Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
repisin tanarista (mk3) ton startin irti hiilien vaihtoa varten kun ei jaksa startata edes apuvirralla. maadoitusjohdot ok (ehkä ) ja akku on hyvä.
sain hiilet käsiini ja ihmettelen miksi vain kaksi hiiltä neljästä saa irti? toiset kaksi on johtojen päässä... miten saan hiilet vaihdettua vai saanko ollenkaan?
Sir Taunus kirjoitti:repisin tanarista (mk3) ton startin irti hiilien vaihtoa varten kun ei jaksa startata edes apuvirralla. maadoitusjohdot ok (ehkä ) ja akku on hyvä.
sain hiilet käsiini ja ihmettelen miksi vain kaksi hiiltä neljästä saa irti? toiset kaksi on johtojen päässä... miten saan hiilet vaihdettua vai saanko ollenkaan?
Mul on semmonen Tanen V6 startti, et siin ei oo ku 2 hiiltä ainoostaan, Saksan tuontia...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Onko ne kiinteät hiilet kenttäkäämeiltä tulevat vai hiilisillassa kiinni olevat? Pitäisi jossain kohtaa olla kyllä juotettu liitos, josta ne saa irti, jollei niin sitten tarvii varmaankin katkasta niihin tulevat johdot ja juottaa niihin uudet kiinni sitten.
Tuosta kun kaivaa tuota punasta eristettä pois, niin alta paljastuu kuparilevy, johon uudet juotetaan. Tai sitten noihin johtoihin vaan jatkaa, mutta parempi olis suoraan sinne levylle juottaa. Ja jollain saada eristettyä taas se liitoskohta.
ei ottanut tina kunnolla kiinni. sain kauhean tappelun jälkeen edes vähän pysymään. heitin startin ennätysvauhtia paikalleen, johdot kiinni ja väänsin avaimesta... startti pyörii kyllä mutta jostain kumman syystä pyörii tyhjää! eli ei ota vauhtipyörään kiinni. onko arvauksia?
Joo,solenoidin haarukka ei nyt nappaa.
Sitä voi varoen puristaa ruuvipenkissä pienemmälle,
oon jonkun kerran tehnyt.
Vai olisko paikalleen pujottaessa mennyt väärälle puolelle?
Sir Taunus kirjoitti:ei ottanut tina kunnolla kiinni. sain kauhean tappelun jälkeen edes vähän pysymään. heitin startin ennätysvauhtia paikalleen, johdot kiinni ja väänsin avaimesta... startti pyörii kyllä mutta jostain kumman syystä pyörii tyhjää! eli ei ota vauhtipyörään kiinni. onko arvauksia?
Liian pieni kolvi, ei tule lämpöä tarpeeksi / epäpuhtaat kosketuspinnat. Lisäksi starteissa ja latureissa käytetään juotoksiin enemmän lämpöä kestävää (ja siten myös sitä vaativaa) seosta kuin elektroniikkajuotoksissa, joten normi 40/60 elektroniikkatina ei välttämättä kestä pitemmän päälle.
Nykyisistä lyijyttömistä ei ole kokemuksia vielä.