Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
onko kellään kokemusta 240 volvon perän asennuksesta taneen? aattelin, kun välitys(3,54) olis aika sattuva, ja ovat ilmeisesti ?melko kestäviä kamppeita. miten leveys, sattuuko lähelle?
nalle kirjoitti:onko kellään kokemusta 240 volvon perän asennuksesta taneen? aattelin, kun välitys(3,54) olis aika sattuva, ja ovat ilmeisesti ?melko kestäviä kamppeita. miten leveys, sattuuko lähelle?
En oo ite laittannu, mut nähny oon kuvia ko. asennuksesta. Volvon perä taitaa olla vähän kapeampi, mut sit vaan taakse ulospäin levittävät vanteet. Perä on kestävä ja Farkkumalleissa usein myös lukko jo valmiina.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Minkähän välityksellisiä löytyy noista vulvan peristä? Esim. noista 740/940 vulvissa? Tarvis saada joku 3.5 välkällä oleva tai vielä harvempi. Kiinnikkeet joutuu luultavasti hitsaamaan uusiks, mutta se nyt ei ole paha tikki, käyttää vanhaa akselia mallina.
240 sarja noin 10 cm kapeampi kuin taunus 740/940 varmaan aika lähellä.
mulla on 240volvon 1031 perä 4.1 välityksellä ja powertrax lukolla
kiinnikkeet saa tehdä ja hitsata mutta tukivarret pitää olla tehdas tekoset.
mulla on 240 volvon ylätukivarret ja panhard. kuva
niin joo volvon iso perä on sen verran pitenpi että vakio kardaani ei enää mahdu.
joo, mitenköhän suhtautuvat volvon levyjarruihin muutoskatsastuksessa 1,6 = 2,0 ? onhan ne nyt ainakin järjellä ajatellen jopa paremmat kuin 9" rummut...
oon tällä viikolla lähdössä kattoon yhtä 740 perää...
mach71 kirjoitti:740 ja 940 volvoissa on melko tarkalleen saman levyinen perä kun taunuksessa.
Itse olen kans miettinyt perän vaihtoa.
Hox Hox 700 sarja ja siitä ylöspäin volvoissa on erillisjousitettu perä (sama periaate kuin granuissa) Kurkatkaapa alle, niin huomaaatte että on aivan eri kuin 200 sarjoissa.
Volvo 740:n omistajana täytyy todeta että niissä on yleensä jäykkä taka-akseli. Erillisjousitettua "multilink" akselia on käytetty lähinnä ökymalleissa. Samoin on 940:ssa. 960 vm -95 alkaen on ilmeisesti aina erillisjousitettu.