Muista perämötiköitä ei itelläni ole tietoa.henkka kirjoitti:onkohan edes teoriassa mahdollista sovittaa jostain muusta autosta lukon hilppeitä fordin perään (taunus tai sierra). opel omegassa on melkein kaikissa lukko jo vakiona ja noita löytää joka nurkalta halvalla.. vaikka opelin vihaaja olenkin
Toinen(helppo) vaihtoehto on hitsata lukkoperään taunuksen kiinnikkeet ja ajella jollai 4,3 välityksellä.
-vk-
Mustangin 8.8" akseli menee melkeen heittämällä orkkis kiinnikkeisiin mutta ovat aika harvinaisia suomessa. Niitä ei oikeen taho löytää mistään. Ite etin semmosta perää reilu puoli vuotta eikä eteen tullu yhtäkään. Sit ostin hiacen akselin.
Jos löytyis hiacen perään jotain 3.0 - 3.5 väliin välitystä järkevällä summalla niin vois laittaa samantien.
-vk-
Sama perä sulla on siinä Mercuryssä. Mulla on jotaan mittoja semmosesta akselista takaraivossa. Banjon leveys on tismalleen sama kun taunuksen ison atlaksen ja muutenkin se käy oikeesti melkeen bolt on periaatteella. Tossa kuva fox koppasen mussen akselista. -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... t=d9_1.jpgjeddah kirjoitti:Tul muute mieleen, tuossa mun Mercuryssä on taka-akselin tuenta täsmälleen samanlainen kuin Taunuksessa ja sen pitäis olla just toi 8,8", pitäsköhän ottaa vähän mittoja siitä...Hesus kirjoitti:Mustangin 8.8" akseli menee melkeen heittämällä orkkis kiinnikkeisiin mutta ovat aika harvinaisia suomessa. Niitä ei oikeen taho löytää mistään. Ite etin semmosta perää reilu puoli vuotta eikä eteen tullu yhtäkään. Sit ostin hiacen akselin.
Astrielille vielä,meinaatko sillä taunuksella ajaa suola-aavikolla kun tommosta ruuvia sinne havittelet? Mä tuun tod.näk vaihtamaan omaan perään välityksen jossaan vaiheessa,täytyy nyt ekaks kattoo kui se tolla toimii. Rengaskoolla ja laatikko valinnalla pystyy pelaamaan tässäkin tapauksessa aika paljon.
-Petsku
No helevetti....
Pitäsköhä pelastaa toinen tollanen Mercuryn akseli paikalliselta purkaamolta... Ainoa miinus noissa on tosiaan välitys, lienee kaks ja jotain, ihan älytön manuaalilootalla..
Pitäsköhä pelastaa toinen tollanen Mercuryn akseli paikalliselta purkaamolta... Ainoa miinus noissa on tosiaan välitys, lienee kaks ja jotain, ihan älytön manuaalilootalla..
Mertie pub & 3D