Pulttia?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Pulttia?

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Mistähän mahtais saada tämmöset pultit, jotka pitää jarrusatulan paikoillaan kun meni rempassa molemmat poikki?
Rautatavarakaupasta ei löytyny, motonetistä ei saa, eikä autotarvikekaupasta.

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-4755

Eli nuo pultit jotka puuttuu reijistä.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

eikös nuo olekkin ihan normaalit kovat pultit 12.9 käy varmasti olisko ollu 10mm kierre.

otappa tarkat speksit pultista ja soita helsingin pulttiin se on siinä malmilla, samallapuolella kuin koivunen on.

sieltä ite oon löytäny mitä ihmeellisimpä pultteja
matalan pudjetin kulkineet...
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

tanari kirjoitti:eikös nuo olekkin ihan normaalit kovat pultit 12.9 käy varmasti olisko ollu 10mm kierre.

otappa tarkat speksit pultista ja soita helsingin pulttiin se on siinä malmilla, samallapuolella kuin koivunen on.

sieltä ite oon löytäny mitä ihmeellisimpä pultteja
Kuulemma pitäis olla jotkut "erikoisvahvisteiset", että kestää tuolla jarrussa, mut kyllä tää mustakin ihan tavalliselta pultilta näyttää. No, täytyy etsiskellä ympäri suomea. :roll:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Enpäs muista onko mulla etukelkassa noita jäljellä,enkä muistanu kattoa kun tänään käväsin purkaamolla. Mutta josko huomenna käyn niin katotaan..
Taunus Maximus =)
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Joskus olen korvannut ne tavallisilla m12 koon vakiovahvuisilla pulteilla kun ne alkuperäisetkään ei mitkään kovin vahvat voi olla, kun napsuu usein poikki irrottaessa jos on kierteet ruostuneet. Mutta nyt kun noita ehjiä käytettyjä on rokulissa laitan niitä aina katkenneiden tilalle.
He_xu
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Joulu 2005, 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja He_xu »

kuule jos vielä pultteja etit niin kirjotappa googleen RUUVI-POJAT ja soita sinne ja tilaa tai hae... on ainakin itselle löytyny nuita 12.9 ja 10.9 pultteja. Jarru osiin ku joku on aikanaan vaatinu lujemmat pultit. Merkitys niil on se että ne kestää lämpöä ja muuta rasitusta enempi kuin tavallinen 8.8 pultti, kuhan vain laittaa oikiaan lujuuteen kiinni. :D
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

... ja Oulussa Tullin-Pultti :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Ei tartte enää, mä löysin "Hämeen pultista" oikeenlaiset. Ei ne kyllä mitään erikoisvahvistettuja oo, puhu ihan patzkaa se autotarvikeliikkeen mies. :) :roll:
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

"Erikoisvahvistetulla" tarkoitettu varmaankin pultin kovuusluokkaa, esim. 12.9, ja löytyy jos minkälaisilla kierteillä ja kannoilla mistä tahansa asiantuntevasta pulttiliikkeestä kilohintaan. Ja perinteisten halpa-halli pulttien kovuusluokka on muistaakseni 8.8... ?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Joo, just sitä tarkotan. Mä ostin ihan tavalliset 8.8 vahvuset, kuulemma kun ne riittää ja oli siellä ennestäänkin sellaset.
Vastaa Viestiin