Takaripustus asiaa?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Takaripustus asiaa?
Tässä on käyty jaakobinpainia, jotta jatkanko nyt 17M:n korjuuta vaiko Coupén korjuuta, niin kysyn kokeneilta semmoista, jotta:
Taunuksen taka-akselituennan heikkoushan on ne vinotukivarret ja panhard-tangon puute sekä mellot puslat. Mikä olisi paras ratkaisu sen parantamiseen, kun otetaan huomioon, jotta auto tulee katuliikenteeseen, vaihtoehdot helpoimmasta vaikeampaan toteutettavaksi?
Vaihtoehto 1: Asennan poly-puslat kaikkiin tukivarsiin ja rakennan panhard-tangon hillitsemään sivuttaisliikkeitä.
Vaihtoehto 2: Muutan vinotuet suoriksi (säädöt), rakennan panhard-tangon, vaiko jopa watt-tuen hillitsemään sivuttaisliikkeitä ja asennan poly-puslat.
vaihtoehto 3: vaihdetaan koko taka-akselisto Sierra/Scorpio erillisjousitusratkaisuksi ja asennetaan myöskin poly-puslat.
Taunuksen taka-akselituennan heikkoushan on ne vinotukivarret ja panhard-tangon puute sekä mellot puslat. Mikä olisi paras ratkaisu sen parantamiseen, kun otetaan huomioon, jotta auto tulee katuliikenteeseen, vaihtoehdot helpoimmasta vaikeampaan toteutettavaksi?
Vaihtoehto 1: Asennan poly-puslat kaikkiin tukivarsiin ja rakennan panhard-tangon hillitsemään sivuttaisliikkeitä.
Vaihtoehto 2: Muutan vinotuet suoriksi (säädöt), rakennan panhard-tangon, vaiko jopa watt-tuen hillitsemään sivuttaisliikkeitä ja asennan poly-puslat.
vaihtoehto 3: vaihdetaan koko taka-akselisto Sierra/Scorpio erillisjousitusratkaisuksi ja asennetaan myöskin poly-puslat.
Juuri näin, ei tuo taunuksen taka-akselisto nyt niin huono ole etteikö sillä pärjäisi pelkästään napakoilla puslilla. Coupessa on nylon puslat ja kovinkin kelpo on ajella, ei nuljua tai pompi.Tero_s kirjoitti:Vaihtoehto 4: Asennat poly-puslat kaikkiin tukivarsiin ja ajat mutkaista tietä näkymättömiin jos kerran katuautosta on kyse.
Vaan, kyllä se panhard-tanko olisi varmaan asiaa ja jopa on helppo tehdä asiallisesti lisäksi. Ei tarttisi vuotta mittailla geometrioita renkaiden ja kopan suhteen, kun parantaa orggista, mitä rupeaa rakentamaan hi-techiä.
Olisi nimittäin pakko saada tuo Coupé messiin tänä kesänä jo. Nimittäin Taunusta tekee mieli, ja paljon! Ja nuo kaksi Taunusta vaativat minua toimimaan. heti! Kun tuli tuo farmarikin ostettua ja se on pakko saada myös kuntoon.
Olisi nimittäin pakko saada tuo Coupé messiin tänä kesänä jo. Nimittäin Taunusta tekee mieli, ja paljon! Ja nuo kaksi Taunusta vaativat minua toimimaan. heti! Kun tuli tuo farmarikin ostettua ja se on pakko saada myös kuntoon.
" Ei tarttisi vuotta mittailla geometrioita renkaiden ja kopan suhteen, kun parantaa orggista, mitä rupeaa rakentamaan hi-techiä."
???
Meni ihan ohi mitä toi tarkoittaa.
Turha alkaa haaveilla mistään Watt tuennoista tai neli-linkeistä tai Panhardeista.
Ei niitä kukaan kuitenkaan Taunukseen asenna.
Muutakuin unissa.
Suomessa on ajettu jopa kilpaa Taunuksilla missä on vakio taka-akseli ja vakio tuennat.
Niin radalla kuin varttimaililla.
Jopa kohtalaisesti pärjätty.
Eiköhän tämän palstan lukijat pärjää maantiellä normi tuennoilla ja ehkä mahdollisesti vähän kovemmilla puslilla ja ehkä mahdollisesti madalluksella.
???
Meni ihan ohi mitä toi tarkoittaa.
Turha alkaa haaveilla mistään Watt tuennoista tai neli-linkeistä tai Panhardeista.
Ei niitä kukaan kuitenkaan Taunukseen asenna.
Muutakuin unissa.
Suomessa on ajettu jopa kilpaa Taunuksilla missä on vakio taka-akseli ja vakio tuennat.
Niin radalla kuin varttimaililla.
Jopa kohtalaisesti pärjätty.
Eiköhän tämän palstan lukijat pärjää maantiellä normi tuennoilla ja ehkä mahdollisesti vähän kovemmilla puslilla ja ehkä mahdollisesti madalluksella.
Tarkoitan sitä, jotta on kuitenkin helpoin parantaa alkuperäistä tuentaa kun ruveta soveltamaan ihan toisen auton toisentyyppistä ratkaisua tilalle. Sanottu hieman "kärjistettynä", jonka tarkoitus on kirvoittaa keskustelua. Joku on voinut tehdä moisen ratkaisun tai on perehtynyt asiaan muutos mielessä ja tarkoitus olisi jutella julkisesti asian tiimoilta.V6 kirjoitti:" Ei tarttisi vuotta mittailla geometrioita renkaiden ja kopan suhteen, kun parantaa orggista, mitä rupeaa rakentamaan hi-techiä."
???
Meni ihan ohi mitä toi tarkoittaa.
Ei jylykytä yhtääääääääääää!!!!!!!gepardi kirjoitti:Eikä perä "jylykytä", täh?Mois kirjoitti:Kyl noi pelkät PU-puslat tekee ihmeitä perän tuennalle, munkin Tane on kun ihan eri auto
Ei pompi perä enää ja pito ongelmia on tehottomallakin koneella
On mul kyl viel lisäks uus 1-osanen "RS" kardaani!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ite tilasin Burtonilta, mut Oldcarsilta saattaa saada nykyään lähelle samaan hintaan? Burtonilta tuli sekasin Superflexin ja jonkun toisen merkkisiä puslia, mut tuol Oldcarsil näkyy kaikki puslat olevan Superflexin.gepardi kirjoitti:Itsekkin olen katsellut, jotta missä ovat halvimmat. Taitaa tuo oldcars olla halvin paikka?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Englannista Deflexiltä saa aika edullisesti, toimitusaika taitaa vaan olla aika pitkämikkolum kirjoitti:mistäs ootte edullisimmin puslat hommanneet...
http://www.deflex.co.uk/
Joo, laatu ei nähtävästi niin hyvää kuin esim. Superflexillä?Riku kirjoitti:Englannista Deflexiltä saa aika edullisesti, toimitusaika taitaa vaan olla aika pitkämikkolum kirjoitti:mistäs ootte edullisimmin puslat hommanneet...
http://www.deflex.co.uk/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98