kärjetön
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kärjetön
jollakin palstalla oli vast ikään juttua kärjettömistä sytkistä...taunukseen.
kun en enää muista niin kyselisin seuraavaa..
eli mitenkä kävikään sierran osat taunukseen? onko moottorin koolla väliä? (1.6-2.0ohc) sitte oli muistaakseni sierrassa käytetty kahta eri kärjetöntä järjestelmää?! vai mitenkä se nyt oli?
kun en enää muista niin kyselisin seuraavaa..
eli mitenkä kävikään sierran osat taunukseen? onko moottorin koolla väliä? (1.6-2.0ohc) sitte oli muistaakseni sierrassa käytetty kahta eri kärjetöntä järjestelmää?! vai mitenkä se nyt oli?
Meillä päin on yks tyyppi joka teki/tekee noita kärjettömiä sytytyksiä. Vie vaan sinne kunnossa olevan jakajan. Hintaa jotain 20-60e välillä, riippuen millä mausteilla haluaa (vaihteen vaihtovaloa jne.) Tältä tyypiltä ei vaan sitten kovin nopeeta välttämättä tätä saa :?
Mut pointti oli se että tollanen on suhteellisen helppo tehdä itsekin, oon muistaakseni nähny jotain vastaavia rakennussarjojakin.
1.6 ja 2.0 OHC koneissa on eri virranjakaja. Mm. ennakoissa on eroja. OHC koneen kärjetönjakaja ei ole vaikea kytkeä. Etuvastus vain pois (jos puola ei sitä vaadi) ja ainakin kun itse laitoin OHC:hen moisen, niin ainoastaan virtajohto piti liittää. Eli yks johto. Tässä tietty oli boksin ja jakajan välillä johdot valmiina oikeilla liittimillä.
Lisää tuolla - viewtopic.php?t=331
Niin ja hakua kannattaa käyttää myös...![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mut pointti oli se että tollanen on suhteellisen helppo tehdä itsekin, oon muistaakseni nähny jotain vastaavia rakennussarjojakin.
1.6 ja 2.0 OHC koneissa on eri virranjakaja. Mm. ennakoissa on eroja. OHC koneen kärjetönjakaja ei ole vaikea kytkeä. Etuvastus vain pois (jos puola ei sitä vaadi) ja ainakin kun itse laitoin OHC:hen moisen, niin ainoastaan virtajohto piti liittää. Eli yks johto. Tässä tietty oli boksin ja jakajan välillä johdot valmiina oikeilla liittimillä.
Lisää tuolla - viewtopic.php?t=331
Niin ja hakua kannattaa käyttää myös...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
mutta onko niitä sierran kärjettömiä sytytyksiä useampia erinlaisia? muistaisin että jossain joku kirjotti että isompi boksinen kävisi taunukseen mutta pienempi ei.. jostaki purku autosta kun sais purettua niin että johdot olisivat valmiiksi kiinni...tuskimpa ne jossain romiksella niistä 190euroa pyytäisivät?! tai siihen lumenition tulee päälle vielä se muutos sarja...helppohan tuo olis kyllä asentaa..tuo lumenitioni...
Mun kärjetön oli Granada 2.0 OHC:sta. Boksilla ei sinänsä ole merkitystä, kunhan se on jakajan kanssa yhteensopiva. Käsittääkseni Taunus/Granada/Sierra jakajat käyvät keskenään, mutta itse jakaja 2.0 ja 1.6 koneissa on erilainen.
Uus boksi tollaseen OHC:hen makso muutama vuosi sitten 300mk. Eli ei ees paha hinta sinänsä. Ainakin V6 malleissa on kahta eri boksia (iso alumiinen / pieni musta), mutta joku väitti kerran että nämä käyvät vielä keskenään?
Käsittääkseni OHC:ssa on vain "yhtä" boksi mallia?
Uus boksi tollaseen OHC:hen makso muutama vuosi sitten 300mk. Eli ei ees paha hinta sinänsä. Ainakin V6 malleissa on kahta eri boksia (iso alumiinen / pieni musta), mutta joku väitti kerran että nämä käyvät vielä keskenään?
Käsittääkseni OHC:ssa on vain "yhtä" boksi mallia?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Joo. Se oli kuusamolainen Willy's Motors, joka myi Ignitoria. En tiedä, onko firmaa enää olemassa. Itsekin ostin pari tällaista sarjaa, hinta oli n. 600 mk/kpl. Ignitor on siitä mukava, että koko "boxi" menee kärkien tilalle ja varsinkin tällainen alkuperäisyyden vaalija arvostaa sitä, että konehuoneen ulkoasu ei muutu. Etuvastuspuolan takia pitää vetää virranjakajaan 12 voltin syöttö, mutta yksi johto on helppo piilottaa.
Kyllä Ignitoria vielä ainakin valmistetaan. Valmistaja on PerTronix (www.pertronix.com), mutta en tiedä myykö joku niitä vielä Suomessa.
Kyllä Ignitoria vielä ainakin valmistetaan. Valmistaja on PerTronix (www.pertronix.com), mutta en tiedä myykö joku niitä vielä Suomessa.
Taco kirjoitti:Mun kärjetön oli Granada 2.0 OHC:sta. Boksilla ei sinänsä ole merkitystä, kunhan se on jakajan kanssa yhteensopiva. Käsittääkseni Taunus/Granada/Sierra jakajat käyvät keskenään, mutta itse jakaja 2.0 ja 1.6 koneissa on erilainen.
Uus boksi tollaseen OHC:hen makso muutama vuosi sitten 300mk. Eli ei ees paha hinta sinänsä. Ainakin V6 malleissa on kahta eri boksia (iso alumiinen / pieni musta), mutta joku väitti kerran että nämä käyvät vielä keskenään?
Käsittääkseni OHC:ssa on vain "yhtä" boksi mallia?
1,3/1,6 OHC 82--90 (6 liitintä rivissä). . . . . . . . . . 10-8045 39.00 ???
2,0 OHC 82--84 (6 liitintä rivissä/jäähd levy). . . . . . . 10-8045 39.00 ???
1,6/2,0 OHC 87--90 (3 päässä/3 sivulla). . . . . . . . . . 10-8041 34.90 ???
2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 27.50 ???
tuo on motonetin sivuilta, siellä ne myyvät kahta eri boksia..
en tiiä jos tollaisen jostain tiensä loppuun tulleesta 1.6ohc sai yhtenä kasana niin eiköhän se taunukseenkin passaa.. eipä oo kyllä kalliita nuo boksit
Taco kirjotti:
"Meillä päin on yks tyyppi joka teki/tekee noita kärjettömiä sytytyksiä. Vie vaan sinne kunnossa olevan jakajan. Hintaa jotain 20-60e välillä, riippuen millä mausteilla haluaa (vaihteen vaihtovaloa jne.) Tältä tyypiltä ei vaan sitten kovin nopeeta välttämättä tätä saa :?"
aika halvalla se kaveri noita tekee.. kai siihen tulee osien hinnat päälle vielä..?mikä on vaihtovalo?
"Meillä päin on yks tyyppi joka teki/tekee noita kärjettömiä sytytyksiä. Vie vaan sinne kunnossa olevan jakajan. Hintaa jotain 20-60e välillä, riippuen millä mausteilla haluaa (vaihteen vaihtovaloa jne.) Tältä tyypiltä ei vaan sitten kovin nopeeta välttämättä tätä saa :?"
aika halvalla se kaveri noita tekee.. kai siihen tulee osien hinnat päälle vielä..?mikä on vaihtovalo?