volvon perä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

nalle
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Helmi 2007, 20:57

volvon perä

Viesti Kirjoittaja nalle »

onko kellään kokemusta 240 volvon perän asennuksesta taneen? aattelin, kun välitys(3,54) olis aika sattuva, ja ovat ilmeisesti ?melko kestäviä kamppeita. miten leveys, sattuuko lähelle?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: volvon perä

Viesti Kirjoittaja Mois »

nalle kirjoitti:onko kellään kokemusta 240 volvon perän asennuksesta taneen? aattelin, kun välitys(3,54) olis aika sattuva, ja ovat ilmeisesti ?melko kestäviä kamppeita. miten leveys, sattuuko lähelle?
En oo ite laittannu, mut nähny oon kuvia ko. asennuksesta. Volvon perä taitaa olla vähän kapeampi, mut sit vaan taakse ulospäin levittävät vanteet. Perä on kestävä ja Farkkumalleissa usein myös lukko jo valmiina.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
mach71
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:57
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

740 ja 940 volvoissa on melko tarkalleen saman levyinen perä kun taunuksessa.
Itse olen kans miettinyt perän vaihtoa.
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

onkohan se kuin iso savotta vaihtaa? kukaan tehny?
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Larppa kirjoitti:onkohan se kuin iso savotta vaihtaa? kukaan tehny?
No ei perän vaihto oo ku joku parikyt minsaa jos kaikki osuu kohilleen. En tiiä sit kiinnitysten osumisesta... ?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuskin osuvat kohdilleen, joten rälläköimään ja hitsaamaan luultavasti joutunee.

Tuollanen vollen perä vois olla yks vaihtoehto cortinaan (löytyis harvalla välityksellä paremmin), kun isoja atlaksia ei hirveästi ole tarjolla.
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

viewtopic.php?t=2236&start=0

Eiks tos ollu volvon perä...?
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jannu kirjoitti:viewtopic.php?t=2236&start=0

Eiks tos ollu volvon perä...?
Joo, tossa oli/on? Volvon perä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Minkähän välityksellisiä löytyy noista vulvan peristä? Esim. noista 740/940 vulvissa? Tarvis saada joku 3.5 välkällä oleva tai vielä harvempi. Kiinnikkeet joutuu luultavasti hitsaamaan uusiks, mutta se nyt ei ole paha tikki, käyttää vanhaa akselia mallina.
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

öö,mites pelkkä mötikän vaihto :oops:
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

öö,mites pelkkä mötikän vaihto :oops: siis volvosta
Cortina2800
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Loka 2004, 10:38

Viesti Kirjoittaja Cortina2800 »

240 sarja noin 10 cm kapeampi kuin taunus 740/940 varmaan aika lähellä.
mulla on 240volvon 1031 perä 4.1 välityksellä ja powertrax lukolla
kiinnikkeet saa tehdä ja hitsata mutta tukivarret pitää olla tehdas tekoset.
mulla on 240 volvon ylätukivarret ja panhard.
kuva
niin joo volvon iso perä on sen verran pitenpi että vakio kardaani ei enää mahdu.
nalle
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Helmi 2007, 20:57

Viesti Kirjoittaja nalle »

joo, mitenköhän suhtautuvat volvon levyjarruihin muutoskatsastuksessa 1,6 = 2,0 ? onhan ne nyt ainakin järjellä ajatellen jopa paremmat kuin 9" rummut...
oon tällä viikolla lähdössä kattoon yhtä 740 perää...
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

mach71 kirjoitti:740 ja 940 volvoissa on melko tarkalleen saman levyinen perä kun taunuksessa.
Itse olen kans miettinyt perän vaihtoa.
Hox Hox 700 sarja ja siitä ylöspäin volvoissa on erillisjousitettu perä (sama periaate kuin granuissa) Kurkatkaapa alle, niin huomaaatte että on aivan eri kuin 200 sarjoissa.
JoneP
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Loka 2005, 10:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JoneP »

Moi!

Volvo 740:n omistajana täytyy todeta että niissä on yleensä jäykkä taka-akseli. Erillisjousitettua "multilink" akselia on käytetty lähinnä ökymalleissa. Samoin on 940:ssa. 960 vm -95 alkaen on ilmeisesti aina erillisjousitettu.
Vastaa Viestiin