mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusjussi
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Touko 2007, 23:05

mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..

Viesti Kirjoittaja taunusjussi »

vihjeitä kaipallaan edessä olevaan etulokarien irroitukseen. miten muuten ne on kiinni kuin niillä yläosan pulttauksilla (ja liimamassalla?)?

myös iskarit ja jouset menevät vaihtoon ja ainakin takaiskarien yläkiinnitys näytti äkkiseltään mystiseltä.. miten sinne pääsee käsiksi ja mitä pitäisi huomioida, jos vaihtourakkaan ryhtyy? tuolta topiceista kun löytyi jos jonkinlaista kauhutarinaa jämähtäneistä, katkenneista ym. pulteista... :(

kiitti jo etukäteen!
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mkIII iskarien ja etulokarien irroittelusta..

Viesti Kirjoittaja raimo »

taunusjussi kirjoitti:vihjeitä kaipallaan edessä olevaan etulokarien irroitukseen. miten muuten ne on kiinni kuin niillä yläosan pulttauksilla (ja liimamassalla?)?
Lokarin sisäpuolelta katsottuna pultattu ovipilariin, joista yksi lokarin alla. Naamapellin ja lokarin saumassa on pultti ja "mutteri" liitoksia, pari ruuvia taitaa olla etuvalon reunan takanakin.
taunusjussi kirjoitti: myös iskarit ja jouset menevät vaihtoon ja ainakin takaiskarien yläkiinnitys näytti äkkiseltään mystiseltä.. miten sinne pääsee käsiksi ja mitä pitäisi huomioida, jos vaihtourakkaan ryhtyy? tuolta topiceista kun löytyi jos jonkinlaista kauhutarinaa jämähtäneistä, katkenneista ym. pulteista... :(

kiitti jo etukäteen!
Ei niissä takiskarin yläpäissä mitään mystistä ole, korkeintaan massaa ja muuta töhkää. Hetken kaivaa, niin löytää pultin ja mutterin. ;) Samanlainen lenkki on iskarin ylä, kuin alapäässäkin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
_Ladee_
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 22:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja _Ladee_ »

ei niissä tosiaan mitään ihmeellistä ole.. mut silmille se voi lentään aika herkästi... :lol: kokemusta on.. joskus tuli vaihettua ne sillein että tungin jouset vaan sinne väliin ja jonkun laudan lattiasta alatukivarteen ja nosturia alas.. ja se lauta ku luiskahtaa sieltä alta niin se jousi muuten lähtee sieltä aika kovaa..!
taunusjussi
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Touko 2007, 23:05

Viesti Kirjoittaja taunusjussi »

kiitokset tähänastisesta! etulokarit irroitettu siististi kiitos "pulttikartan.. :D

alustasta vielä:

"niillä jousen kiristimillä voinee estää tuon silimille hyppimisen..? ja siellä takana ei siis tarvii purkaa tai irroitella mitään ylimääräistä?

entäs eessä? mahtuuko ne jouset ja iskarin puljaamaan jotenkin sieltä tukivarsien ja muun seasta? aika ahdas paikka.. :roll:
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

taunusjussi kirjoitti:entäs eessä? mahtuuko ne jouset ja iskarin puljaamaan jotenkin sieltä tukivarsien ja muun seasta? aika ahdas paikka.. :roll:
Iskari tipahtaa kyllä kun saa alhaalta mutterit ja ylhäältä pultin auki, se varsinkin voi olla ruostunut aika tiukasti kiinni... ja kun ottaa yläpallonivelen irti pyörännavasta, jousen pitäis saada otettua välistä pois. Voi olla kyllä aika hankalaa enempiä purkamatta :roll: kannattaa melkein suosiolla purkaa ainakin alatukivarsi reaktiotankoineen ja tarkistaa sit samalla kaikki puslat jos ei ole äskettäin vaihdettu.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa (lainataan kuvaa Paussilta) Kahdella tunkilla toimien homma helpottuu huomattavasti.
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-5146
Vastaa Viestiin