tekniikan risteytys?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

tekniikan risteytys?

Viesti Kirjoittaja Viipo »

nojoo, oon lueskellut pari päivää tyyliin autoista El Camino & nissanin tekniikka jne, ja pari kertaa on käynyt mielessä sulloa taunukseen BMW:n kutostekniikka... tuohon wanhaan bimmerin kutoseen ja laatikkoon kun sinällään riittäisi hepparajotukset "uusissa" taunuksissa, eli tuommonen 2.5 suora kutonen menis siinä missä 2.8 fomoco...
mutta mitä sanovat ford-ihmiset, kun itsellä on jotakin kokemuksia sentään bemarista (ei kaikki ihan hyviä sentään). mutta tulisihan siitä sentään täysin saksalainen auto verrattuna nuihin jenkki-japsi sotkuihin?
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mikäs siinä,omaksi iloksihan niitä autoja laitellaan :)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Voisihan se olla ihan jees. Itse olen joskus pohtinut, että Audin 2.3 viitonen ja siihen perään dieselvolvon loota, niin ainutkertainen paketti on valmis :)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Miksei 2.6 cologne sitten? Menee muuten konehuone uusiks ;)
Kuva

-> www.taunus.tk ja galerie. (Toimii IE:lla)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Minkähän kone toi on? Näyttää vähän Jenkki Fordin kutoselta...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
riepurs
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Marras 2004, 14:22
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja riepurs »

näyttää olevan falconin kutonen vois olla vähä enemmän potkua ku jossain bemarin mylyssä :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

On siinä samanlainen sytytysboxi kun mun Taunuksessa :-)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Niin siis eikö tuo ole se Australian malli eli Cortina 4.1 koneella. Pannu löytyy keulilta jo tehtaan peruja, ei ehkä ihan noin koreasti laitettuna kuitenkaan.
Ah, jaksaisiko joku tapella tuon vertailuautoksi? :idea:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Australiassa on ratti oikealla puolella ja tossa on vasemmalla...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: tekniikan risteytys?

Viesti Kirjoittaja Mois »

Viipo kirjoitti:nojoo, oon lueskellut pari päivää tyyliin autoista El Camino & nissanin tekniikka jne, ja pari kertaa on käynyt mielessä sulloa taunukseen BMW:n kutostekniikka... tuohon wanhaan bimmerin kutoseen ja laatikkoon kun sinällään riittäisi hepparajotukset "uusissa" taunuksissa, eli tuommonen 2.5 suora kutonen menis siinä missä 2.8 fomoco...
mutta mitä sanovat ford-ihmiset, kun itsellä on jotakin kokemuksia sentään bemarista (ei kaikki ihan hyviä sentään). mutta tulisihan siitä sentään täysin saksalainen auto verrattuna nuihin jenkki-japsi sotkuihin?
Tuollahan sitä on tietoa noista Bemarin moottoreista...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

rstaunus kirjoitti:näyttää olevan falconin kutonen vois olla vähä enemmän potkua ku jossain bemarin mylyssä :)
Eikä ainoastaan Falconin,myös Fairlanen,Mercury Cometin,Mustangin,
Rancheron ja Broncon keulalta löytyy kyseinen kone.
Tilavuudet vuosimallista riippuen 144-250cid,=about 2,4-4,2 liter.
Ei oo mikään ralli moottori,mutta muuten äärettömän hyvä.
Coupe 2.8
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Coupe 2.8 »

Niin siis eikö tuo ole se Australian malli eli Cortina 4.1 koneella. Pannu löytyy keulilta jo tehtaan peruja, ei ehkä ihan noin koreasti laitettuna kuitenkaan.
Ah, jaksaisiko joku tapella tuon vertailuautoksi?
Joo, tarkoituksena on ollut neuvotella tosta AKE:n kanssa. Soittelin asiasta jo kesällä, mutta silloin se jäi niille sijoilleen että "lähetä tarvittavat selvitykset 4.1 Cortinasta ja moottorista minkä olet aikeissa vaihtaa taunukseen niin katsotaan" Totahan voisi koittaa porukalla setviä eteenpäin...?

-Mikko
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

no mites sitte sierra XR8 tms. vertailuautoksi? ja jos onnistuu tuo vertailumallin haku noin helposti, niin seuraava auto on sierra, johon upotan yhen vanhan venemoottorin, 351cid windsor + joku tomaatti
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

kyselly oon kans tota aussi-cortyä vertailu malliks mut ei kuulemma kelpaa ku euroopan- ja amerikan myynti mallit ei aussi eikä etelä-afrikka eli just tuo XR8. muuten kai noita sierrojakin olis jo 302:lla leimattu. mul on paperilla (koneella...) tekniset tiedot tosta aussi-cortiinasta ja jos sen sais vertailu malliks niin riittäs rosentit just tohon 302:n :D mut voi olla aika hiljasta.
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Herkko kirjoitti:
rstaunus kirjoitti:näyttää olevan falconin kutonen vois olla vähä enemmän potkua ku jossain bemarin mylyssä :)
Eikä ainoastaan Falconin,myös Fairlanen,Mercury Cometin,Mustangin,
Rancheron ja Broncon keulalta löytyy kyseinen kone.
Tilavuudet vuosimallista riippuen 144-250cid,=about 2,4-4,2 liter.
Ei oo mikään ralli moottori,mutta muuten äärettömän hyvä.
Mustangissa on ainakin kiinteä imusarja eli samaa valua kannen kanssa!
Ainakin mun Mustangissa oli ja kaikissa muissa mitkä oon nähnyt!
Toi voi olla joku Aussie kone tai sitte toista mallisarjaa kuin noi 144-250 Cid koneet?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin