turbo taunuksia

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

turbo taunuksia

Viesti Kirjoittaja heka »

elikkäs onkos tän klubin jäsenillä turbo taunuksia liikenteessä :?:
ja minkähän laisia koneita/tehoja :?:

oma coupe todennäkösesti valmistuu ens kesäks 2.0 ohc turbo koneella
ja pitäis saada tehot +200hp näin maltillisesti evo1 koneeseen :wink:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no ääh,mun taunuksessa ei oo kun kuskina urbo..kulkee niin kovaa että t jäi risteykseen..ja muutkin osat aina tippuilee..
Taunus Maximus =)
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

kyllähän tallista löytyy v6 turbotanari, mutta ei oo vielä mun omistuksessa ollu liikenteessä....ens kesäks tarkotus saaha pelaamaan
JMyllykoski
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 14:00
Paikkakunta: Pulkkila

Viesti Kirjoittaja JMyllykoski »

Niin siis tuollanen mulla on ollu liikenteessä...kohta vuoden päivät...
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: turbo taunuksia

Viesti Kirjoittaja Antti »

heka kirjoitti:elikkäs onkos tän klubin jäsenillä turbo taunuksia liikenteessä :?:
ja minkähän laisia koneita/tehoja :?:

oma coupe todennäkösesti valmistuu ens kesäks 2.0 ohc turbo koneella
ja pitäis saada tehot +200hp näin maltillisesti evo1 koneeseen :wink:

Vaan saakkohan kilpiin... :?
Taunus on luonnollinen asia
timppaanen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Marras 2004, 20:34
Paikkakunta: pohojammaa

Re: turbo taunuksia

Viesti Kirjoittaja timppaanen »

Antti kirjoitti:
heka kirjoitti:elikkäs onkos tän klubin jäsenillä turbo taunuksia liikenteessä :?:
ja minkähän laisia koneita/tehoja :?:

oma coupe todennäkösesti valmistuu ens kesäks 2.0 ohc turbo koneella
ja pitäis saada tehot +200hp näin maltillisesti evo1 koneeseen :wink:

Vaan saakkohan kilpiin... :?

saa ko käy penkittämässä alle 129 hummaa paperille ja sen kanssa konttorille :wink:
Escort mk2 + pari korpparii
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ihan pakko kysellä ku oon noissa turbon lupa-asioissa ihan pihalla,että tarviiko hakee joku lupa,vai riittääkö muutoskatsastus dyno lapun kanssa?siis jos ois lapulla että ei ole kuin esim.125hp...lähinnä ajattelin että jos hommais vaikka jonku stocka turbosierran ja ottais siitä pelit ja vehkeet joita sitten tulevaisuudessa vähän jalostais paremmiksi :roll:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

alle -84 vehkeissä pitäs onnistua ihan periaatteessa tuolleen... uudemmissa vaaditaan jo kaikki mahdolliset TÜV-todistukset ym...
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

mutta periaatteessahan tuon mukaan vois keulille laittaa vaikka kasimyllyn, kun "rajoittaa" sen peltilevyllä kaasarin ja imukanavan välissä (helppo suurentaa jälkeenpäin) ja penkittää sen 125 hepoa...

Koneenvaihdossa kun ei nykyisin ole enää muita säännöksiä kuin että tehot eivät saa nousta yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta...
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

no perskutarallaa,sit pitää alkaa sellasta suunnittelee...jos sitten joskus pääsis sihauttelee tanarilla..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Viipo kirjoitti:Koneenvaihdossa kun ei nykyisin ole enää muita säännöksiä kuin että tehot eivät saa nousta yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta...
Koska on kumottu tilavuus raja 25% ja painoraja 10% tai 20% muita osia keventämällä? Finlex:stä ei ainakaan löytynyt mitään uutta rakentelupykäliin 1.1.2003 tehdyn muutoksen jälkeen ja siinä nuo rajat on.
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Omassa Penkitetty 8.5.2004 353HV 6160rpm und 421Nm 4770rpm 1,3bar boost :lol:
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Tero_s kirjoitti:
Viipo kirjoitti:Koneenvaihdossa kun ei nykyisin ole enää muita säännöksiä kuin että tehot eivät saa nousta yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta...
Koska on kumottu tilavuus raja 25% ja painoraja 10% tai 20% muita osia keventämällä? Finlex:stä ei ainakaan löytynyt mitään uutta rakentelupykäliin 1.1.2003 tehdyn muutoksen jälkeen ja siinä nuo rajat on.
1.4.2003 tuli uusi säännös voimaan jossa se 5.pykälä muutettiin...
koitan kaivaa jostain, vanhassa foorumissa se oli
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

noh helevetti? mitäs ihmettä sille asetukselle on nyt tapahtunu?
Aken sivuilla oli pitkään suora linkki "Asetus ajoneuvojen rakenteen muuttamisesta" joka astui voimaan 1.4.2003.
Samassa asetuksessa oli kumottu, muutettu ja korjailtu paljon muitakin säädöksiä...

Vai olisko ollu sitten että "muutetaan 5§ c) kohta seuraavasti:"

No, ei voi nyt tietää, kun on pyyhitty koko säädös pois...
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

juu konttorilla kuoon ravannu niin esim 2litranen turbotettuna tehot pitää pysyä alle 129hp mutta esim kossun koneen "kuristamin" noihin tehoihin ei enää käy
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Vastaa Viestiin