Making a Quickshift
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Making a Quickshift
http://www.s262612653.websitehome.co.uk ... /quick.htm
Tuolla kaikkea muutakin tekniikkajuttua. http://dvandrews.co.uk/
Tuolla kaikkea muutakin tekniikkajuttua. http://dvandrews.co.uk/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Viimesissä Taunuksen laatikoissa oli jo kolmella pultilla kepin kiinnitys.sami83 kirjoitti:Mulla on sellanen 5 vaihteisessa paikallaan ja hyvin toimii otin sen -81 tanen 4v laatikosta, siinä oli kolmella pultilla vaihdekeppi kiinni, olisko vaihdettu sierran laatikko joskus sitten. Oon muuten tehnyt tuollasen lyhentimen yhteen vaihdekeppiin mut ei oo vielä tullut kokeiltua sitä
Taunus Maximus =)
Hmh. Keppiin voi kyllä ihan kotikonsteinkin tehdä hiukan virallisemman lyhentimen, kuin tuo tuossa esimerkissä.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Kepissä olevan nivelpallon ja haarukan väliin laittaisin (laitoin) jonkinlaisen holkin. Kepin kiinnityslaipan korotukseen tekisin (tein) laipan muotoisen korokepalan.Mois kirjoitti:Mikäs vika tossa on
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Ettei se pallo ala liikkumaan kepin varressa, vaikka se aika timmi siihen olikin. Ikävää kuitenkin, jos vaihdekeppi nousee ajossa (muovikuula laskeutuu) ja vaihteet ei sitten enää kunnolla toimikkaan
Kuva
Kuva
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Mulla on joku kaupan tekele eli sorvattu korotuspala ja sitten joku keppi missä ei ole lainkaan pakkilukkoa. Yritin rakennella sellaista mutta ei onnistunut oikein hyvää saamaa. Kaiken lisäks viel kovemmassa vauhdissa keppi alkaa hakkaamaan koriin kiinni
Mites tota vakiokeppiä olisi paras muokata arvon palstalaisten mukaan? Saisi toivivan pakkilukon... haarukkaa siis pitäisi pidentää
Mites tota vakiokeppiä olisi paras muokata arvon palstalaisten mukaan? Saisi toivivan pakkilukon... haarukkaa siis pitäisi pidentää
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
mikä pakkilukko eihän tanessa oo pakkilukkoa muutaku se et painaa keppiä alas.ja sitäpaitti jos oot jättäny sen kumin pois niin ei varmasti pelaa se pakki lukko ku se pitää sitä keppiä ylhäälläTuomas kirjoitti:Mulla on joku kaupan tekele eli sorvattu korotuspala ja sitten joku keppi missä ei ole lainkaan pakkilukkoa. Yritin rakennella sellaista mutta ei onnistunut oikein hyvää saamaa. Kaiken lisäks viel kovemmassa vauhdissa keppi alkaa hakkaamaan koriin kiinni
Mites tota vakiokeppiä olisi paras muokata arvon palstalaisten mukaan? Saisi toivivan pakkilukon... haarukkaa siis pitäisi pidentää
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Tuota tuota. Onko kaupan tekele siis ns. teräskeppi vai se sarja joka väsätään alkuperäiseen keppiin? Jos teräskeppi, niin tuon koriinhakkaamis äänen selittää kepin teräsnivel, joka pitää kovaa resonaatiometeleliä nopeuden kasvaessa.Tuomas kirjoitti:Mulla on joku kaupan tekele eli sorvattu korotuspala ja sitten joku keppi missä ei ole lainkaan pakkilukkoa. Yritin rakennella sellaista mutta ei onnistunut oikein hyvää saamaa. Kaiken lisäks viel kovemmassa vauhdissa keppi alkaa hakkaamaan koriin kiinni
Mites tota vakiokeppiä olisi paras muokata arvon palstalaisten mukaan? Saisi toivivan pakkilukon... haarukkaa siis pitäisi pidentää
Pakkilukon virkaa hoitaa haarukan sivussa oleva pykälä, joka vastaa laatikossa olevaan pykälään. Kepin pykälään lisäämällä/poistamalla metallia voi "säädellä" pakkilukon toimintaa.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82