Sivu 1/1

2.0 OHC Nokkakysely

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 01:12
Kirjoittaja Antti
Onko 2-litrasen OHC koneen ruisku ja kaasarinokassa eroja? Voiko koneen saada toimimaan niin että paikallaan on ruiskun nokka ja kaasari?

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 01:56
Kirjoittaja Taco
Ainakin V6 koneissa ruiskussa on hiukan "kireempi" nokka. En ole aivan varma mutta ois sellanen käsitys että niin myös OHC:ssa? Viisaammat kertokoon tarkemmin.

Motonetin luettelossa ei kylläkään ole Sierran OHC ruiskusta erikseen mitään mainintaa:

NOKKA-AKSELIT/SARJAT/LAAKERIT FORD SIERRA
Nokka-akselin vaihto vaatii ammattilaista! Ei sovi vasta-alkajille.
Takuu ei korvaa asennusvirheitä!

1,3-2,0 OHC 82--93 LAAKERI. . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1490 15.90 ???
1,3/1,6 OHC 82--93 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. . . . 25-1221 100.58 ???
1,8/2,0 OHC 82--89 SARJA nokka-aks+keinuv+öljyputki. . . . 25-1222 100.58 ???
1,3-2,0 OHC 82--89 Nokka-akselin voiteluputki. . . . . . . 25-1220 9.94 ???
2,8 V6 83--86 SARJA nokka-aks+nostimet+rasva (Ø43,9mm). . . 25-1110 184.67 ???

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 11:39
Kirjoittaja Mois
Mulla on omassa Taunuksessa 2.0 EFi:n kone 2.3 V6:n kaasarilla ja hyvin pelittää! Tuosta nokkien erosta ei ole tosiaan tietoa?

Lähetetty: 22 Joulu 2004, 00:10
Kirjoittaja sami83
Sama nokka niissä on. Varmasti toimii, kun mulla on 2.0 ruiskun nokka 1.6 koneessakin.

Lähetetty: 26 Joulu 2004, 17:32
Kirjoittaja Jallu
vai niin.

Lähetetty: 27 Joulu 2004, 00:18
Kirjoittaja Vieras
2 litrasissa OHC koneissa on kaikissa sama nokka riippumatta poltoaineen syöttö tavasta. Poislukien Transit, P 100 ym. joissa on sama nokka kuin 1.6:ssa

Lähetetty: 27 Joulu 2004, 00:49
Kirjoittaja Mois
Meikäläisellä on muistaakseni -92 Transitin kone omassa Tanessa... :lol: