Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu
Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
Anonymous kirjoitti:Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu
Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
2.6:sta tulee muistaakseni lähelle 2.8 litranen kun käyttää 2.8:n kampiakselia ja niitä "Kuplan" takomäntiä! Helppohan tuo on laskea jos tietää iskunpituuden ja sylinterin halkaisijan!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
2 l saa 2.1 poraamalla eikä juuri muuta.
2.3--- >2.6:n 2.6 kampiakselilla --> 2.8:n akselilla tulee n 2.7 l
2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla
Ja katsastuksesta ei ole tietoa. Riippuu vissiin asemasta miten ne tulkitsee.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne kirjoitti:notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Joo, muistaakseni pitää ottaa lohkosta pois noin 0,5 mm jos käyttää noita "Kuplan" mäntiä ja 2.8:n kampiakselia. Noita mäntiä tais kyllä olla saatavana useita eri puristuskorkeuksia...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
no ei tuo kyllä paha hinta ole.
paljos tossa on iskunpituus ja onko siinä kovaki homma sovittaa näihin "eurolohkoihin"?
Täällä puhuttiin niin lämpimään sävyyn strokereista, että tilasin sitten itsekin 4.0 kampuran. En mää sillä mitään tee kun ei ole edes V-konetta mutta varmuuden vuoksi