Öljyt

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Öljyt

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Sitä vaan ,että mitäs öljyä ootte V6 koneisiin pistäny? Mikä olis parasta. Autodata ja manuaali sanoo että 10W/30 SG. Onko kokemuksia, että mikä on hyvää ja siis minkä merkkistä Neste, Motonet, GULF, Castrol......
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jaa......ei kai se kutonen sen ihmeemmin eroa.
Ittellä pysyneet 5w-40 vai 50 jotkut Mobilin
täys-synteettiset oikein hienosti noin 200 000 ajetussa
remppaamattomassa vakiokoneessa.
By the way eli osta tie niinkuin Martti Syrjä suomensi elokuvassa..
jos on savuttava kone johon uskaltaa kokeilla astetta oudompaa remppaa,
öljyt pois ja löpöä tilalle ja käyntiin,joku 5-15 minuuttia varmaan riittää
jos on vaan karstottunut härveli kyseessä. Omalla vastuulla toki :wink:
Ja sitten sitä 10w-30 öljyä taas tilalle,pitäs olla aika hyvin putsaantunut.
Kustantaa suht vähän + uusi öljynsuodatin tietenkin..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Janzamar kirjoitti:jos on savuttava kone johon uskaltaa kokeilla astetta oudompaa remppaa,
öljyt pois ja löpöä tilalle ja käyntiin,joku 5-15 minuuttia varmaan riittää
jos on vaan karstottunut härveli kyseessä. Omalla vastuulla toki :wink:
Ja sitten sitä 10w-30 öljyä taas tilalle,pitäs olla aika hyvin putsaantunut.
Kustantaa suht vähän + uusi öljynsuodatin tietenkin..
Kannattaa laittaa MotorUP:a ennenkun laskee öljyt pois, jos tolla tekniikalla putsaa konetta :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

En taida viittiä alkaa putsailemaan toimivaa konetta, voipi mennä tukkoon joku kanava. Sillä vaan kysyin kun, esim. vanhaan bemariin ei voi pistää Nesteen öljyä kun se kusee ne pois ja nokat alkaa naputtaan kovemmin.
Sitte kun pistää Castrolia niin hyvin pysyy ja saman synteettisä on molemmat.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

forten "taika-aineet" toimii noihinkin,itse pidin noita humpuukina ennenkuin kokeilin itse.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

TaunusTomi kirjoitti:forten "taika-aineet" toimii noihinkin,itse pidin noita humpuukina ennenkuin kokeilin itse.
Kerosiinipohjasia kaikki (varmaan 99% sisällyksestä):wink:
Mutta noita Mobilin litkuja taisin pitää entisissä
kutosissakin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Fortea ei kai oo missään myynnissä kuluttaja-asiakkaille? Joku kerto et sitä myydään vaan firmoille? Eli mistä noita Forten tuotteita saa tavallinen pulliainen?
On noissa öljyn koneessa pysymisessä eroja. Jossain koneessa pysyy joku merkki ja toisessa koneessa toinen merkki... VW New Beetlessä ei pysy kai mikään öljy, kulutus n. 3l/10 000km :D Castrollia viimmeks kokeiltu tossa VW:ssä ja sitä tuntuu kuluvan just ton 3l/ 10 000km... VW:n mukaan muistaakseni 1l/1000km on vielä ihan normaali kulutus :shock:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä olen törmännyt Forteen esim. koneistusfirman hyllyssä myynnissä.
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

Mois kirjoitti:Fortea ei kai oo missään myynnissä kuluttaja-asiakkaille? Joku kerto et sitä myydään vaan firmoille? Eli mistä noita Forten tuotteita saa tavallinen pulliainen?
On noissa öljyn koneessa pysymisessä eroja. Jossain koneessa pysyy joku merkki ja toisessa koneessa toinen merkki... VW New Beetlessä ei pysy kai mikään öljy, kulutus n. 3l/10 000km :D Castrollia viimmeks kokeiltu tossa VW:ssä ja sitä tuntuu kuluvan just ton 3l/ 10 000km... VW:n mukaan muistaakseni 1l/1000km on vielä ihan normaali kulutus :shock:
Kymen autohuollosta saa fortea kouvolasta. ja taitaa kuulua varaosa maailman valikoimiinkin :P
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

kyllä noita forten tököttejä saa varaosa liikkeistä kun vaan kysyy..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

mä oon ajellu noilla kutosilla 20w50 öljyillä, tuppaa käymään ne öljyt niin kuumina näissä. :roll:
matalan pudjetin kulkineet...
Saukat
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Loka 2006, 21:10

Viesti Kirjoittaja Saukat »

20-50 on mullakin nyt kuutosessa. Öljyhuollossa "myi" sellaiset koneeseen.
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

Valvoline max-life:t mulla....
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

en tiiä kuuluuko tänne mut voiko johtua öljystä ku öljyn paineet melkein katos kokonaan ku vaihoin eilen öljyt ensin oli halvinta mineraali öljyä 10w40 ja nyt koneessa on redlinen 10w40 täys synteettistä ja öljypumppu on tuliterä korkeapaine pumppu.vai oisko anturi hajonnu ku siinä on eguusin tarvike mittari ja anturi.tuntuu vaan kummalta niin ja kylmänä paineet on normaalit mut lämpee niin katoaa ja öljyvalo palaa koko ajan tyhjäkäynnillä kuumana
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin