Vauhtipyörän pultit.....

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Vauhtipyörän pultit.....

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Morjens....

Eli vauhtipyörän pulteista kyssäri....
Mitä pultteja ootte käyttäneet? Alkuperäisiä?
Miten kovat ne pultit on? 12.9?

Ja onko niitä tarve vaihtaa..... jos on paljon ajettu...?

kiitos jälleen!
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

itse kävin hakemassa tohon mun kutos taneen vauhtipyörän pultit paikalliselta pulttikauppiaalta..ku jouduin käyttää väkivaltaa pulttien irrotuksessa yks katkes heti kättelyssä ja loput otin rälläkällä.oli mukavasti menny vesiproppu rikki vauhtipyörän takaa.ja siitä johtuen vein sitten vauhtipyörän paikalliseen koneistamoon prkle.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Käytöstä riippuen alkuperäiset tai ARP.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No ne pultit ei oo niin kalliita eikö niitä kannattas vaihtaa. Saattaa ärräpäitä lennellä kun uus kone leipoo kun vanhojen pulttien antaessa periksi ;) Tietty voihan ne vanhatkin kestää...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Ei se kone siitä leivo, mutta on voortin valukytkinkoppa melko heikkoa tavaraa, kun 7000 rpm pyörivä 12kg mötikkä lähtee irti... ja tulee kardaanitunnelin läpi kuljettajaa päähän... Siksi ARP:t.
Sodfor
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Elo 2004, 23:58
Paikkakunta: Ruuhka Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Hmm... ehkä sit ARP....


Lisä kyssäri....

Paine asetelman pultit?
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
Master
Viestit: 27
Liittynyt: 15 Marras 2004, 21:18

Viesti Kirjoittaja Master »

nooh, eihän tuo 12kg painavan vauhtipyörän irtoaminen ihan vedä vertoja 150 kg painavan zetor 25K:n tai A:n vauhtipyörän irtoamiselle :lol: On tällaistakin tapahtunut kohtalokkain seurauksin traktorin räjähtäessä monen kymmenen metrin matkalle :(

Sori, oli pakko äijäillä tolla zetorin v.pyörällä kun sellainen (siis koko traktori) majailee tuolla tallissa sulassa sovussa Taunuksen vieressä.'

Mutta itse asiaan, vakio koneen voi kasata vanhoilla (ehjillä!) pulteilla mutta piristettyyn kannattaa laittaa vahvemmat jos haluaa pelata varman päälle.
OHC Power
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Ja yleisesti ottaen kannattaa käyttää kierrelukitetta ja vetästä ne oikeeseen momenttiin .



:lol:
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Vastaa Viestiin