mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 31 Touko 2007, 23:05
mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..
vihjeitä kaipallaan edessä olevaan etulokarien irroitukseen. miten muuten ne on kiinni kuin niillä yläosan pulttauksilla (ja liimamassalla?)?
myös iskarit ja jouset menevät vaihtoon ja ainakin takaiskarien yläkiinnitys näytti äkkiseltään mystiseltä.. miten sinne pääsee käsiksi ja mitä pitäisi huomioida, jos vaihtourakkaan ryhtyy? tuolta topiceista kun löytyi jos jonkinlaista kauhutarinaa jämähtäneistä, katkenneista ym. pulteista...
kiitti jo etukäteen!
myös iskarit ja jouset menevät vaihtoon ja ainakin takaiskarien yläkiinnitys näytti äkkiseltään mystiseltä.. miten sinne pääsee käsiksi ja mitä pitäisi huomioida, jos vaihtourakkaan ryhtyy? tuolta topiceista kun löytyi jos jonkinlaista kauhutarinaa jämähtäneistä, katkenneista ym. pulteista...
kiitti jo etukäteen!
Re: mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..
Lokarin sisäpuolelta katsottuna pultattu ovipilariin, joista yksi lokarin alla. Naamapellin ja lokarin saumassa on pultti ja "mutteri" liitoksia, pari ruuvia taitaa olla etuvalon reunan takanakin.taunusjussi kirjoitti:vihjeitä kaipallaan edessä olevaan etulokarien irroitukseen. miten muuten ne on kiinni kuin niillä yläosan pulttauksilla (ja liimamassalla?)?
Ei niissä takiskarin yläpäissä mitään mystistä ole, korkeintaan massaa ja muuta töhkää. Hetken kaivaa, niin löytää pultin ja mutterin. Samanlainen lenkki on iskarin ylä, kuin alapäässäkin.taunusjussi kirjoitti: myös iskarit ja jouset menevät vaihtoon ja ainakin takaiskarien yläkiinnitys näytti äkkiseltään mystiseltä.. miten sinne pääsee käsiksi ja mitä pitäisi huomioida, jos vaihtourakkaan ryhtyy? tuolta topiceista kun löytyi jos jonkinlaista kauhutarinaa jämähtäneistä, katkenneista ym. pulteista...
kiitti jo etukäteen!
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
ei niissä tosiaan mitään ihmeellistä ole.. mut silmille se voi lentään aika herkästi... kokemusta on.. joskus tuli vaihettua ne sillein että tungin jouset vaan sinne väliin ja jonkun laudan lattiasta alatukivarteen ja nosturia alas.. ja se lauta ku luiskahtaa sieltä alta niin se jousi muuten lähtee sieltä aika kovaa..!
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 31 Touko 2007, 23:05
kiitokset tähänastisesta! etulokarit irroitettu siististi kiitos "pulttikartan..
alustasta vielä:
"niillä jousen kiristimillä voinee estää tuon silimille hyppimisen..? ja siellä takana ei siis tarvii purkaa tai irroitella mitään ylimääräistä?
entäs eessä? mahtuuko ne jouset ja iskarin puljaamaan jotenkin sieltä tukivarsien ja muun seasta? aika ahdas paikka..
alustasta vielä:
"niillä jousen kiristimillä voinee estää tuon silimille hyppimisen..? ja siellä takana ei siis tarvii purkaa tai irroitella mitään ylimääräistä?
entäs eessä? mahtuuko ne jouset ja iskarin puljaamaan jotenkin sieltä tukivarsien ja muun seasta? aika ahdas paikka..
Iskari tipahtaa kyllä kun saa alhaalta mutterit ja ylhäältä pultin auki, se varsinkin voi olla ruostunut aika tiukasti kiinni... ja kun ottaa yläpallonivelen irti pyörännavasta, jousen pitäis saada otettua välistä pois. Voi olla kyllä aika hankalaa enempiä purkamatta kannattaa melkein suosiolla purkaa ainakin alatukivarsi reaktiotankoineen ja tarkistaa sit samalla kaikki puslat jos ei ole äskettäin vaihdettu.taunusjussi kirjoitti:entäs eessä? mahtuuko ne jouset ja iskarin puljaamaan jotenkin sieltä tukivarsien ja muun seasta? aika ahdas paikka..
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa (lainataan kuvaa Paussilta) Kahdella tunkilla toimien homma helpottuu huomattavasti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-5146
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-5146
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400