2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN

Viesti Kirjoittaja tane16 »

2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN
Puhdistinkorkeudet: 40-44-55 mm halk. 220 mm
200001 2000 / Pieno reiätön yleismalli 45,00 €
200002 2000 / DGV Weber 45,00 €
200003 2000 / DIR Weber 45,00 €
200004 2000 / DMTL Weber 45,00 €
200100 Vaihtosuodatin 15,50 €




onkohan tuommoisesta mitään hyötyä muussa kuin lompakon keventämisessä? :)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

snägärillä on makeempi elvistellä kun kromi kiiltää.. voit myös katsoa itseaäsi kiiltävästä kromipinnasta samalla kun etsit vikaa miksi ei starttaa..

ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. :roll: melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää.. :wink:
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kyllä noista putsareista on hyötyä, varsinkin jos konetta on kutiteltu edes hiukan. Jaa että minkä verran? Ei varmaan paljonkaan, mutta kuitenkin... sitä enemmän mitä enemmän on viritelty tai mitä isompi kone.

Esim. kaverin 2.8 3xkaasari koneessa oli paskanen putsari. Vaihto hivenen isompaan ja uuteen tiputti bensankulutusta 1-2 litraa. Tuo oli vielä vakio mersun putsari. Laittas sekin kunnon vaparit... ;)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

tuommonen iso krominen härpäke näyttäs toki söpöltä konehuoneessa, mutta ihan liikaa hintaa kyllä :P
Tähtisilmä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä »

onhan noissa näköä eritavalla kuin jossain mummon villasukka / Pipercross viritelmissä! ;)

Ensimmäisenä kannattaa muuten repiä se jäkälää ja sammalta kasvava konepellin äänieristysmatto mäkeen...painosäästökin on melkoinen! :)
Esim. Weber IDF ja lyhyen imusarjan kanssa otti kiinni kaasariin estäen kivasti ilmansaannin!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mulla oli putsarin päällä kattilan kansi,ja kyllä kromi kiilsi :lol:
Taunus Maximus =)
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Onkos Pj paikalla?? Muistan hänen kerran kertoneen jutun, miten hän autoaan penkittäessään irrotti (vakio)ilmanputsarin kokonaan ja hepoja tuli heti useampi lisää!!

Kyllä sillä kotelolla on väliä, nimenomaan sillä, mikä on kotelon sisään virtaavan ilman virtausaukon pinta-ala.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

siis vakio moottoriin /hiukan viritettyyn RIITTÄÄ MAINIOSTI VAKIO ILMANPUHDISTIN missä on puhdas elementti. mutta jos haluaa kiiltävällä kromatulla kotelolla KORVATA oman ilmansuodatin kotelon niin voi korvata virtauspintala tuskin nousee.

kyllä omaan taunukseeni pistän ison kromatun putsarin k&n suodattimella(pestävä) en sen takia että sillä sais tehoa, mutta sen takia että se on uudelleen pestävä.
matalan pudjetin kulkineet...
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

ai tämmönen vai? 8)
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

tanari kirjoitti:siis vakio moottoriin /hiukan viritettyyn RIITTÄÄ MAINIOSTI VAKIO ILMANPUHDISTIN missä on puhdas elementti.
Jos moottorin bensa- ja pakopuolen virtauksia on parannettu, on ehdottoman tärkeää että myös ilman saantia parannetaan. Nimittäin bensa ei pala paremmin jos sitä vain lisätään moottorissa. Kyllä minä edelleen väitän että vakioputsarit on perseestä ja moottorin tehosuhdetta saadaan parannettua paremmalla ilman saannilla. Ja tämä ei siis tarkoita sitä että putsari heitetään mäkeen ;)

Kannattaa lukea esim. Esko Maunu:n Virittäjän käsikirja. Siellä kerrotaan asiasta enemmän ja tarkemmin. Löytyy varmasti kirjastosta ainakin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

Niin missä noita oli sitten myynnissä? :?:
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

2000 KROMATTU PYÖREÄ VAPAAVIRTAUSSUODATIN

niin onkohan tuo sellainen putsattava malli vai joutuuko aina hommaamaan uuden suodatin panoksen?ehkäpä se on niin että jos on täysin vakio kone kyseessä niin ei tarvitse, mutta jospa onkin ees vähän parannettu esim.isommalla kaasarilla, peltisarjalla.. niin silloin pitää myös ilmaakin saaha enempi jotta bensa palais puhtaasti.. onhan tuossa 1.6 muuttuvakurkkusessa jo alun perin pienempi putsari kuin mitä 2.0 dgv:ssä...
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

tanari kirjoitti: ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. :roll: melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää.. :wink:
Laittaa imurin vanhasta muoviputkesta sinne maskin väliin, niin eiköhän kylmää ilmaa tule. :lol: Mahtasko toimia? :)
Avatar
tane16
Viestit: 188
Liittynyt: 09 Loka 2004, 10:31
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tane16 »

Januzki kirjoitti:
tanari kirjoitti: ei tollasista ole mitään hyötyä, moottorin pitäis saada viileempää ilmaa että siitä olis hyötyä, rakennat sellasen norsunkärsän jonnekkin maskin väliin siitä orkkisputsarin putkesta, saattaa saada muutaman puolikkaan virtuaali hevosen. :roll: melko yks tyhjän kanssa, vaikka niin sanotaan että aste konehuoneen lämpötilaa matalemmaks on heppa lisää.. :wink:
Laittaa imurin vanhasta muoviputkesta sinne maskin väliin, niin eiköhän kylmää ilmaa tule. :lol: Mahtasko toimia? :)
onkohan siinä putkessa vähän turhan pieni halkaisija?!
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

tane16 kirjoitti: onkohan siinä putkessa vähän turhan pieni halkaisija?!
Mahdollisesti, ja ois tuo kyllä muutenkin aika ruman näkönen moottoritilassa semmonen norsunkärsä. :lol:
Mutta kaikkee pitää kokeilla, vai mitä? :)
Vastaa Viestiin